maandag 29 juli 2013

Ik begon zo stoer aan mijn nieuwe baan. Ik dacht de klus wel even goed te klaren. De horeca, dat kan ik wel!

En zo is mijn eerste werkweek voorbij gevlogen. Ik voel mij ontzettend welkom en gewaardeerd. Mijn leidinggevende zijn blij met mij en de collega's zijn erg aardig. Dit kleinere bedrijf past stukken beter bij mij dan mijn vorige werk. Ik ben tevreden en blij.

Alleen mijn voeten en mijn rug niet zo. Ik merk dat mijn lichaam heel erg moet wennen aan het werken. Na mijn eerste dag had ik overal blaren en spierpijn aan mijn armen. Zelfs mijn borstbeen deed pijn met ademen. Jeetje wat een mietje, ik was niks meer gewend. Mijn hoofd wilt heel hard werken, maar mijn lichaam werkte niet zo goed mee.

Al blijf ik doorgaan hoor als ik werk, ik sta bijna geen minuut stil. Mijn tweede of derde werkdag begon het mijn leidinggevende op te vallen. Die Elise die wilt wel werken, maar moet duidelijk nog inkomen lichamelijk. Na ongeveer 6 uur werken stort ik een beetje in. Gelukkig zien ze dat en vinden ze het niet erg. Ik doe mijn best en zet gewoon door. Zodra ik vrij ben ga ik wel languit op de bank liggen!


En zondag was die vrije dag dan aangebroken. Ik had 3 dagen achter elkaar gewerkt. 2 Avonden en zaterdag overdag. Ik kon mijn bed die zondag amper uitkomen. Gelukkig lieten de kindjes ons tot half 10 slapen. Daarna hebben we gewoon heel rustig aan gedaan en genoten van onze vrije zondag.
Want dat thuis genieten kan ik nu veel meer. Mijn leven draait niet meer alleen om thuis zijn. Ik kon soms alleen maar bezig zijn met het huis: schoonmaken, opruimen en irriteren aan ongedane klussen. Nu heb ik daar veel minder last van. Die was kan ook wel morgen gedaan worden en ach binnenkort gaan we wel de slaapkamer verbouwen. Het huishouden is bijzaak, genieten is prioriteit!

Toen ik nog niet werkte, moest Pablo mij iedere zondag 'uitlaten'. Ik moest altijd perse wat doen. Winkelen, dagje weg of gewoon wat anders. Hij werkt 6 dagen in de week en die vrije zondag moest ik dan gewoon even weg uit huis. Nu is die behoefte er echt niet. Ik wil juist thuis zijn, ik geniet ervan. Ik ben blij als ik even ontspannen op de bank zit.

Of me dat een leukere moeder maakt? Misschien wel. In ieder geval maakt het me een meer tevreden mens. Die sociale contacten, de lol en het even alleen Elise zijn doen mij erg goed. En natuurlijk ook de extra centjes zijn mooi meegenomen. Het hele gezin is inmiddels voorzien van nieuwe kleren en aankomende zondag volgt een dagje shoppen bij Ikea.

Het is allemaal wel wat wennen dus, maar het gaat goed. De kinderen zijn met opa en oma op de dagen dat ik werk. En Pablo zit sommige avonden alleen op de bank, dat vindt hij alleen niet zo leuk. Maar goed dat hoort er gewoon bij. En langzaam aan zal mijn lichaam vast wel weer in het horeca ritme komen. Dat zal wel moeten, want aankomende zaterdag moet ik 10 uur lang werken. Komt goed!
Categories:

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap van je! Nog heel even doorbijten met het wenproces, 't komt allemaal goed! Fijn dat je het zo fijn vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook knap van je zeg! Klinkt goed en het wennen komt met de tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid je bent zo'n tijd niet aan het werk geweest en dat merkt je lichaam als je ineens wel wat doet!

    Staand werk vergt heel veel van je lichaam en dat merkt het lichaam nu!

    Ik vindt het super dat je de stap hebt gezet en even lekker elise kan zijn, dat is ook zeker belangrijk en maakt jou echt een leukere mama (dat weet ik wel zeker hihi) Een mama die gelukkig en tevreden is straalt dat uit naar haar kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt goed meid! Geef jezelf een wenperiode, het is niet niks om weer aan het werk te zijn, en dan ook nog de horeca. Petje af voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi!
    Super toch allemaal, je lijf is ook gewoon zo snel gewend aan het niet werken dat het logisch is dat je nu moet wennen!
    Mag ik vragen wat voor flessen schema jij hebt met hayden?
    Mijn zoontje is 6 weken en kan savonds na half 8 zo de hele nacht doorslapen maar dat mag niet van het cb. Maar overdag drinkt hij nog wel om de 3uur want hij is een hongerige baby.
    Hoe doen/deden jullie dat?

    Groetjes Mer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey ja tuurlijk mag je dat vragen.
      Hier komt het:
      07:00 uur 150 cc
      10:00 uur 180 cc
      13:00 uur 180 cc
      16:00 uur 180 cc
      19:00 uur 180 cc
      21:30 uur 60 cc
      Vanaf 19:00 uur speelt hij volop en als hij dan rond 22:00 uur gaat slapen wilt hij nog een beetje drinken. Zo is hij tevreden en slaapt hij lekker door. Hayden begon met doorslapen toen hij de Forte kreeg. Dat was met ongeveer 2,5/3 maanden.
      Liefs

      Verwijderen
    2. Fijn om een beetje te kunnen vergelijken, ik heb verder geen jonge mama's in de buurt namelijk! En het cb heeft ook altijd verschillende adviezen en meningen!
      Er wordt hier wat af gegoogled !
      Liefs Mer

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!