woensdag 3 juli 2013


"Toen ik met mijn barbies speelde, zat jij al op een scooter." We hebben het er weleens over; ons leeftijdsverschil. Pablo en ik schelen 10 jaar. Hij is 36 jaar en ik 26. Ik had nooit gedacht een oudere man te trouwen. Zo oud is hij natuurlijk ook weer niet, maar dat leeftijdsverschil is er wel.

Ik ontmoette Pablo op mijn 20ste. Hij was op dat moment 30. We hadden een goede klik en ik was erg gecharmeerd van hem. Hij had een vlotte babbel en had duidelijk een oogje op mij. We zaten bijna iedere avond in een café te kletsen. Hoe erg ik ook onder de indruk was hem, ik wist toen zeker dat ik nooit met hem zou thuiskomen. Hij was zoveel ouder! Ik was bang dat mijn ouders dat nooit goed zouden vinden. Ik was zelf nog zo'n jonge meid die net was begonnen met haar studie, dan kon ik toch niet met een volwassen vent thuiskomen?

Toen we toch echt begonnen te daten voelde het goed. Ik voelde mij zo veilig bij hem. Eindelijk een echte vent om vast te houden. De jongens van mijn leeftijd waren vaak toch niet serieus genoeg om een relatie mee te beginnen. Pablo had genoeg gezien van 'de wereld'. Hij was toe aan iets vast en wilde nog maar 1 vrouw: mij.

Ik twijfelde, maar na wat nadenken wist ik het gewoon zeker, ik wilde ook maar 1 man, Pablo. Dan maar dat leeftijdsverschil. Dan had ik maar een man die net zo oud was als de meeste van mijn leraren. Ik houd van hem!

Momenteel merk ik niks van ons leeftijdsverschil. Ik denk er eigenlijk ook nooit over na. Mijn ouders hebben er achteraf ook nooit moeilijk om gedaan. "Als hij je maar gelukkig maakt, dan zijn wij ook gelukkig." zeiden ze dan. Mijn vader maakt weleens het grapje: "Mijn jongste dochter en mijn oudste schoonzoon." Ja dat is wel zo!

Ik heb echt geen idee hoe anderen ons zien. De meeste kennen ons gewoon als Elise en Pablo. Pablo krijgt weleens complimenten over het feit dat hij een jongere vrouw heeft, de meeste jongens vinden dat ontzettend stoer. Geen idee hoe dat werkt bij mannen. Ik voel mij altijd trots als ik vertel dat ik een oudere man heb. Ook geen idee waarom. Ik ben er gewoon blij mee. Misschien niet om het leeftijdsverschil, maar gewoon met Pablo. En die Pablo is nou eenmaal ouder, 10 hele jaren. En ik kan het mezelf blijven vertellen, maar ik ben er zo aan gewend.

Hayley vroeg aan de week aan ons: "Papa en mama zijn jullie verriefd?' We keken elkaar glunderend aan, wat een lieve vraag van haar! "Ja," zei ik volmondig en we lachten naar elkaar. Hayley was ontzettend blij met het antwoord dat ik haar gaf. Want zo is het ook. We zijn verliefd (vandaag precies 5,5 jaar!) en daar gaat het om, age is just a number!
Categories: ,

15 opmerkingen:

  1. Ah wat een prachtig verhaal, echt een sprookje! Leeftijd is echt maar een getal, als jullie gelukkig zijn dan is dat wat telt! :) Super leuk dat Hayley dat zo aan jullie vroeg en jullie volmondig ja zeiden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja joh het is ook maar een getalletje, als je maar gelukkig bent en dat ben je. Heb ook vaker een relatie gehad met mannen die 8/10 jaar ouder waren. Werkte niet, maar dat kwam niet door de leeftijd hahaha. Dus idd het allerbelangrijkste is dat jullie gelukkig zijn samen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 van mijn beste vriendinnen zijn allemaal 10 jaar ouder dan dat ik ben... idd. wat je zegt..het is maar een 'nummer'... leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies! Ik heb via een forum ook een hele groep meiden leren kennen. Onze dochters zijn allemaal in dezelfde maand en jaar geboren. Zij zijn ook allemaal een stukkie ouder dan ik, maar dat klikt prima! Zelfs beter dan met meiden van mijn eigen leeftijd.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie foto! En ja, leeftijd is maar een getal. Helemaal mee eens!

    Mijn man en ik schelen 14 jaar. Die grapjes van "toen jij... deed ik..." zijn wel herkenbaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk :) hebben we dat ook al met elkaar gemeen :D

      Verwijderen
  5. Goede geschreven! En je hebt helemaal gelijk, age is just a number.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik geniet van je geschreven stukjes elke keer weer.
    Dit is toch een bijzonder stukje.
    Mijn man en ik schelen 16 jaar, hebben een zoontje van 1,5 en ik ben nu zwanger en in okt. uitgerekend.
    inderdaad, age is just a number!
    Ik krijg vaak de vraag, merk je dat nou echt niet in je dagelijkse leven? jij bent nog puber(20) en hij is al volledig volwassen!
    Nou, ik ben geen puber en hij verre van volwassen het is eerder andersom, haha.
    We zijn gelukkig en dat is wat telt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve en leuke reactie! gefeliciteerd met jullie 2e zwangerschap. Ik krijg die vraag eerlijk gezegd nooit. Mensen knikken meestal verbaast en houden dan hun mond. Maar inderdaad, mijn man is ook nog jong van geest en ik was ook rond de 20 al vrij volwassen. Dat compenseert goed. Geluk is het geen dat telt :) precies!

      Verwijderen
  7. Inderdaad leeftijd is maar een getal! Het is maar net hoe je in het leven staat. Wij hebben een leeftijdsverschil van 13 jaar en wij merken het gelukkig (nog) niet.

    Grappen van toen ik deed jij is ook bij ons herkenbaar, soms moet ik wel even slikken, dat het toch eigenlijk wel bizar en raar is. Ik ben nu 28, mijn leven begint eigenlijk pas en hij is nu 41 en aan het aftellen wanneer hij met pensioen kan gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat laatste is wel herkenbaar. Soms denk ik van oww hij is al bijna 40! Dus dan gaat hij al richting de 50 :O whahah dat klinkt zo oud! Maar dan ben ik tegen die tijd al 30 en ga dan richting de 40. Je moet er maar niet teveel over nadenken he ;)

      Verwijderen
  8. Susanna Tiggelaar29 juli 2013 om 11:48

    Hier ook een leeftijdsverschil van 10 jaar. Nu maakt dat niet uit, maar ik maak me eerlijk gezegd wel eens zorgen om de toekomst. Hij gaat uiteraard eerder met pensioen dan ik, maar ik maak me vooral zorgen over hoe ik als 'frisse 60er' achter de rolstoel van een 70-jarige aan zal lopen... Nou hangt het er ook vanaf hoe je oud wordt, sommige mensen zijn met 60 al oud, anderen met 70 nog steeds niet. Misschien moet ik er maar vanuit gaan dat we elkaar in evenwicht kunnen houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!