dinsdag 11 juni 2013

Vanmiddag was het weer zover, controle bij het consultatiebureau. Deze keer werden we geholpen door hele aardige dames, fijn is dat.

Ik was zo benieuwd wat hij zou wegen. Inmiddels is hij maatje 56 uitgegroeid en dat in 2 maanden!
4 Weken geleden woog hij 3925 gram en was hij net 52 cm groot. Een lief klein baby'tje dat prima op schema groeit. Nou dat lieve kleine baby'tje is veranderd in een beer en dat werd vandaag dan ook bevestigd.
Hij weegt nu 5715 gram en is 57,5 cm groot. Dat betekend dat hij is 4 weken (!) 1790 gram is aangekomen en 5,5 cm is gegroeid!! Het groeilijntje liep bijna recht omhoog.

De dame die hem nakeek was ook zeer verbaast over zijn groei, al helemaal omdat hij prematuur is. Ze begon er meteen over of mijn termijn wel klopte van 36 weken en ik misschien niet langer zwanger was. Goh, eindelijk iemand die het met me eens is van de zorg! Weet je nog dat blogje?

We hebben weer alle puntjes besproken en Hayden doet het prima. Hij groeit dus behoorlijk hard, eet goed, maar is soms wat onverzadigbaar. Ik kan dan ook niet wachten tot we over mogen gaan op papjes, fruit en groenten. We moeten hard werken aan zijn voorkeurshouding (zie foto) en 1 oogje is een beetje groter. Heel vaag is dat, vooral als hij erg moe is zie je het.

De prikjes waren niet leuk. Hayley gaf geen kick toen ze die prikjes kreeg, maar Hayden huilde hard. Hij kreeg wel op hetzelfde moment een flesje, dus hij was makkelijk te troosten. Ik heb Hayley de keuze gegeven of ze wilde kijken of niet. Dat wilde ze maar al te graag. Wat is ze toch stoer. Terwijl de grond onder mijn voeten wegzakte, keek zij heel stoer naar de naalden die in de beentjes van haar kleine broertje verdwenen. Zij moet over een paar maanden namelijk weer een prik en ik wil haar er niet voor verstoppen, prikjes krijg je nou eenmaal.

Thuisgekomen is hij in slaap gevallen en nu hopen dat hij niet teveel last krijgt van die prikjes.
Ik ben meteen even in Hayley's boekje gaan kijken hoeveel zij nog woog met 2 maanden. Dat was een stuk minder dan Hayden, zij woog pas met 3 maanden 5600 gram.

Dat lieve kleine premature mannetje is gewoon een beertje! Hij wilde gewoon geboren worden om keihard te gaan groeien.

Deze mama heeft ook meteen op de weegschaal gestaan en ze groeit net zo hard mee met Hayden, ik ben gewoon aangekomen! Ik weeg 69 kilo en dat woog ik ook aan het einde van mijn zwangerschap...o o Elise je moet minder koekjes gaan eten!
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat Hayden het zo goed doet en wat stuur van Hayley!
    69 kilo is prima joh, als het niet prima was had je geen modellenklus gekregen! En je bent ook best lang, toch?

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben 1.75 dus geen kleintje nee. Maar ik ben altijd rond de 55 kilo geweest, dus ik pas niet meer in mijn broeken! Hahaha

      Verwijderen
    2. Dan ben je zeker geen kleintje! 55 kilo bij die lengte is wel erg licht volgens mij! Je bent nu al helemaal super slank wat ik zie bij je foto's, dus bij 55 kilo moet je wel heeeeel dun zijn! ;)

      Verwijderen
    3. Ik ben dat modellenfiguurtje nog wat gewend denk ik haha. Ik was inderdaad vrij slank altijd. Een beetje meer vet misstaat me inderdaad niet ;)

      Verwijderen
  2. Zeker weten!! Je bent heel knap (wat ik zie van de foto's) en als mama van twee kindjes mogen er best wat kilootjes bij dan dat je voor het moederschap woog! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit bericht moest natuurlijk als reactie op de bovenstaande berichten... Tikkeltje onhandig :p

      Verwijderen
    2. Ja ik snap hem ;) thanks ! Alleen het buikje even plattrainen dan XP

      Verwijderen
    3. Hahah, succes!! ;p

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat alles goed met Hayden gaat! Stoer van Hayley dat ze durfde te kijken, echt een grote zus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vond het ook super stoer, ze kon er beter tegen dan ik!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!