maandag 2 december 2013


Het wordt weer koud. Brr. En ja dat hoort gewoon bij deze tijd van het jaar. Wie weet hebben we wel een witte kerst! Maar kou betekend binnen zitten. En van binnen zitten, krijgen wij altijd de kriebels om te gaan klussen. Er moet namelijk nog veel worden gedaan bij ons in huis. We doen alles stap voor stap en bedenken steeds weer iets nieuws, waardoor we sommige kamers inmiddels al 2 keer hebben verbouwd (ook door de komst van Hayden natuurlijk).

Deze winter willen we de woonkamer gaan aanpakken. Ik wil dolgraag een nieuwe bank. Deze bank hebben we inmiddels al 4 jaar en heeft zijn beste tijd gehad. Valentino en de katten hebben zich er goed op uitgeleefd en er zitten aardig wat vlekken op. Even sparen dus en rond februari moet er echt een nieuwe bank staan.  Ook kan de huiskamer wel wat kleur gebruiken. Alleen ben ik er nog niet over uit welke kleur.

Nu ik barst van de klusidee├źn en klusspirit wil ik jullie graag meenemen voor een digitale rondleiding in mijn huis zoals het er momenteel uit ziet.

 
Dit is dus onze leefruimte. Onze keuken staat eigenlijk een beetje in de woonkamer (was niet ons idee). Het is geen koophuis en een keuken op die plek is eigenlijk een beetje gek. Maar we hebben er een mooi muurtje voor gezet zodat het toch veilig genoeg is voor onze kindjes. En ja, het is weer eens wat anders!
 

Op de eerste verdieping vind je onze slaapkamer en de kamer(s) van Hayden. Onze slaapkamer hebben we niet lang geleden verbouwd. Maar intussen zijn we nog niet verder gekomen dan het behang en de vloer vervangen. Al is het een stuk beter zo, de slaapkamer is nog wel wat kaal.



Hayden heeft 2 kleine kamers. Wel zo eerlijk aangezien Hayley 1 hele grote kamer heeft op zolder. Momenteel doe ik er nog niet veel aan. Ik wacht tot hij wat groter is en dan krijgt hij 2 hele stoere kamers waar hij eindeloos in kan spelen. Tegen die tijd zullen we dan ook afscheid nemen van de babykamer. Dat zal wel even slikken zijn.
 

Op zolder slaapt Hayley. Het was een hele grote zolder, maar die hebben we in 2 kamers verdeeld. De andere kamer moet nog verbouwd worden, daar zit nog geen vloer en plafond in. Een foto daarvan bespaar ik jullie op het moment nog even.


 
Tot zover een rondje door mijn huis. Ik heb er zin in om deze winter weer te gaan verbouwen en te veranderen. In de woonkamer komt ook een nieuw behangetje en we hebben gordijnen nodig aan de voorkant. We moeten maar eens kijken waar we mee gaan beginnen. Als ik alles op ga schrijven wordt het lijstje oneindig lang. Het komt allemaal wel. Wij doen altijd waar we zin in hebben. De komende 5 jaar willen we hier nog blijven wonen en dan gaan we een huisje kopen. Waar weten we nog niet. Of we in Almere blijven is de vraag. We zien wel, eerst hier nog heel wat jaren vertoeven. 
Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!