donderdag 13 juni 2013

Hayley 9 maanden
Je hebt mensen met verzamelzucht en je hebt mensen zoals ik. Ik heb alles behalve verzamelzucht, ik gooi graag alles weg of verkoop mijn oude spullen. Als ik het niet gebruik mag het weg, ik zie het nut van bewaren niet echt. Van het geld kan ik dan weer iets kopen dat ik wél nodig heb. En zo heb ik vorige week weer van alles verzameld en op marktplaats gezet.

Inmiddels hebben we de oude tuinset, loopauto van Hayley, 2 sets gordijnen, oude kleding van Hayley, een schoenenkast en spiegel verkocht. Allemaal spullen die we niet meer gebruikten of graag wilden vervangen voor iets anders. We zijn namelijk de gang aan het verbouwen. Tot nu toe hebben we alle klusspullen kunnen kopen van het verdiende geld. Dat is toch handig? Van spullen die we niet meer gebruiken hebben we de gang helemaal veranderd! Eigenlijk een gratis verbouwing. De gang is nog niet klaar, dus daar komt een blogje over zodra het af is.

De oude kinderwagen van Hayley ik ook op marktplaats gezet. Ik had bedacht dat ik een nieuwe wilde. Hayley is groot genoeg om te lopen en tegen de tijd dat Hayden erin past wil ik wat anders (dacht ik).

Vandaag zou hij dan worden opgehaald. Ik maakte de wagen helemaal schoon voor de moeder van 2 die hem zou overnemen. Toen de vrouw in kwestie binnen kwam, keek ze de wagen even goed na. Ze was enthousiast en zette haar zoontje erin om te testen. Toen schoot er een brok ik mijn keel. Háár kind zat in míjn wagen! Dat voelde niet goed. In mijn gedachte was dat kleine jongetje Hayden. Ik zag opeens helemaal voor me hoe hij in de wagen zou zitten waar zijn zus al die jaren in had gezeten. Het voelde als een soort van familie erfstuk dat ik even weg zou geven voor 40 euro.

Maargoed even diep ademhalen. Ik had het afgesproken en ik moest niet zo raar doen en denken. De vrouw liep met de wagen de deur uit en ik bleef achter met 2 blauwe briefjes en nog steeds die rare brok in mijn keel. De tranen bleven net in mijn ogen zitten.

Opeens ging de bel weer, ze stond weer voor de deur en wilde de wagen toch niet meenemen. De hendel kon ze doorduwen, er zat een barstje in. Ze kreeg haar geld terug en ik had mijn wagen weer. Ik repareerde de hendel meteen, er was niks aan de hand. Ik was al lang blij dat ik mijn wagen terug had. Als Hayden groot genoeg is, kan hij erin zitten. Niks nieuwe wagen, ik ben gehecht aan deze!

9 opmerkingen:

  1. Hihihihi waar ken ik dit toch van ;) dat had ik precies het zelfde! Blij dat je hem weer/nog hebt xxxx esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha echt??? hoe ging het bij jou dan??

      Verwijderen
  2. Ik heb mijn wagen dus wel verkocht .. Ik had daar dan weer niet heel veel mee. Wel weer andere bepaalde spulletjes die ik gewoon voor hem wil bewaren. En tegen de tijd dat wij ooit de stap voor een tweede durven zetten zijn we toch al gauw 4 jaar verder dan shop ik nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan had het gewoon zo moeten zijn (dat de wagen bij jullie bleef)...grappig... de kinderwagen hebben we verkocht toen ze 3 1/2 jaar oud was, maar de buggy ligt hier nog steeds...daar kan ik nog moeilijk afstand van doen..die was zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een buggy :) de buggy is niet super fijn. Hij is absoluut niet praktisch, kan er amper spullen in kwijt en het kind kan niet helemaal onderuit liggen. Maar het is mijn buggy, Hayley heeft er zolang in gezeten en binnenkort Hayden, dan maar niet praktisch haha.

      Verwijderen
  4. Ik ben juist zo'n muts die zich enorm kan hechten aan bepaalde dingen. Dat verklaart ook wel onze bomvolle garage en zolder. Toch zal onze wagen na Sam wel op zijn. We hebben een goedkoop exemplaar en de rem weigert vaak en ook is het schanier van de de kap van de wandelwageninzet al afgebroken. Fijn dat je je wagen weer terug hebt meid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mij zeker ook wel hechten aan spullen. Maar dat zijn vooral mijn fotoboeken, dagboeken en de babyspulletjes van de kleintjes. Bepaalde kleertjes doe ik echt niet weg.

      Verwijderen
  5. Oh blij dat je hem dan weer terug hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat had zo moeten zijn dat mevr. terug kwam met de kinderwagen haha iedereen weer blij ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!