woensdag 10 juli 2013

 
Gisteren moesten we weer op controle met Hayden bij het consultatiebureau. Goh wat gaat dat soms vaag! Voor de tweede keer werd ik gebeld, een aantal dagen voor ons bezoek dan. Of we de afspraak konden verzetten. Dat was namelijk bij het eerste bezoek ook zo. Wat de reden nou deze keer was, was mij compleet onduidelijk, want de dame aan de telefoon was aan het mompelen. Ik luisterde niet eens, mijn antwoord was toch: nee. Pablo houdt daar rekening mee met zijn werk, hij is al druk genoeg, verzetten kan gewoon niet.

Uit haar verhaal haalde ik alleen dat onze vaste arts dan niet aanwezig zou zijn. Arts is arts, dat maakt mij niet uit. Ze noteren toch alles in de computer en Hayden hecht zich toch niet aan zijn vaste arts.

Met wat stressen en opschieten kwamen we maar 5 minuten te laat aan. Er was helemaal niemand, behalve de dame achter de balie en ja, onze vaste arts! Probeerde die vrouw achter de balie zeker stiekem iedereen op een andere dag in te plannen zodat ze gisteren een dagje vrij zou zijn (?!).
Het voordeel was dat we niet hoefden te wachten en ons kleine speklapje kon meteen worden gewogen en gemeten. Hij weegt nu 6820 gram en is 61,5 cm groot. Dat betekend dat hij 1 kilo is aangekomen de afgelopen maand en 4 cm is gegroeid. Jeetje wat gaat dat hard, logisch dat hij bijna niks meer past van zijn garderobe.

Al vrij snel kwamen de prikjes. Tijdens het troostende flesje namen we alles door. Het gaat allemaal goed. Hayden is alleen wat te zwaar. Wie had dat gedacht, die prematuur! Maar daar deed de arts niet moeilijk over. "Ieder kindje is nou eenmaal anders." Ja wij hebben een goede arts, zij zeurt niet!
We moeten alleen nog hard werken aan zijn voorkeurskantje en de kracht in zijn nekje. Als ik hem op zijn buik leg dan doet hij zijn hoofd nog niet echt omhoog. Hij kan het wel, maar heeft geen zin. Nu maken we ons daar geen zorgen om, maar we krijgen binnenkort wat hulp van de fysiotherapeut. Daar zeg ik geen nee tegen, wie weet helpt het wel heel erg goed. De fysiotherapeut komt aan huis, dus dat is ideaal voor mij!

Volgende maand weer op controle. Ben nu al benieuwd wat hij dan weegt. Wat is het toch mooi en bijzonder je kindje zo te zien groeien. Hij is nu bijna 3 maanden oud en wat zijn die maanden omgevlogen.
Categories:

15 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een beer. Volgens mij had Sam dat gewicht pas met 6 maanden. Wel was hij toen al boven de 70 cm volgens mij. Wat raar dat ze die afspraak wilde verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jay woog dat ook met 3,5 maand net iets meer. Prima toch ? Beter goed groeien dan niet goed groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt me bekend voor ...het komt vaker voor dat prematuurtjes een groeispeurt maken, en ik kreeg ook op m'n donder van het CB dat ze te dik was...niet van aantrekken meldde de kinderarts in het ziekenhuis... het is wel zo vertelde de kinderarts dat ex-prematuren op latere leeftijd meer kans hebben op 'overgewicht', en dat willen ze vaak voor zijn...en dat houden ze dus in de gaten.. dus het moet gewoon niet te lang aan houden;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow oke, we dachten al zoiets. Ik zal erop letten. Gewoon goed eten, veel bewegen en niet snoepen. Dan komt het vast wel goed :)

      Verwijderen
  4. Hoi Elise,
    Heeft Hayden last gehad van krampjes toen je ging mengen met nutrilon forte?
    Mijn zoontje van 3 weken krijgt het nu sinds een dag gemengd.. maar ik twijfel of ik wel zal doorgaan aangezien hij krampjes heeft terwijl dat daarvoor niet zo was.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Mer, nee geen last gehad van krampen. We hebben het echt per dag opgebouwd. Van 180 cc fles: dag 1: 1 schepje forte en 5 schepjes standaard. Dag2: 2 schepjes forte en 4 schepjes standaard, etc etc. Pas na 6 dagen een complete forte voeding gegeven. Hoe doen jullie het? groetjes

      Verwijderen
    2. Wij gaan het ook zo doen, alleen hopelijk is mengen grnoeg. Nutrilon is vrij duur. Ons mannetje is 3 weken en drinkt flesjes van 120, maar blijft om de 2.5 a 3 uur komen. Ook snachts. Rekken vd voeding wordt hij hysterisch vsn, en als het eens wel lukt om 2x 4uur ertussen te laten dan is hij daarna weer ineens hongerig en onrustig omdat ie dan in wil halen lijkt wel. Pff... wat een ellende. Maar 8x 120 is echt teveel volgens verloskundige en cb etc. Hoe was dat bij jullie rond die leeftijd?

      Verwijderen
    3. Ik gaf tot 3 weken borstvoeding. Ik stopte daarmee omdat ik die regeldagen niet trok. Het leek eerst verzadigd door de fles, maar toch vond hij het niet zo lekker in het begin. Hij zeurde veel. Uiteindelijk begon hij veel te huilen, heel veel. Ik moest toen ook rekken. We hebben tot 2,5 maand ellende gehad. Ik heb steeds zitten rekken en als het me teveel werd, gaf ik toch een fles. Nu met forte gaat het echt zo goed! Hij krijgt rond 20:30 uur zijn laatste fles en slaapt dan tot 06:00 uur ongeveer door. Hij krijgt nu 5 flessen op 1 dag. Hij lijkt tevreden, lacht en brabbelt volop. Ik hoop dat de forte voor jou ook een goede uitkomst is. Soms denk ik: waren we er maar eerder mee begonnen!

      Verwijderen
  5. Mijn zoontje was ook ongeveer zo zwaar en groot op die leeftijd. Geen zorgen om maken he, ik vond het altijd schattig, zo lekker chubby haha. EN als ze eens ziek zijn kan het geen kwaad als ze dan wat afvallen he. Beter dit dan moeten stressen als ze wat gewicht verliezen. Hij volgt nu op 2j mooi de p50.
    En hier heeft het ook even geduurd met hoofdje optillen. Kwam vanzelf, ik legde hem ´gewoon´ iedere dag een paar keer op zijn buik. Was nog geen makkelijke opgave, want hij haatte het haha, arme knul :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb je zeker gelijk in. Het staat hem goed hoor die babyvetjes. Maar hij is zo snel gegroeid in een korte tijd. Mijn dochter woog dit pas met 4 maanden, dus soms voelt het alsof we een maand hebben overgeslagen. Hier precies hetzelfde met het hoofdje. Het duurt wat langer en hij wordt inderdaad ook boos. Ben benieuwd in hoeverre de fysio gaat helpen.

      Verwijderen
  6. Jij hebt meer mazzel, ik noem het bij voorkeur consternatiebureau. Ik heb ook altijd de mazzel dat ik mag. Standaard is mijn dochter te zwaar. Pfffff. Vanaf haar geboorte hoor ik dat al. Een oor in, één oor uit.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha zo noemen wel meerdere mensen het volgens mij! Hier zijn ze erg spontaan, niet van die stoffige mensen. Behalve die dame aan de telefoon dan. De vrouw die de gehoortest over kwam doen, was zelfs een wandelende Douglas in een kort zwart rokkie. En je hebt groot gelijk! Niet naar luisteren. Bij sommige bureaus is niks goed. Ons andere CB was net zo!

      Verwijderen
  7. Wat groeit jullie mannetje goed zeg. Dat ze wat zwaarder zijn komt allemaal wel goed. Bij ons lag het wie ik had er was er 1 bij die het nogal een probleem vond dat sven zwaarder was. Maar de arts vond het altijd prima met zijn lengte. Heerlijk als ze gewoon goed groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij groeit gewoon lekker. Ik merk dat hij nu een stuk minder hongerig is. Misschien wel door de prikjes. Of hij is beter verzadigd met die forte. Dan ben ik even bang dat hij te weinig drinkt, maar zodra ik terug reken hoeveel cc hij heeft gedronken, zit hij altijd tussen de 800 en 1000 cc. Dat lijkt me wel genoeg!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!