zaterdag 6 juli 2013


Ik ben echt dol op mijn meisje. Absoluut. Ze was een voorbeeldig lieve baby, een vrolijke dreumes en nu een eigenwijze peuter. Soms een beetje een vervelende peuter. Er zijn dagen dat ik haar wel achter het behang kan plakken. De regels hebben absoluut effect in huis, maar Hayley verveelt zich vaak, Hayley is toe aan school.

Waarom ik dat denk? Er zijn dagen dat ze heerlijk kan spelen, maar de meeste dagen zoekt ze naar 'iets'. Ze heeft bergen speelgoed en toch is niks leuk genoeg. Ze wilt of de hele tijd met mij spelen of ze wilt niks doen. Ik neem absoluut mijn momentjes om met haar te spelen, maar ik moet ook voor Hayden zorgen, huishouden doen en tijd voor mezelf nemen. Ik heb niet echt behoefte de hele dag met de My Little Pony te spelen. Ik denk dan ook dat ze heel erg toe is aan vriendjes en vriendinnetjes en sociale contacten op school. Ze heeft 3 buurtkindjes waar ze vaak mee speelt, maar dat kan ook niet altijd. Hayley zou daar het liefst iedere dag zijn. Die tonnen aan energie moeten eruit.

Omdat ze vaak haar energie niet kwijt kan of zich verveelt, gaat ze vervelend doen. Dat uit zich in heel veel zeuren of streken uithalen. Niet leuk natuurlijk. Ik voel me schuldig dat ze zich zo verveelt. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk met haar te doen. Maar nu Hayden erbij is, is het niet zo makkelijk naar het zwembad te gaan of een stukje te gaan fietsen samen.

Nog een paar maandjes en dan mag ze gaan wennen op de basisschool en vanaf 11 november gaat ze echt naar school. Ik vond dat idee eerst ontzettend eng. Een paar maanden geleden was ik daar echt nog niet aan toe. Maar nu ik merk dat zij er zo aan toe is, ben ik dat ook wel.
Het idee om haar bij een ander achter te laten in een vreemde omgeving vind ik nog steeds heel spannend. Gelukkig is de basisschool ontzettend dichtbij.

De afgelopen 5 weken heeft ze niet meer gespeeld bij opa en oma. Zij gingen op vakantie en de afgelopen 2 weken zijn ze heel druk geweest. Vandaag is ze er dan eindelijk weer heen. Zo heb ik een dagje rust. Even geen gezeur en ik weet dan ook zeker dat ze zich niet verveelt. Als bonus blijft ze ook een nachtje logeren.

We komen de laatste maanden wel door. Even aftellen tot november..
Categories: ,

10 opmerkingen:

  1. Wat enorm herkenbaar Elise (ook zonder nog een baby erbij). Precies zoals je zegt, je kunt niet 24/7 bezig zijn met Hayley, ik ook niet met Mik. Ik vind dat ze zichzelf moet kunnen vermaken, maar ze verveelt zich inderdaad veel. Ik merk ook heel erg dat ze eraan toe is, Ik vind het ook vreselijk haar achter te moeten laten op de basisschool, maar weet ook dat het heeel goed en fijn zal zijn voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik raad je aan haar aan te melden bij een peuterspeelzaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht er ook al aan.. Gaat ze niet naar een peuterspeelzaal?
    Hier had ik mijn oudste er ook heen, vond die heerlijk. De middelste kreeg ik na de peuterleeftijd dus die ging meteen naar school. Maar de jongste kreeg ik op peuter leeftijd maar die was absoluut niet van plan naar school te gaan. Die vermaakte zich de hele dag prima. Zo is hier ieder kind anders geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze ging erheen, maar daar zijn we mee gestopt.daar hadden we onze redenen voor. Nu maar even wachten tot school begint!

      Verwijderen
  4. Mmm dat klinkt wel pittig ja. Aan de andere kan is het ook wel fijn dat ze er zo duidelijk aan toe is. Zag laatst wel een heel leuk boek bij Bruna met allemaal knutselideeen. Zag er super uit. Is ze daar ook niet even zoet mee? Daar hoef je de deur niet voor uit en het verveelt misschien minder snel dan my little pony. Ik weet het niet hoor, ik roep ook maar wat. Veel sterkte tot november in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor mij héééééél herkenbaar. Het zal absoluut de leeftijd zijn. ;-) Hebben ze school toch niet voor niets uitgevonden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee zo dacht ik dus ook! 4 Jaar is inderdaad de juiste leeftijd om te beginnen met school. Al vind ik 3,5 jaar ook een prima leeftijd ;)

      Verwijderen
  6. Dat heeft mijn Peuter hier ook, maar hij is pas 2,5. Soms is vervelen juist heel goed voor kinderen, daar worden ze creatief en vindingrijk van. Maar zo te lezen is Hayley echt toe aan school. Gelukkig nog maar even :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ons meisje had toch wel behoorlijk haar schema in die periode... 3 ochtenden peuterspeelzaal, 1 ochtend dansen, 1 ochtend volwassen/kind zwemmen.. ze had geen tijd om zich te vervelen;)... maar nu, tot grote verbazing (ze gaat vanaf januari al naar de basisschool)... het is zomervakantie en vandaag dag 1, en had een soort van rust/pyjama dag ingelast;) aangezien we gisteren een dagje naar Borkum waren geweest.. en ze verveelt zich! Mama wanneer gaan we weer naar school vroeg ze om 11.00 uur vanmorgen! pfffff..... dat wordt wat aankomende vakantieweken...

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!