dinsdag 6 augustus 2013

Hayden heeft een voorkeurskant naar rechts. Dat heeft hij al een tijdje. We dachten dat het wel over zou gaan, omdat hij weleens wisselde van kant. Ook hoopten we dat het door middel van de fysiotherapie beter zou gaan.

Maar iedere ochtend als ik naast zijn bedje sta ligt hij met zijn hoofd naar rechts. In zijn slaap draaide ik vaak zijn hoofd, maar zodra ik 2 stappen deed lag zijn hoofd weer naar rechts. Wat een drama, het werd tijd voor drastische maatregelen.

En zo kochten we het weekend de Delta Baby. Het zijn 2 kussentjes die aan elkaar verbonden zijn en zo kan je baby veilig op de gewenste kant liggen.

Hetzelfde principe is mogelijk met handdoeken, maar ik vind dat niet veilig genoeg. Dit is wat mij betreft de juiste oplossing.

Al was Hayden het de eerste nacht er niet zo mee eens. Hij wilde dolgraag steeds op zijn favoriete kantje draaien, maar dat lukte natuurlijk niet! Hij werd dus steeds wakker en begon te huilen. Maar ik zet door. Zijn hoofdje moet qua scheefheid echt bijtrekken, want zo'n helmpje zie ik niet zitten voor hem. Mocht het nodig zijn hoeven wij er niet voor te betalen zoals de fysiotherapeute beweerde. We hebben een dure zorgverzekering en de helm is volledig vergoed gelukkig. Maar ik wil zorgen dat het dus niet nodig is en vandaar de Delta Baby.

Ik denk dat het wel goed komt op deze manier. Het kussen is ook nog Multi functioneel. Om zijn nekje te trainen kan ik het ook nog onder zijn schouders schuiven. Ideaal! Nu dus echt iedere dag goed oefenen en slapen op links. Hadden we dit kussen maar eerder aangeschaft. Gelukkig kan hij er nu wel om lachen :).

 
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt net of ik m'n eigen dochter zie liggen..wij hebben het eerste half jaar ook zo'n kussentje gebruikt... wij vonden het ideaal en onze dochter ook (was ze gewend vanuit het ziekenhuis, zodat haar longen meer ruimte kregen).. na een half jaar begon ze zich er zelf uit te wurmen;).. hoop dat Hayden er veel baat bij heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn! Mike had geen voorkeurshouding maar kreeg alsnog een plat hoofd. Zo'n helmpje is niet erg, hij merkte er niks van maar voorkomen is beter dan genezen :) Succes met het kussentje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah fijn als ze er niks van merken! Dat scheelt inderdaad. We zullen zien of het nodig is. Als het dat zo is, dan is het maar zo he!

      Verwijderen
  3. Hier ook gehad meid!
    Hoop dat hij er goed in blijft liggen.
    Kyan had een afplatting recht achter, draaide zijn hoofd helemaal niet. Het heeft wel iets geholpen maar ook hier ging hij er toch doorheen draaien toen ie wat groter werd..denk idd een maand of 6.
    Hier hebben wij gekozen voor geen helm..maar eerlijk is eerlijk..hij is bijna 9 maar heeft wel echt een platter achterhoofd! (niet scheef, dan had ik wel een helm gedaan)
    Succes voor je kereltje..
    wat ook wel goed is voor stimuleren, maar dat deed je wellicht al..andersom op t aankleedkussen (even oefenen maar t went) andere kant op de arm met voeden, bedje andersom zetten zodat als je binnenkomt hij naar de andere kant moet kijken. Er zijn veel momenten waarop hij op aankleedkussen of je arm ligt, wipstoel andersom zetten zodat hij naar je kijkt over de andere kant..

    Komt vast goed met zn koppie!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!