dinsdag 2 juli 2013

Onze dochter is een echte ontdekkingsreiziger, ik geloof zelfs dat ze later een nieuw land in een of andere grote oceaan gaat ontdekken. Ze is heel nieuwsgierig, ontdekt graag nieuwe dingen en haalt hierbij heel veel kattenkwaad uit. Aangezien dit ook geregeld best grappige taferelen oplevert wil ik jullie enkele verhalen dus ook echt niet onthouden.

Enkele maanden geleden sliep Mik nog uit en met uitslapen bedoel ik ook ├ęcht uitslapen, dus tot zeker tien, elf uur. Helaas gebeurt dit nu niet meer en dat betekent dat Mik gewoon rond acht uur opstaat. En deze kleine meid is soms zo zachtjes dat wij niet doorhebben dat zij naar beneden glipt.

Zo ook een tijdje terug. Wij hadden niet in de gaten dat Mik naar beneden was gegaan en toen wij wakker werden liepen wij nietsvermoedend naar beneden toe, niet wetende wat ons te wachten stond…en dat was heel wat. Het eerste wat opviel toen we de bovenste trede betraden waren de snelle voetstapjes van een klein meisje die naar de bank gingen. Vervolgens kwamen we beneden en keken we de keuken in. Het hele aanrecht was een grote zooi, er lag overal afwasmiddel met daarover heen de hele fles siroop, vervolgens besloot ze blijkbaar om er ook nog eens een pot chocopasta overheen te gooien. En om het geheel af te maken had ze er nog een eitje bij te doen! Heel lief dus dat Mik besloot een ontbijtje te maken en daarna het aanrecht te willen schoonmaken.

Een ander leuk verhaaltje speelde zich vorige week af. Ik was er niet, maar Paul belde me er zelfs voor op mijn werk om dit te vertellen. Paul was druk in de weer met bellen in verband met zijn nieuwe baan. Mik liep langs en vertelde Paul dat ze ging plassen. Toen het wat lang duurde en Mik nog niet terug was besloot Paul maar even een kijkje te nemen op de w.c. Maar raar, daar was ze niet. Paul keek de garage in, want daar komt ze ook graag, maar ook daar was ze niet. “Hm zou ze dan langs me geglipt zijn?”, dacht Paul. Paul ging boven in alle slaapkamers kijken, de badkamer werd ook niet overgeslagen, maar geen Mik. Toen besloot Paul om toch maar eens in de garage te kijken en ineens hoorde hij een geluid. Paul keek achter het wasrekje en ja hoor, daar zat onze kleine meid, verstopt tussen de was, nog snel twee negerzoenen in haar mond te proppen (we hebben ons snoepgoed in de garage liggen, omdat Mik het in de keuken altijd vindt). En onschuldig kijken dat meisje.

Helaas bleek dat niet het enige te zijn wat ze had gedaan. Ze wilde blijkbaar ook nog helpen met de was, was resulteerde in dat Mik een hele (!) fles wasverzachter in het (juiste) vakje van de wasmachine had gedaan! Je kunt je voorstellen dat het wasje wat er op volgde, heerlijk zacht was.

Nog een kleine opsomming van wat Mik nog allemaal gedaan heeft: zichzelf opgemaakt met mijn make-up, met mascara de hele toilet zwart gemaakt, met chocobodydip de badkamer besmeerd, geraspte kaas in een bakje gedaan en opgegeten en wat ze niet op kreeg over de grond gegooid, druiven en ander fruit uit de koelkast gepakt en onder een deken verstopt, geld uit mijn portemonnee gepakt en verstopt, mijn dure Chanel parfum opgespoten en ga zo maar door.

Ondanks dat het veel dingen zijn die best stout zijn, kunnen wij het niet helpen om er soms heel hard om te lachen. Wat een lekker ding is die peuter-Columbus toch van ons!
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Wat een streken heeft Mik zeg! Hier heb ik nog nooit zoiets meegemaakt met Hayley. Hier vraagt Hayley altijd om toestemming. Ze kwam een hele tijd haar bed nooit zelf uit voordat we bij haar waren geweest. Zelfs als ze met een kindje wilt spelen vraagt ze altijd eerst of het mag. Hayley is niet zo avontuurlijk denk ik. Het meest extreme wat ze van de week had gedaan was al haar speelgoed op 1 berg gegooid. Ze speelde een scene uit een tekenfilm na. Hondjes op de vuilnisbelt. De berg speelgoed was de vuilnisbelt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha dat valt reuze mee als dat het ergste is. Maar wel heel creatief zeg!

      Verwijderen
  2. Er staat me nog heel wat te wachten dan. Ik heb hier ook zo'n kleine avonturier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterkte ;-)

      Ps. maak vooral foto's van de avunturen.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!