maandag 4 november 2013

Vandaag is het dan 4 november. Nog 6 dagen en dan wordt mijn grote meid alweer 4 jaar oud. Reuze spannend. Dat vind ik, maar zij ook. "Mama, heb je al kado's voor mijn verjaardag. Krijg ik de petshop dokter? Ja? Alsjeblieft!"

Ze raakt er niet over uitgepraat. En ze keek dan gisteren ook met een bezorgd gezicht toen ik vertelde dat ik de cadeaus heb verstopt in huis. "Maar dan kunnen we ze niet meer vinden mama!" Ik stelde haar gerust, ik weet namelijk precies waar ze zijn verstopt. Wel leuk om zo ermee bezig te zijn. We hebben namelijk zin in aankomend weekend. Dan vieren we haar verjaardag.

We vieren het gewoon met ons gezin. En alle familie en vrienden die willen komen zijn van harte welkom. Geen verplichtingen, geen verplichte tijden, gewoon feest. Wel versieren we het huis volop en hebben we weer een mooi taartje voor haar geregeld. Zaterdag gaat het om haar en iedereen die wilt mee feesten is welkom.
Zondag is ze echt jarig. Dan blijven we gewoon thuis. Ik heb er expres voor gekozen haar verjaardag de zaterdag te vieren. Zo kan ze zondag bijkomen van alles en met haar nieuwe speelgoed spelen. Dan heeft ze nog 1 dagje rust voordat ze echt naar school gaat.

Dat betekend nog 1 weekje helemaal echt thuis. Nog 1 weekje is ze drie jaar en hoeft ze niet naar school. Vanaf volgende week veranderd ons hele leven. Elke ochtend om kwart over 8 de deur uit, aangekleed en wel om Hayley naar school te brengen. Dat wordt wel even flink wennen. Dan vraag ik me af: wat doe je in zo'n week? Ik denk heel veel knuffelen en lekker lang in de pyjama blijven in de ochtend. Want dat kan dan vanaf volgende week alleen nog maar in het weekend.

Op dit moment werk ik niet heel veel vanwege het laagseizoen en dus kan ik lekker langzaam mee wennen met Hayley. Dat betekend in de avond vroeg naar bed, zodat ik fris en fruitig genoeg ben om Hayley naar school te brengen. En met een beetje geluk brengt Pablo haar af en toe naar school, zodat ik kan uitslapen met Hayden.

Hayley begrijpt het nog niet helemaal dat ze straks elke dag naar school moet. Ik denk dan ook dat ik iets van een weekkalender ga maken met alle dagen van de week. Op die manier hoop ik het haar uit te leggen. Want ik weet zeker dat ze niet elke dag naar school wilt. Het komt wel goed, daar is tijd voor nodig. Eerst maar eens heel veel knuffelen deze week en het weekend feest vieren.
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Geniet er nog ff van dit weekje! Want het zal daarna best ff pittig zijn (hoe ik het dan heb ervaren;)) Ik miste mijn meisje verschrikkelijk en ook alle activiteiten die wij gewend waren te doen doordeweeks konden we vaak vanwege vermoeidheid na schooltijd alleen nog in het weekend doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff zal wennen zijn die eerste weken zeg.... hier nog 2 weekjes te gaan, maar denk dat mama er meer moeite mee krijgt dan Amy.

    Enerzijds vind ik het leuk, merk dat ze er aan toe is.... ze wordt dwarser, ze wil meer uitdaging....

    Anderzijds moeten we nu alle leuke dingen om haar schooldagen heen plannen....

    heel veel plezier nog deze week...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast een dikke proficiat voor je grote meid! En veel succes op school ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast heel veel plezier dit weekend! En school komt wel goed! Onno riep de hele tijd dat hij niet wilde, maar gaat na dag 1 zo ongeveer fluitend naar school. Wat me nu opvalt is dat hij juist vééél minder dwars is dan in de afgelopen weken dat hij nog thuis was. Hij heeft geaccepteerd dat hij naar school moet en heeft het er naar zijn zin. Leeftijdsgenootjes zijn nóg leuker om mee te spelen dan een klein broertje. ;-)
    We hebben hier ook een weekkalender. Die gebruikte ik zodat hij kon zien wanneer hij naar de gastouder ging en wanneer oma kwam etc. Nu kan hij erop zien welke dagen hij 1x en welke dagen hij 2x naar school gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!