woensdag 19 juni 2013

Hayley was de ideale baby. Weinig huilen en al snel een goed en vast ritme. Ze dronk goed haar flesjes leeg en vaak moesten we haar zelfs wakker maken voor een flesje.

Hayden is alles behalve een modelbaby. Hij heeft een aantal weken veel gehuild. Toen moest ik hem constant bakeren.
Het huilen is gelukkig een stuk minder geworden. Hij kon namelijk wel 5/ 6 uur op een dag huilen. Nu huilt hij de avond, waarschijnlijk omdat hij gewoon ontzettend moe is. De laatste dagen is hij bijna de hele dag wakker!

We zijn dan ook nog ontzettend zoekende naar een goed ritme. Zodra ik denk er een ritme in te hebben, gaat hij weer rommelen. Hij drinkt zijn flesjes niet altijd helemaal leeg en andere momenten wilt hij opeens meer dan 200 cc drinken. Soms komt hij om de 2 uur om een beetje te drinken en andere dagen ligt hij alleen maar te slapen.

Nu is het voor een ander makkelijk gezegd, dat we dan moeten rekken of de voeding erin moeten proppen. Nou zo werkt het dus gewoon niet hier. Proppen accepteert hij net zo min als rekken.
Het moet allemaal zoals hij wilt, hij drinkt wat hij wilt en hij slaapt wanneer hij wilt. Als ik hem ga dwingen tot iets dat 'ritme' heet heb ik een hele verdrietige en ontevreden baby. En dat is niet leuk!

Gisteravond om 22:00 uur dronk hij een klein flesje en sliep zo door tot 05:00 uur. Om 05:00 uur wilde hij maar 90 cc en toen om 08:00 uur weer 50 cc. Na die 50 cc is hij zo ontzettend diep in slaap gevallen. Hij slaapt weinig zo ontzettend diep, dat ik hem lekker laat liggen totdat hij weer een voeding wilt. Ik hoop dat er dan 3 uur tussen zit en hij zijn fles dan helemaal leeg drinkt.

Nu de voedingen zo onregelmatig gaan schrijf ik ook op hoeveel hij drinkt iedere keer, anders heb ik geen idee wat hij precies eet. We gaan dan ook maar op zoek naar een goed ritme en hard aan het werk om die erin te krijgen. Hoe weet ik nog niet echt precies. Een vast ritme is natuurlijk heel fijn, vooral voor de ouders. Eigenlijk hebben we wel een soort ritme, een rommelritme!
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Misschien een groeispurtje? Hij groeit in ieder geval goed toch, dus hij komtniks tekort denk ik! Hij ziet er uit als een eigenwijs beertje !

    Groetjes
    Mer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat groeispurtje heeft hij volgens mij iedere week :P 2 maanden oud en hij zit in maat 62/68...liefs

      Verwijderen
  2. Wij hebben nooit rimte gehad.Ik heb dat opgegeven want telkens als je dat ja! dan gooide hij alles weer om.

    Hij was het tevredenst als het gewoon ging zoals hij aangaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook het belangrijkst. Zolang ze maar tevreden zijn. Maargoed Hayden is ook met zn eigen ritme niet tevreden. Ik ga daarom vandaag de strijd aan met hem, vandaag bepaal ik! En geen ritme hebben is ook een soort ritme toch:P

      Verwijderen
  3. Hey elise.. bij ons dronk hij ook zo dramatisch . Uiteindelijk bleek (onder andere) dat het speengat waaruit hij dronk te klein was (gewoon speenmaat s). Hij moest zo hard werken om wat uit die fles te krijgen dat hij tijdens het drinken steeds in slaap viel. Daardoor dronk hij kleine beetjes en vervolgens diende hij zich heel onregelmatig en vaak aan voor voeding. Hierdoor werd ie ook zwaar overprikkeld, moe en dus huilerig. Nu speenmaat M en hij drinkt als een trein. Er zit nu ook langer tussen zn voedingen. Wie weet helpt het voor Hayden niets, is bij iedere baby anders natuurlijk. Maar ik herkende je verhaal, dus ik dacht wie weet helpt het ook voor jou en Hayden! Groetjes van Moniek Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey meis thanks voor de tip. Daar had ik niet eens aan gedacht!!

      Verwijderen
  4. Hihi ik ook niet! Totdat mn moeder zei dat ze op een gegeven moment altijd met een naald het speengat groter prikte bij ons vroeger. Mijn kleintje past ook al in 68 met zn twee en halve maand. Ik denk dat ze er vanaf een bepaald gewicht/leeftijd/lengte er aan toe zijn ofzo. Dat die zuigreflex steeds wat minder word. Ik hoop dat het wat helpt!! :-) xxx Moniek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is het je tweede en heb je al ervaring van de tweede, moet je maar denken!
    Hier was nummertje 3 ook een huilbaby de eerste maanden maar nu ze 5 maanden is, is het echt genieten.
    Hopelijk vinden jullie vlug een ritme!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk ook heel erg uit naar de 4 maanden dan mag hij hapjes. Wat zal die hongerlap daar blij mee zijn!

      Verwijderen
  6. Hier met de jongste laat ik ook veel aan hem over. Meneer wilde elke keer te weinig flessen (wel grote) voor zijn leeftijd, was gewoon verzadigd en sliep er goed op. Omdat hij het aankon, ben ik heel snel naar het vaste dagritme gegaan dat we met de oudste al hebben (10u fruit enz) zodat ik niet 10x op een dag met eten bezig ben. En hij zit sinds hij 9 mnd is vaak op 2 slaapjes per dag. Dat gezegd hebbende, laat ik het verder aan hem over. Als hij 3 of 4x wil slapen, kan dat. Als hij daardoor zijn 3-uurtje overslaat, so be it. Ik ben een stuk beter geworden in loslaten. Laat hem maar bepalen.

    In jouw jongste herken ik mijn oudste. Sliep niet, viel in slaap aan de borst/fles, ook gebakerd. En zodra er iets van ritme in leek te zitten, stond er weer een verandering aan te komen. Maar ooit komt t goed. ;-)

    Goed dat je bijhoudt hoeveel hij drinkt. Dan weet je ook of je een keer wat extra kan geven.

    Over tips wat de speen betreft: hier is het juist andersom. Hij wordt vrijdag 10 mnd en zijn melk drinkt hij nog uit een fles voor baby's van 0 dagen oud. Zodra er meer gaatjes in zitten, gaat het hem veel te hard. Was bij de oudste ook zo, trouwens, maar die kon wel af en toe een stapje verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat is vervelend, hopelijk komt het snel in orde! Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!