woensdag 14 augustus 2013

Wij zijn thuis best wel gek op speelgoed. Voor de kindjes vinden we speelgoed een manier van vermaak maar ook een manier om te leren. Spelenderwijs kunnen kindjes hun fantasie kwijt en dat is belangrijk. Voor ons dus een goede reden om onze kindjes goed te verwennen.

Voor Hayley is haar speelgoed ook belangrijk. Ze is er altijd zuinig op en alles wordt aan het einde van de dag netjes opgeruimd en gesorteerd. Maar de laatste tijd leek ze zich niet meer goed te kunnen vermaken met haar speelgoed. Er zat namelijk nog veel tussen wat niet meer echt geschikt is voor haar leeftijd. Hayley had iets nieuws nodig.

En zo besloten we gister gewoon als uitje naar de speelgoedwinkel te gaan. Pablo en ik hebben eens goed rondgekeken. Wat konden we nou het beste voor haar kopen? Uiteindelijk kwamen we terecht bij de Playmobil. Super leuk en schattig en o wat veel verschillende dingen. En het is ook nog redelijk betaalbaar. Hayley mocht wat dingetjes uitzoeken en met veel plezier namen we het mee naar huis.
Thuis heb ik het boerderijtje in elkaar gezet en Hayley begon enthousiast te spelen. Ze kan nog meer haar fantasie kwijt met dit speelgoed. Alles is tot in de detail gemaakt. Er zit best veel spul in zo'n grote doos: emmertjes, poppetjes, diertjes, bomen, bloemen, eten, hekjes, slaapzakjes en nog veel meer. Hiermee is de dus wel weer eventjes zoet!

De Little People waar ze jaren lang mee heeft gespeeld is nu ook opgeborgen. Als ze ermee wilt spelen, mag dat. Maar we proberen haar nu te stimuleren met speelgoed te spelen dat meer geschikt is voor kinderen van haar leeftijd. Dat heb ik Hayley ook duidelijk verteld en daar is ze het mee eens. En de Little People gaat voorlopig de deur nog niet uit hoor, want dat is erg geschikt voor ons kleine mannetje.
Categories:

9 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn playmobile enthousiasme geprojecteerd op Mik, dus ze heeft al heeeel veel hahaha. Ik vind het geweldig speelgoed, duurzaam en je kan er veel en lang mee spelen en je fantasie gebruiken :). Echt geweldig en zo weet je ook straks wat je kan vragen voor haar verjaardag he. makkelijk. Veel speelplezier, leuk leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Playmobil is echt helemaal te gek :).. ik vind het zelfs nog leuker en mooier als lego ;) ... mijn dochter heeft ondertussen ook al een hele verzameling.. persoonlijk vind ik lego wel wat leerzamer (het in elkaar zetten).... maar de playmobil leent zich weer heel erg goed voor rollenspellen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ff dit nog... mijn dochter begon rond de leeftijd van Hayley met strijkkralen... dat was hier ook hot item! Na haar eerste makkelijke hartje van strijkkralen vorig jaar maakt ze nu hele ingewikkelde dingen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf vroeger echt heel veel met Playmobil gespeeld!
    Superleuk! Daar gaat ze vast heel veel plezier aan beleven
    Kan me voorstellen dat ze af en toe, toe is aan iets nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms hebben ze gewoon even iets nieuws nodig he? Wij ruimen hier de boel dan op en na een maand ofzo halen we het weer tevoorschijn. Is het als nieuw. En verder zetten we alvast wat dingen op z'n verlanglijstje. Hij is immers in oktober jarig en in december komt de Goedheiligman weer langs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Playmobil is leuk speelgoed, hier spelen ze er ook graag mee. Hier krijgen ze voor de verjaardag de school van playmobil, vond het wel een leuk idee, omdat ze dan ook naar school gaan. Kunnen ze ook meteen hun fantasie daarbij gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zal ze vast heel blij mee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zowel Playmobil als Little People is fantastisch speelgoed. Het gaat erom dat kinderen geprikkeld blijven worden en hun fantasie met ze aan de haal gaat. Zo kunnen sommige kinderen wel uren lang lekker (alleen) spelen. Mijn zoon Mats heeft dit (helaas) weinig in zich :)

    M.v.g.
    Onlinekinderspeelgoed
    Frank Loots

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zowel Playmobil als Little People is fantastisch speelgoed. Het gaat erom dat kinderen geprikkeld blijven worden en hun fantasie met ze aan de haal gaat. Zo kunnen sommige kinderen wel uren lang lekker (alleen) spelen. Mijn zoon Mats heeft dit (helaas) weinig in zich :)

    M.v.g.
    Onlinekinderspeelgoed
    Frank Loots

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!