zondag 10 november 2013

Vandaag is onze meid dan echt jarig. Alweer 4 jaar geleden werd het (voor mij) allermooiste meisje ter wereld geboren. En wat wordt ze groot. Ik ben zo trots op haar!

Gisteren vierden we haar geboortedag. We hadden 10 dagen van te voren een aftelkalender gemaakt. Iedere avond voor het naar bed gaan mocht ze een kruisje zetten. Zo kon ze makkelijk naar de dag toeleven. Vrijdag avond zette ze het laatste kruisje, o zo spannend.

Ik sliep niet heel ontspannen die nacht. Ik ben altijd wat nerveus voor haar verjaardag. Het is een hele belangrijke dag voor mij, dat moet gewoon perfect zijn. Er was zware regen voorspelt dus ik zag het hele feest al in het water vallen. Ook hadden een aantal mensen afgezegd en daar baalde ik ontzettend van.

Gelukkig begon de dag met een zonnetje. Ik was wat eerder opgestaan om de tafel te dekken voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt mocht Hayley dan haar cadeaus openmaken. Wat heb ik naar dat moment uitgekeken. Vorig jaar zag ik het al helemaal voor me. Hayden zat erbij aan tafel, prachtig.

 
We gaven haar allemaal om de beurt een cadeau. Ook Hayden heeft haar een pakje gegeven, die pakten ze samen uit en als dank kreeg hij een dikke zoen.
Vlak na het uitpakken en het ontbijt stond de 'meneer van het springkussen' al voor de deur. Ik wilde dit jaar eens wat anders. Gewoon zo'n ding in de tuin voor wat extra vermaak. Nou dat is goed bevallen zeg. Ik denk dat het een traditie gaat worden. Wat hebben de kinderen zich ontzettend goed vermaakt erop.

 
Hayley heeft een ontzettend leuke dag gehad. Dit was de eerste keer dat ze echt besefte dat ze jarig is. Ik vroeg namelijk ergens op de dag: "Hoe voel je je?" En ik kreeg als antwoord: "Ik voel mij jarig mama." Kijk daar doe je het voor. Een geweldig gevoel. Weet je nog dat jarige gevoel als kind? Fantastisch. Ze genoot van haar dag, het springkussen, de cadeaus en de prachtige taart van Littlest Petshop.
 

 

We hebben gezellige visite gehad en ook nog haar 3 buurtvrienden kwamen een paar uurtjes spelen. Haar dag kon dus niet meer stuk. En die regen die kwam pas toen het donker werd gelukkig. Mijn dag was dus ook geslaagd. Al waren we allemaal heel erg moe aan het einde van de dag. We hebben toen iedereen weg was alles netjes opgeruimd en al het speelgoed opengemaakt en gebouwd.
 
En nu is ze dan 4. Morgen gaat ze dan echt naar school. Een goede vriendin van mij vroeg op haar verjaardag of ik er nou al klaar voor ben. Maar nee, nog niet echt. Maar daar groei ik vast wel in. Ik kan het mij gewoon allemaal nog zo moeilijk voorstellen dat ze daar 5 dagen per week zit.
 
Ik ben heel trots op Hayley. Ze is lief en ontzettend dankbaar voor alles wat ze heeft gekregen. Ze heeft genoten. De hele dag zag ik een hele grote glimlach op haar gezicht die er niet vanaf te krijgen was.
Categories:

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te lezen, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je kleine grote meisje! Wat een flink feest hebben jullie gevierd. Super. Op naar de volgende fase, veel succes op school Hayley!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En het ziet eruit als een super leuk feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Wat een mijlpaal!
    Liefs Mer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hip hip hoera voor Hayley! Tof dat het zo leuk is geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!