maandag 17 juni 2013

 
Afgelopen maanden ben ik heel erg actief op marktplaats. We zijn druk bezig in huis en dus vliegt er van alles de deur uit. Veel oude spullen of spullen die we niet meer gebruiken mogen weg. Maar dat had je al gelezen in mijn blogje hieronder.
 
Toch is marktplaats niet de ideale site. Ik kom heel veel spullen niet kwijt. Er staan zoveel advertenties op marktplaats. Ook werd de verkoop van de kleertjes mij teveel gedoe. Ik moest een hoop moeite doen om een shirtje te verkopen, te controleren of het geld binnen was gekomen en dan uiteindelijk het shirtje te posten. Vaak kreeg ik dan ook nog onaardige mail dat het allemaal zolang duurde of dat het pakketje nooit was aangekomen. Ik had geen zin meer in dat gedoe en die onaardige mails.

 Pablo vertelde mij vorige week dat hij nu in een speciale facebookgroep zit voor Almere. In die groep kun je spullen ruilen en in een andere groep kun je spullen weggeven. Dat moest ik eens proberen. Ik plaatste foto's van de spullen die ik weg wilde doen: een spiegel, een grote vaas, 2 kandelaars en een blender. Er werd volop gereageerd. Vooral op de vaas. Maar de deal is ruilen voor andere goederen en niet voor geld. En dus ben ik nu rommel armer en andere handige spullen rijker.
 
Vandaag had ik heel wat afspraken staan om de spullen te ruilen en dit is de buit (zie foto). 2 Pakken luiers, pak doekjes, 3 bussen Nutrilon (2 staan netjes in de kast), een pak kattenvoer en 2 boeken van Woezel en Pip. Ik ben helemaal blij.
 
Maar ik ruil niet alleen, ik geef ook weg. Ik maak namelijk ook graag anderen blij. Aangezien ik veel kleding toch niet kwijt kom geef ik het weg. Deze week heb ik nog meerdere afspraken staan. Morgen komt een zwangere meid een zak met positiekleding en babykleding ophalen. Zij heeft namelijk geen geld voor dat soort dingen en ik kan haar nu helpen. En ook komt er donderdag een ander gezin langs. De vrouw is zwanger van een meid, maar ook zij hebben het financieel moeilijk. Er staat een tas vol babykleding en een grote knuffel voor ze klaar. Ze zullen er vast heel blij mee zijn. Wat voelt dat goed zeg, veel beter dan de verkoop voor een paar centen.
 
Vandaag kwamen een man en een vrouw een poster bij mij halen, die mochten ze ook gewoon hebben. Bij het open doen stonden er twee mensen met een grote glimlach voor de deur. Dat doet een mens goed! En ik ben ook helemaal blij met mijn geruilde spulletjes.



18 opmerkingen:

  1. Aa super zeg!
    Kan Hayden inmiddels maatje 1 en 2 qua luiers al uit?
    Ik las namelijk in een ander logje dat hij zo goed groeit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij zit inmiddels in maatje 3...

      Verwijderen
    2. Zo, dat schiet al op!
      Ach ja, maatje 1 en 2 zijn ze zo uit.
      Onze oppasuk van 9 maanden zit ook nog in maatje 3, dus daar doen ze wel een tijdje mee ;-)

      liefs!

      Verwijderen
    3. We zullen zien :) hij groeit als kool. Hij moet maar gewoon snel zindelijk worden ;)

      Verwijderen
    4. Hij groeit inderdaad wel erg hard voor een prematuur, denk ik.
      Dat zindelijk worden zal nog wel een tijdje duren ben ik bang :p
      Ach ja, zo erg is verschonen niet, het is gewoon iets dat er bij hoort ;-)

      Verwijderen
  2. Zo een facebook pagina is eigenlijk best handig. Er zijn in deze tijd denk ik genoeg mensen die spullen nodig hebben maar die ook zelf spullen hebben die ze niet meer gebruiken. Dan is ruilen nog best handig..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut. Ik vind het reuze leuk. Al die mensen zijn enthousiast. Het is gewoon leuker om te ruilen dan om geld te geven. Dat creëert een heel ander gevoel.

      Verwijderen
    2. Oja donderdag komt een moeder PlayMais bij mij ophalen. Ik heb een hele ton staan en Hayley doet er niks mee. Die vrouw wilt het graag hebben en in de ruil ervoor krijg ik een groot pak viltstiften. Die van ons zijn op en Hayley houdt wel van kleuren. Mooie ruil toch :D

      Verwijderen
  3. Wat leuk! Helaas is het alleen in Almere. Ik heb hier ook nog zoveel zooi waar ik vanaf moet. Hoe heet het, dan ga ik eens googeln of er hier in de buurt ook zo'n initiatief is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt gewoon kijken of jouw regio of stad ook zo een weggeef of ruilgroep heeft op Facebook. Zo niet dan kun je er altijd zelf 1 maken :)

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee om op deze manier te ruilen! Ik ken helaas ook weer een andere kant van het verhaal.. ik was ook helemaal in de wolken toen ik een goeie daad had verricht door gratis een goeie merk kinderwagen weg te geven aan een Onbekend koppel die reuze blij was en hem super hard nodig hadden! Helaas stond de wagen binnen 2 dagen weer op marktplaats voor 150 euro! Ik voelde me gigantisch belazerd...m'n man heeft onder een valse naam een afspraak gemaakt en gevraagd of ze de wagen weer netjes wilde inleveren... hebben ze nog gedaan ook.. en hebben de wagen daarna weggegeven aan een winkel Terre Des Hommes die bij ons aan de overkant zit, en daar staat hij nu netjes te koop.. pfff het is wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke manier om aan spullen te komen! Lijkt me een veel prettiger gevoel dan wanneer je een paar euro vraagt voor iets op marktplaats...
    Wat voor luiers heb je voor Hayden (wat voor merk en maat)? Wij hebben al meerdere merken geprobeerd...

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker leuk! Wij gebruiken AH luiers en bumblies allebei maat 3, en allebei prima luiers. Al vind ik die van de AH een stuk prettiger nog.

      Verwijderen
    2. AH en bumblies hebben wij nog niet geprobeerd, thanks voor de tip!!
      Maat 1 en 2 hebben wij gebruikt van huggies (groen met winnie the pooh plaatjes) en die bevielen goed, dus zal mt 3 ook eens gaan proberen.. huggies zijn alleen best duur, dus kocht ze alleen in de aanbieding (net zoals pampers, maar vind daar zo'n chemische geur aan zitten).
      Verder hier ook vaak etos (vernieuwd in de witte pakken) en jumbo huismerk vanaf maat 3, maat 1 en 2 van jumbo vond ik bagger.

      Verwijderen
    3. Ik vind pampers ook echt te duur. Er gaan zoveel luiers doorheen! Ik vind pampers wel heel fijn. Maar die van AH zijn echt net zo fijn als pampers en dan zonder dat vieze geurtje!

      Verwijderen
    4. Dan zal ik die echt eens proberen!!
      Etos vind ik ook echt heel fijn, maar zijn vaak uitverkocht bij de Etos bij ons, dus als ze er zijn koop ik direct heel wat in :) anders Jumbo
      Heb ook echt al heel wat geprobeerd.. (aldi, lidl, pampers, huggies, etos, jumbo)

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!