zaterdag 10 augustus 2013

Ik weet nog heel lang geleden toen we net een computer hadden, speelde ik 2 spelletjes op de pc: Roller Coaster Tycoon en Speedboot Attack. Dat vond ik zo ontzettend cool. Mijn ouders, mijn zus en ik waren helemaal verslaafd. Wat een uitvinding! Maar na 100 keer spelen was ik er klaar mee. Helemaal uitgekeken en geïrriteerd. Ik kreeg er vierkante ogen van. Ik ben gewoon geen fanatieke gamer.

Hetzelfde gevoel had ik toen de Wii populair was. Ik vond het in het begin geweldig. Ik kreeg van Pablo een Wii en een balansbord erbij. Zo kon ik thuis gaan sporten, bowlen, golfen en allerlei andere spellen doen. Het was onze allereerste spelcomputer en ik was helemaal fanatiek ermee. In het begin dan. Na een aantal maanden was de lol er vanaf. Het balansbord werkte naar mijn idee niet goed (of ik kon er gewoon niet mee overweg) en ook kreeg ik snel hoofdpijn van het gamen. Ik was er alweer klaar mee. Pablo ook. Hij wilde liever een playstation 3 en die namen we toen. We konden ergens een abonnement afsluiten en dan kreeg je zo'n gratis ding erbij. De Wii ging en de Playstation 3 kwam.

Ja ook die bleef niet lang in ons midden. Ik maakte er geen gebruik van en Pablo eigenlijk ook niet. We hadden net Hayley gekregen en we besteedde liever tijd met ons kind dan met een spelcomputer. Nu waren we er dan klaar mee. Ook de playstation 3 werd verkocht en voorlopig zou er geen spelcomputer meer in huis komen.

En dat kwam er ook niet. Tot vorig jaar. We sloten weer ergens een abonnement af waarbij we een Wii kregen. We wilden het wel weer een kans geven aangezien Hayley groot genoeg was om te gaan gamen. Zij vond het ook wel leuk. Ze deed dansspelletjes en een Dora game waar ze aardig mee overweg kon. Ik daarentegen vond het niet zo boeiend. Af en toe ging ik een rondje Mario racen, maar daar bleef het bij. Ik heb er gewoon geen behoefte aan.

Na een jaar was Pablo uitgekeken op de Wii, hij wilde zo graag een Xbox. Hij had weer een abonnement gezien van de Tweak waarbij je een Xbox zou krijgen. We wilden toch van de UPC af en dus vond ik het prima. Als die man daar gelukkig van wordt dat doen we die Wii wel weg en zorgen we dat de Xbox zijn plaats in neemt.

En ook begonnen we enthousiast aan de Xbox. Pablo vond wat spellen op Koninginnedag en zat zo nu en dan een avondje te gamen. De eerste 2 maanden vlogen om. En ja je raad het al. Al snel ving de Xbox alleen maar stof. Niemand speelde erop. Ik en Hayley al helemaal niet. En dus voor de allerlaatste keer verkochten we de spelcomputer. Toen ik gister aan het afstoffen was miste ik namelijk de Xbox opeens. "Pablo waar is de Xbox?" riep ik. "Verkocht", zei hij triomfantelijk. Ja en dat was echt nu de laatste keer. Er komen geen spelcomputers meer dit huis in! We kijken er toch niet naar om.
Categories:

3 opmerkingen:

  1. Mmh Rollercoaster heb ik vroeger ook heel fanatiek gedaan! En groot gelijk, als het alleen maar stof loopt te happen, kan het maar beter weg zijn :) Wij hebben een Playstation 3 waar mijn man spelletjes op speelt. Hij heeft hem ook verbonden met zijn computer en zo kijkt hij zijn gedownloade films en series via de Playstation op de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat herkenbaar! Wij dachten dat alleen wij zo waren, hier ook al een aantal wii's versleten, en een paar keer een xbox. Nu hebben wij een 3ds xl en dat is wel een succes, hoewel we die vorig jaar ook al een keer gehad hebben. Maar nu is ie wel een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha herkenbaar.. met de Xbox dan, die staat hier stof te vangen. De ps3 wordt hier wel intensief gebruikt door m'n man.. Ik kijk er alleen af en toe een dvdtje mee..

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!