maandag 1 juli 2013

Dat groter groeien is sinds kort erg belangrijk voor Hayley. Nu ze een grote zus is geworden, voelt ze zich al groot. Hayden is een kleine baby en zij is al een groot kindje. Ze wilt zo graag nog groter zijn!

Ik heb haar altijd gezegd dat als ze goed eet, ze goed zal groeien. En daarom eet ze eigenlijk altijd wel goed, zelfs als ze er geen zin in heeft of het eten niet zo lekker vindt.

Bijna iedere dag wordt ze wakker met de vraag of ze weer wat is gegroeid. Bij het CB meet ik haar dan ook zodra ik erheen moet met Hayden. En dan is ze zo ontzettend trots als ik haar vertel dat ze echt een paar millimeter is gegroeid.

Maar Hayley wilt zich iedere dag kunnen meten en daarom heb ik een groeimeter gemaakt. In plaats van er 1 kopen heb ik er 1 op de muur geschilderd. Gewoon een ideetje van internet gehaald en uit de losse pols gekliederd. Hij is niet helemaal geworden zoals ik hoopte/wilde. Ik had mijn dag denk ik niet helemaal. Maar goed Hayley is er blij mee en zo ontzettend lelijk is hij ook weer niet geworden.

De eerste notering staat er al met stift op de muur geschreven. Op 1 juli is ze 101 cm groot. Dat wordt de komende tijd heel veel schrijven op de muur denk ik ;)
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf idee! Ik vind hem ook mooi geworden hoor. Die truc met goed eten-goed groeien dat werkt hier helaas niet. Zodra het op groente lijkt, gaat zijn mond niet meer open. Het enige dat hij eet is droge witte rijst, of kale pasta. En brood. Veel brood. Heb je nog andere trucjes om Peuters te leren eten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) Nou echt trucjes heb ik eerlijk gezegd niet. Ik heb nooit iets geforceerd in ieder geval. Wil ze iets niet, dan niet. Al moet ze qua avondeten wel even wat de pot schaft. Vindt ze haar vlees niet lekker, dan zorg ik dat ze genoeg groenten eet en de volgende dag wel vlees heeft dat ze lekker vind. Hier heeft Hayley een tijd niks gegeten dat de kleur rood was. En van de 1 van de andere dag at ze wel aardbeien. Waarom? Geen idee, soms is het gewoon dwars doen ofzo :P Kaas lust ze nu ook niet, maar wel een tosti. En warme paprika vindt ze niet lekker, maar wel een verse afgespoelde rauwe paprika. Het is een beetje puzzelen, maar uiteindelijk eet ze wat ze nodig heeft.

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg en een heel leuk idee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden gewoon hun naam en streepjes op de muur, dit is veel leuker, het moment dat ze de bloem voorbij gaat is ze vast een paar jaartjes ouder :)
    Heel tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook!! Laat dat nog maar lekker ver weg zijn, het gaat al zo hard allemaal

      Verwijderen
  4. Wat ben jij creatief zeg, ontzettend mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem net supermooi! Zoiets zou bij mij afgrijselijk mislukken, dus ik zou er echt wel eentje moeten kopen haha!
    En superleuk voor je dochtertje ook, natuurlijk is ze trots dat ze zo groot is! Hoe schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dank je wel. Het gaat ook zeker om het idee. Zij is er zo ontzettend blij mee. Lief is dat :) daar gaat het om!

      Verwijderen
  6. Ik vind hem wel mooi geworden hoor! Mijn ouders tekenden vroeger altijd ieder maand op een deurpost op zolder af hoe groot we waren maar zo'n groeiboom is veel mooier. Ben benieuwd hoe hard Hayley gaat groeien de aankomende maand.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!