woensdag 29 januari 2014

Inmiddels heb ik alweer wat breiprojectjes klaar. Ik wilde graag een rokje maken voor Hayley in plaats van alleen maar mutsen. En het is gelukt; soort van dan. Het was een prima eerste poging.

Dat knutselen met die breiring bevalt me wel. Alleen verder ga ik niet hoor met het zelf maken van kleding. Ik ben toch liever aan het winkelen voor kinderkleding en kinderjassen. Dit is voor mij pure ontspanning. Gewoon even afschakelen en met wat anders bezig zijn dan huishouden, koken en de kinderen verzorgen. Ik ben soms wel uren achter elkaar bezig.

En het is ook nog eens een hele goedkope hobby. Zo heb ik vorige week 2 blauwe bollen wol gekocht. Ze kostten 1 euro per stuk. Voor die 2 euro heb ik een muts voor Hayden gemaakt, een rokje voor Hayley en een bijpassende haarband. En ik heb nog wol over. Dat is nog eens goedkoop!

Mijn volgende projectje wordt een zwart wollen rokje voor Hayley, maar dan iets korter, omdat deze blauwe eigenlijk net wat te lang is. Ze moet vooral op school haar benen vrij kunnen bewegen. Ik was met het breien even te enthousiast en had niet gemeten hoelang hij moest worden. Dus dat moet ik de volgende keer maar anders aanpakken. Een mooi leermomentje. Ook heb ik meteen wat handige steken geoefend. Door die breiring is het echt appeltje eitje. En ook heb ik een haarbandje voor haar gemaakt met een strik die aan de kapotte haarband zat.

Nu wil ik nog rechte breiring halen zodat ik ook makkelijk sjaals kan maken. Een prima bezigheid voor deze huismus.
Categories: ,

9 opmerkingen:

  1. Wat onwijs leuk zeg!! Heb je patron of is het zelfde prenciepe als muts?
    Gisteren mijn eerste mutsje gemaakt:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon zelfde als de muts alleen de randen zijn rechte en averechte steek. En in plaats van aantrekken gewoon recht afwerken. En ook heb ik een elastiek erin genaaid zodat hij goed blijft zitten.

      Verwijderen
  2. Ziet er heel leuk uit, knap van je hoor! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, leuk! Ik heb al moeite met een sjaal, haha, maar we komen der wel! :D succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Met de hand of de handwas instelling in de wasmachine

      Verwijderen
  5. Ooohhh!! super leuk!! Ben benieuwd naar al je volgende breiprojecten:)
    Waar blijft de muts van Pablo en die van jou zelf??;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. welke grote van breiring heb je daarvoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!