maandag 9 december 2013

Ja hier staat hij ook hoor: de kerstboom. Sinterklaas is weer weg en dus mag de kerstboom weer van zolder komen.

Dit jaar zijn we maar eens gaan kerstshoppen. Voorgaande jaren deden we dat nooit. We hadden gewoon een boom en daarin hing een zilveren slinger en zo'n 60 zilveren ballen. Dat was de boom, meer niet.

Nu wilde ik een wat mooiere boom en zo gingen we gisteren op jacht naar mooie kerstspullen. We zouden eigenlijk zo'n kerstdorp erbij kopen. Je kent het vast wel. Al die huisjes met lichtjes en boompjes. Super schattig. Maar het is vrij prijzig. En dus sloegen we dat toch maar over dit jaar.

Wel vonden we bij de Action mooie dingen voor in de boom en ook bij de Intratuin haalden we wat leuke hangertjes.

Ik was de dag van te voren al helemaal in de kerstsfeer gekomen. Zaterdag moest ik namelijk om 10:00 uur op mijn werk zijn om samen met de vrouwen van de bazen de zaak te versieren. Het was veel werk, maar wel leuk om te doen. Ik dacht de dag erna geen kerstboom meer te willen zien, maar dat viel reuze mee.

Zondag, aan het einde van de middag, gingen Hayley en ik enthousiast aan de slag met het versieren. Ik besloot dit jaar geen slinger in de boom te doen. Ik vind dat eigenlijk niet zo mooi. Wel hadden we wat extra lampjes gekocht, maar helaas hadden we twee verschillende kleuren. Niet zoveel lampjes dus dit jaar maar wel een mooie versierde boom.

Normaal staat de boom midden in de huiskamer, maar dit jaar staat hij helemaal achter in de hoek bij de eetkamer. Aangezien Hayden volop ontdekkingsreis gaat door de huiskamer, leek het mij niet zo verstandig hem daar neer te zetten. En ook ben ik bang dat kleine Scarlett erin gaat klimmen. Al heeft ze er tot nu toe alleen maar onder gezeten.

Maar het is een prima plek. Zodra we gaan gourmetten zitten we gezellig naast de kerstboom. En dit jaar doen we wat kleine cadeaus. Hayley vroeg al naar de Kerstman. Ik heb gezegd dat die niet komt in Nederland. Dat het we met kerst cadeaus voor elkaar moeten kopen. Dat leek me wel een mooi gebaar. Ik heb er zin in. Nu moeten we alleen weer af van de nieuwe ronde ziektekiemen, want Hayley en ik zijn wéér ziek!
Categories:

2 opmerkingen:

  1. Mijn vriend vind die kerst huisjes ook zo leuk, dus zijn we vorig jaar een dag na de kerst naar de bouwmarkt gereden, waar de huisjes inmiddels met meer dan 50 procent korting verkocht werden! :) Misschien een tip ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Volgende week mag ik ook eindelijk, ik kan niet wachten haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!