maandag 15 juli 2013

Maanden geleden hadden we het al afgesproken, zodra Hayden geboren zou zijn, wilden we naar de dierentuin deze zomer. Zondag was Hayden alweer drie maanden oud en om dat te vieren, gingen we een dagje naar Burgers Zoo in Arnhem.

Het uitje stond een week al officieel gepland. Normaal vertelde ik het dan al een week van te voren aan Hayley. Uit ervaring weet ik dat ik dat nooit meer doe. Dan zeurt ze altijd of het al zover is om naar de dierentuin te gaan. Verrassen is veel leuker! En zo stond ze vanmorgen nietsvermoedend op. Toen wij alles inpakten en onszelf klaar maakten vertelde we haar dat we een dagje naar de dierentuin gaan. Hayley is geen meisje dat druk begint te gillen van blijdschap. Haar blijdschap zit dan diep van binnen. Ze kreeg een brede glimlach en kon niet wachten om te gaan.

Rond 10:30 uur reden we weg. Ik moest ontzettend veel inpakken. We besloten ons eigen eten mee te nemen (zóveel handiger en goedkoper). Ook moest ik extra kleren meenemen voor beide kinderen, aangezien ze vies kunnen worden en ik geen idee had wat het weer precies ging doen vandaag.
Ook namen we twee wagens mee. Ik ben al 1 keer in Burgers Zoo geweest en weet dat het veel heuveltje op en heuveltje af is. Veels te vermoeiend voor Hayley om zoveel te lopen. En tevens konden we beide wagens gebruiken om alle spullen in te leggen.

Na nog geen uurtje rijden kwamen we aan bij de dierentuin. Het was een prima weertje. Niet te warm en niet te koud. Als het bloedheet is, is het ook geen pretje om rond te lopen in de dierentuin. We hebben dan ook flink door gestapt. We wilden alles zien in deze grote mooie dierentuin!

 
Hayden was voorbeeldig tijdens zijn drie maanden jubileum. Hij was vrolijk en heeft vooral veel geslapen in zijn reiswieg. Zo konden wij ook ontspannend genieten.
We hebben prachtige dieren gezien. Helaas is in deze dierentuin alles op grote afstand. Veel dieren waren verstopt en als ze dat niet waren kon je ze op vele meters afstand bewonderen. Dat vond ik wel erg jammer. In dierenpark Amersfoort konden we de giraffen namelijk bijna aanraken, dat maakte de beleving wel een stuk groter!
 
Maar niet getreurd. De ocean is echt prachtig in Burgers Zoo, ook deze keer keek Hayley haar oogjes uit en Pablo vond het ook schitterend. Vooral de tunnel waar de dieren over je heen zwemmen.
 
 
Dieren kijken is leuk, maar Hayley vond de speeltuinen een stuk interessanter. Bij ons in de buurt zijn er geen leuke speeltuinen dus hier ging er een wereld voor haar open. Heel voorzichtig begon ze te klimmen (Hayley is niet zo dapper). En voor het eerst klom ze helemaal omhoog op een speeltoestel om alleen van een glijbaan te gaan. Een tunnelglijbaan! Hij was ook nog eens donker. Ik wachtte beneden op haar. Door de tunnel heen hoorde ik haar praten met andere kindjes. Opeens gleed er een meisje naar beneden, ze ging keihard! Ik was benieuwd of Hayley het wel zou durfen. Ik riep door de tunnel dat ik beneden was en haar zou opvangen. Tot mijn grote verbazing gleed ze naar beneden. Ik lag dubbel van het lachen, want ze scheet wel 7 kleuren!
 

 
Ik ben heel trots op haar dat ze eindelijk haar angst heeft overwonnen! Ze was dan ook berentrots op zichzelf en heeft daarna nog 2 keer gegleden. Ook al keek ze iedere keer zo panisch. Gelukkig hebben we er foto's van ik blijf erom lachen, die blik!
 
We hebben een super dag gehad. Na 5,5 uur wandelen waren we allemaal moe en voldaan. Het was tijd om naar huis te gaan. Hayley kreeg een knuffeltje uit de winkel (traditie), we aten een frietje en om 17:00 uur reden we richting huis. Hier nog een aantal foto's:
 




 
Komende zomer staan er nog meerdere uitjes gepland. Want ja, ik heb (zo goed als) een baan! Daar binnenkort meer over. Ik ga volgende week zaterdag een dagje meedraaien en als het bevalt mag ik blijven. Ik ga dus hard mijn best doen.




Categories:

6 opmerkingen:

  1. Leuk blog. Geweldige foto van Hayley zeg die uit de glijbana komt, whaha. Ik ben uiteraard meganieuwsgierig naar je bijna nieuwe baan.

    Klinkt als een super leuk uitje wat jullie hebben gehad, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je waarschijnlijk een baan hebt! Dat gezichtje als ze de glijbaan uitkomt is wel echt hilarisch trouwens. Maar super dat ze het durfde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat een heerlijk uitje met prachtige foto's als herinnering. En zo goed als een baan... :-D Top! Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat klinkt echt als een super gezellige dag, wat een leuke foto's ook!Wat fijn dat je zo goed als een baan hebt, ik ben heel benieuwd wat je gaat doen :) Succes met de meedraai dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Foto van Hayley dat ze uit de glijbaan komt is echt hilarisch! Dat gezichtje zegt heel veel haha wat een schat en knap van haar dat ze toch durft

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!