vrijdag 22 november 2013


Ik had jullie laatst al verteld over onze nogal mislukte kinderstoel make- over. Het heeft eventjes geduurd, maar gisteravond kwam dan de bestelde nieuwe kinderstoel binnen. Toen ik ging zoeken naar een kinderstoel, had ik geen idee wat ik moest kiezen. Je hebt als ouder gewoon zo ontzettend veel keuze. Uiteindelijk heb ik een stoel gekozen die ik normaal nooit zou kiezen.

Bij Hayley vond ik altijd dat de spullen er mooi uit moesten zien. Alles moest met elkaar matchen qua inrichting maar ook haar speelgoed. Ik kocht een aantal gekleurde speelgoedjes. Ik vond het wel ontzettend leuk al dat gekleurde spul, maar het paste gewoon niet bij de inrichting van mijn huis.

En ook haar kinderstoel moest matchen bij de kleuren thuis. We kochten dus een zilveren kinderstoel. Vaak zag ik ze voorbij komen die plastic/ijzeren stoelen met een enorme zitting en tafelblad. "Dat ziet er toch niet uit", zeiden we dan.

Aangezien Hayden echt een stoel moest hebben, ging ik van de week op zoek naar een witte houten stoel. Ik had al een leuke stoelverkleiner gekocht van Woezel en Pip. Een houten witte stoel zou zo mooi staan bij de eetkamer. Maar toen ik eenmaal echt op jacht ging, bedacht ik mij. Wat heb je nou aan een mooie stoel als hij niet praktisch is? Het gaat om het gebruik. Ik ga er niet de hele tijd naar kijken. We moeten er toch plezier van hebben en Hayden moet er vooral goed in kunnen zitten. Hij heeft namelijk nog flink wat ondersteuning nodig voor zijn hoofd. Dat had hij bij de oude stoel niet. Tijdens het eten ging hij dan vaak voorover hangen en het tafelblad likken, gewoon van de moeheid denk ik.

Ik bekeek alle stoelen aandachtig en vond een stoel die mij ideaal leek. Een stoel die je op 6 verschillende hoogtes kunt doen, met een goede ondersteuning voor zijn hoofd en een groot blad waar hij van alles op kwijt kan. Ik had nooit gedacht zo'n stoel te kopen. En toch deed ik het.

Toen de stoel eenmaal in elkaar stond had ik geen moment spijt van de aankoop. Wat heb je aan een mooie witte houten stoel als je een degelijke stoel kunt kopen waar je kindje heerlijk in kan zitten. Hayden vond het prachtig. Ik kon hem zittend op de bank fruithap geven en met het avond eten zet ik de stoel op zijn hoogst en dan zit hij er gezellig bij aan de grote tafel. Hoe handig is dat? Vanmiddag toen ik stond af te wassen zat hij lekker in zijn stoel te spelen. Normaal ligt hij op de grond of in de box. Maar spelend vanuit de stoel kon hij alles zien. Helemaal geslaagd dus. En eigenlijk is de stoel zo lelijk helemaal niet. Het functionele maakt de stoel voor mij perfect. Ik kies tegenwoordig voor praktisch!

4 opmerkingen:

  1. Bij mij ging dat proces precies hetzelfde! Heb nu ook zo'n stoel. Onwijs handog en idd geen moment spijt van! Ik beleef er nog iedere dag plezier. Praktisch gaat dan toch boven de schoonheid he :-) liefs, Moniek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Correctie: *handig en *aan. Tvoh kijken en typen gaat niet samen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat de stoel zo goed bevalt! Zo zie je maar weer wat voor andere keuzes je maakt met een 2de kindje...wij waren altijd erg blij met de supergoedkope en lelijke kinderstoel van de IKEA

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!