dinsdag 24 december 2013

Afgelopen vrijdag was Hayley al vrij, haar kerstvakantie ging van start. Begint ze net een beetje te wennen op school en dan is ze er weer 2 weken tussenuit. Ze begrijpt er niks van: "Moet ik niet naar school?" Nee nu weer niet.

Wel lekker hoor weer even rustig wakker worden in de pyjama. Niet om 7 uur uit bed springen om vervolgens om kwart over 8 op het schoolplein te staan. De komende 2 weken mogen we rustig aan doen. Ook ik heb namelijk vrij van mijn werk. We vieren dus samen vakantie. Heerlijk.

Al begon het niet zo super. Ik voel me nog steeds belabberd. Ik hoest zo erg dat mijn ribbenkast er pijn van doet. Ook heb ik veel pijn aan mijn keel en zijn de klieren in mijn hals pijnlijk opgezet. Dat virus lijkt maar niet uit huis te gaan. Zo had Hayley afgelopen zondag opeens koorts. Uit het niets had ze 39,3. Ik schrok ervan, want verder had ze niets. Ze werd in de ochtend wakker en voelde zich niet lekker. De hele dag heeft ze in haar ondergoed op de bank onder een dekentje gelegen. Dik aankleden zit er gewoon niet in met koorts. Wel zijn we even langs de huisartsenpost geweest, we dachten aan een oorontsteking. Maar die oren waren gewoon rood van de koorts. Hij kon niks vinden. Het was dus een kwestie van uitzieken en afwachten.

Ze zag helemaal bleek en onderweg in de auto viel ze in slaap. Dat gebeurd haar nooit. Ik had dan ook met haar te doen. Het lijkt niet op te houden. Pablo voelt zich ook niet helemaal lekker. En ook Hayden is erg aan het hoesten en heeft last van ontstoken ogen. Hij moet elke avond neusspray, luuf en zijn oogzalf. Het is wat met die kinderen. Al die virussen, het geeft een hoop stress.

Deze week blijven we ook lekker binnen. Ik zet geen stap naar buiten. Eerst maar even goed uitzieken met z'n allen. Al gaan we wel van de kerst genieten. De komende 2,5 dag is Pablo thuis en dat is voor hem vakantie. We gaan gewoon knutselen, spelletjes doen en gourmetten. Helaas geen wijntje, want ik zit volop aan de paracetamol. We gaan er gewoon het beste van maken, hopelijk zonder huisartsenpost.

Bij deze wens ik jullie hele fijne kerstdagen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een narigheid zeg, dat ziek zijn. Hier ook een dochtertje dat snotverkouden is en midden in de nacht wakker wordt en snakt naar neusspray. Ik ben dus behoorlijk moe (van het vele wakker worden), maar je: ook een rustige kerst voor de boeg, dus lekker bijkomen :) fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He bah hebben jullie lekker vakantie en dan zijn jullie ziek, hoop dat jullie allemaal snel weer opknappen. Ondanks dat een hele fijne kerst.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!