dinsdag 16 juli 2013


Zondag werd hij alweer 3 maanden. Wat zijn die maanden voorbij gevlogen. Soms heb ik het idee dat ik iets heb gemist. Hij is al zo groot en zwaar. Wat hij nu weegt met 3 maanden, woog Hayley nog niet eens met 4 maanden! Hij begon 3 maanden geleden als een ontzettend kleine baby van nog geen 3 kilo en nu 3 maanden later weegt Hayden al 7 kilo. Dat betekend dat de kleren er doorheen vliegen. Ik ben blij dat ik niet zoveel heb gekocht van de kleine maatjes, want maat 74 is in aantocht. Als hij zo blijft groeien dan past hij daar wel in over 1 a 2 maanden.

Qua voeding is hij wel bijna toe aan hapjes denk ik. Al moeten we daar nog een aantal weken mee wachten. De speciale voeding voor hongerige baby's lijkt sinds een aantal dagen niet meer te werken. Hij komt weer om de 2,5/ 3 uur voor een voeding terwijl hij 180 cc drinkt van de speciale Forte voeding. Ik zit af en toe met mijn handen in het haar. Hij wilt alleen maar eten eten eten. Ik ben nu blij dat ik geen borstvoeding geef, anders had ik hem denk ik de hele dag aan mij hangen. Niks voor mij! Misschien wilt hij gewoon veels te graag groeien? Zelfs als hij bij ons zit met het avondeten, kijkt hij het eten nog net niet van onze borden af. Hij zit gewoon mee te smakken. Volgens Pablo heeft hij obabytas ;).

Vanmiddag beginnen we met de eerste fysiotherapie. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Van de week tilde hij toch zijn hoofdje op toen ik hem op zijn buik legde. Hij hield het niet heel lang vol, maar het begin is er!
Ik hoop dat de fysiotherapeute enkele tips voor mij heeft, want ik zou zo graag willen dat hij een tevreden baby is. Dat is hij gelukkig overdag wel, maar de avonden niet. En aangezien we dan heel erg verlangen naar rust, kan dat heel frustrerend zijn.

Zijn interesse in speelgoed is ontzettend groot. Sleutelbosjes, de babypiano en de babytelefoon zijn de favorieten. Ik kan mij niet herinneren dat Hayley zo jong al zo fanatiek was. Ontzettend schattig. Hij kan zich goed zelf vermaken. Binnenkort zal ik dan maar eens een goed speelkleed voor hem kopen, want daar heeft hij denk ik wel behoefte aan.

Ik ben ontzettend gelukkig met de kleine vent al kan ik hem soms wel achter het behang plakken! Op naar de volgende mijlpaal: 6 maanden. En zodra we beginnen met hapjes zal ik dat uiteraard ook met jullie delen :).
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Wat gaat het toch hard he? En ehm... obabytas? haha wist niet dat dat bestond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaat dat snel inderdaad, ik kan me nog zo herinneren dat je bijna ging bevallen, alsof dat gisteren is. En wat groeit hij hard, hij wil echt groeien en groeien, mooi om te zien maar hopelijk vind je een manier om hem minder hongerig te laten zijn want ik kan me voorstellen dat je anders bezig blijft met voeden en wachten op voeding etc. Schattig die superman romper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief he, het pakje is van de H&M. ze hebben hem ook in het roze zag ik laatst op de site!

      Verwijderen
  3. Het kan ook gewoon even een fase zijn wat meer honger.. Een sprongetje of een groeispurtje. Wij merkte dat altijd duidelijk als er weer wat in het koppie van de kleine omging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies daar dachten we ook aan. Hij kan de laatste dagen opeens veel meer met zijn handjes. Soms blijft hij maar (scheel) naar zijn vuistje staren! haha

      Verwijderen
  4. Wat een bink al zeg, hij groeit idd flink!
    Let wel op met babyvoeding..je kunt er ook teveel van geven.
    Hoe meer je gewend bent te eten hoe meer honger je krijgt!
    Nog een paar weekjes dan kun je eens wat hapjes gaan geven/maken, ook weer leuk! (en geklieder..hha)

    Sper pakje..haha! (kyan heeft er shirt en petje van gehad..blijft leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies! Vandaag was hij gelukkig stukken minder hongerig, dus ik denk een sprong. We hebben ook het advies gekregen later te beginnen met hap aangezien hij een maand te vroeg is geboren. Dus ik ga nog maar overleggen met het CB voordat we hem hapjes fruit en groenten gaan geven.

      Verwijderen
  5. Wat een beer zeg! Sam draagt nu nog steeds een aantal kledingstukken in maat 74 en die is al bijna 11 maanden! Hoop dat je snel wat rust krijgt met de voeding. Volgens mij is dat s avonds honger hebben wel normaal omdat ze willen clusteren. Vermoeiend, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Elise, wauw wat groeit Hayden hard! Gaaf om te zien.
    Hij was zo klein in het ziekenhuis.
    Ik kwam op je blog via je Facebook, zat even te snuffelen hoe het met jullie zou gaan :)
    Hopelijk geen probleem,
    Groetjes Inge vd Boogaard

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat Hayden zo goed groeit, wel jammer dat hij soms zo hongerig is.
    Is vast een fase :-) ze gaan zo hard nu, dus vast gewoon een sprongetje!

    Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met de eerste hapjes en is Hayden daardoor minder hongerig.

    Onze uk is bijna 1 jaar en is 9 kilo en heeft maat 74 (is ook een maand te vroeg geboren).

    Op naar luiermaatje 4!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!