donderdag 23 januari 2014

Ja breien, maar niet met 2 van die stokken, dat is niks voor mij. Mijn ontdekking: de breiring.

De laatste weken verveelde ik me. Ik werk vanwege het laagseizoen niet. Mijn werk is een uitlaatklep. Ik heb mijn gezin en huis. En dat werken in de horeca is van mij. En werken kan nu niet en dus begon ik mijn draai thuis kwijt te raken. Wat moest ik nou doen? Ik verzorg natuurlijk de kindjes en we hebben onze dagelijkse routines. Maar ik miste mijn eigen ding, gewoon iets helemaal van mij. Iets waar ik van ontspan.

Van de week kwam ik breiringen tegen op internet. Ik bekeek de filmpjes op Youtube. Wat een geniale uitvinding die breiring. Breien met 2 stokken vind ik helemaal niet leuk. Vroeger toen ik klein was heeft mijn moeder mij dat geleerd (ik kom uit een nogal creatief gezin). En toen ik zwanger was van Hayden probeerde ik te haken, dat was mij veel te veel gepriegel. Nee die breiring leek me wel wat. Geen gepriegel, gewoon ontspannen lekker knutselen.

"Schat ik wil gaan breien," vertelde ik Pablo van de week. Hij begon me uit te lachen. "Jij breien?" Maar ik liet mij niet tegenhouden, de dag erna kocht ik breiringen en zocht leuke wol uit.

Eenmaal thuis ging ik rustig aan de slag. Via de filmpjes op Youtube begon ik met een muts voor Hayley. Gek genoeg ging het ontzettend snel. Pablo en de drie katten hebben vol bewondering zitten kijken naar die breiende Elise. Uiteraard ging het de katten om de wol. Maar Pablo had geen idee dat ik ook creatief was in dit soort dingen. Ja dat ben ik wel, ik heb het gewoon heel lang niet meer gedaan. Kopen is ook zoveel makkelijker. En raad eens wie er ook een muts wilt?

Dezelfde avond was de muts voor Hayley al af en begon ik aan een colsjaal. Lekker warm voor de komende koude dagen. Deze ochtend was de col ook af en maakte ik vlechtjes en pomponnetjes voor de muts. Zo gezegd en zo gedaan, na minder dan 1 dag had ik een muts en colsjaal gemaakt voor mijn meisje. En het allerleukste; bij elkaar heeft dat 3 euro gekost (dan reken ik de breiringen even niet mee).


Ik heb er plezier in. Door de breiring gaat het breien lekker snel en het is ontspannend. Gewoon in de avond op de bank met een bolletje wol en een breiring. En dan volgende dag een blij kind met een mooie nieuwe muts. Met liefde en zorg gemaakt. Ja, ik heb een hobby.
Categories: ,

10 opmerkingen:

  1. Wat super leuk zeg, en handig! Ik wil het ook zo graag, misschien toch maar eens proberen. Super leuke kleur ook!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Elise!! Ik wil ook dolgraag haken en breien maar ik kom niet verder dan een sjaal formaatje barbie.
    In 1 avondje een muts in elkaar gebreid? wow dat klinkt ontzettend goed! Ik ga eens kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk! Met zo'n breiring kan dus iedereen breien. Mooi gemaakt! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatief! Met mooi resultaat. Ik ga eens even op YouTube kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Zo wil ik ook wel breien :-) En ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk! Mijn jongste zusje heeft ooit eens zo'n gebreid rokje gemaakt met die breiringen voor mijn meisje... elastiek er aan de bovenkant er in en klaar.... ook zo cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk. Ik ben vandaag ook begonnen met een rokje en volgende week haal ik wat nieuwe wol voor een jurkje. Gaat ze vast leuk vinden :)

      Verwijderen
  7. Wat een gave sjaal, maak je die met 2 ringen? Kan hem niet vinden op facebook
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi
    Kun je mij vertellen welk filmpje je hebt gebruikt?
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!