donderdag 30 mei 2013

Voor Lifestyle Almere door Mona David
Toen ik was gestopt met dansen, zocht ik iets anders om mijn emoties in te kunnen uiten. Dansen was voor mij een manier om dingen te vergeten en te verwerken. Je kunt er zoveel in kwijt. Ook was het een manier van afsluiten, de wereld om je heen vergeten. Dat kon verslavend zijn en dat afsluiten miste ik ook wel.

Toen ik zo'n 15 jaar was, kreeg ik vaak de vraag of ik modellenwerk deed. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een modellenbureau. Toen ik na een tijdje iets vond, kon ik al snel aan het 'werk'. Tja, werken kon je het niet altijd noemen. Ik deed verschillende modeshows, maar kreeg altijd te horen dat het op portfolio basis was. Dan krijg je dus niet betaald. Ik wilde heel graag en was net begonnen en dus deed ik maar mee. Ookal kreeg ik toen geen geld, de ervaring was onbetaalbaar.

Amsterdam Fashion Week
Een dag van een modeshow duurde lang, maar het moment dat ik dan de catwalk op mocht, gaf mij zo'n kick! Het voelde net als de optredens bij de balletschool. Zo'n zaal vol met mensen, alle ogen op mij gericht en aan het einde van de catwalk werd ik verblind door flitsen van de fotografen. De spanning gierde door mijn hele lijf, die kick was geweldig! Ik had mijn dansen kunnen vervangen voor modellenwerk.

Ik heb veel verschillende shows gelopen. Met het FIA ben ik ook drie keer meegeweest naar Parijs. Ontzettend leuk. Na heel wat jaren ervaring, wilde ik meer en ging daarom op zoek naar een nieuw bureau. Ik wilde gaan reizen. Een ander modellenbureau gaf mij de kans om naar Milaan te gaan, dat leek mij geweldig.

Maar het was niet zo mooi zoals het leek. Ik kwam in een modellenappartement terecht met een groep ontzettend leuke meiden, maar de concurrentie in Milaan is moordend. In de hitte moesten we elke heel Milaan door voor allerlei castings. Ik vond het vreselijk, want de rijen waren zo lang! Ik heb een paar fotoshoots gedaan en ben stiekem niet meer naar de castings gegaan. Ik werd meegesleurd in een hele andere wereld. Via één van mijn kamergenoten leerde ik een man kennen, een man met macht en geld die elke avond een groep modellen en mannen mee uit eten nam. Het leek wel een maffiavent (zal het ook wel zijn geweest). We gingen naar de duurste restaurants en zelfs naar een feestje van Paris Hilton. Die luxe vond ik geweldig. En die man was ontzettend aardig voor mij. Milaan werd meer een soort van vakantie. Ik winkelde, ging elke avond uiteten en feesten en had totaal geen zin in dat modellenwerk. Toen ik ook nog ruzie kreeg met mijn bureau, ben ik bij mijn grote vriend ingetrokken en een aantal dagen later naar huis gegaan.

Ik heb het mijn Nederlandse bureau heel erg kwalijk genomen hoe het verliep in Milaan. De eigenaar van het modellenbureau daar was namelijk vreselijk en bleek ook nog een oplichter te zijn. Ik ben thuisgekomen met 4 foto's, de rest wilde hij mij nooit geven. Mijn modellenwerk heeft toen ook een tijdje op een laag pitje gestaan. Ik voelde mij belazerd. Ik was blij dat ik achteraf er zelf een leuke maand van heb gemaakt.

Campagne Turnover Almere
Na een jaar ongeveer ben ik zelf aan de slag gegaan. Veel opdrachten heb ik toen zelf geregeld, ik had namelijk al aardig wat mensen leren kennen in het wereldje. Zo deed ik in Almere een casting voor de campagne van de winkel Turnover. En ik werd gekozen. De campagne werd ontzettend groot tot mijn grote verbazing. Ik stond op tassen, posters en hing mega groot langs de A6. En ik werd ook nog goed betaald.

Ik kreeg weer plezier in het modellenwerk en deed zo nu en dan ook iets. In al die jaren heb ik zo ontzettend veel gedaan, dat ik niet alles meer weet.
Veel foto's heb ik helaas niet meer, die zijn door de breuk met mijn ex allemaal in beslag genomen door hem (geen idee waarom). Ik heb dat toen maar zo gelaten, want ik wilde van hem af. Gelukkig heb ik veel foto's geprint in een portfolio zitten en alle tijdschriften waar ik in heb gestaan, heb ik bewaard.

Vlak voordat ik zwanger werd van Hayley heb ik een campagne gedaan van BEN. Die was ontzettend leuk. Ik stond megagroot in de telegraaf. Mijn sociale media stroomde over van de reacties. Een aantal maanden later werd ik zwanger en dus stopte ik met modellenwerk. Mijn leven kreeg een hele andere twist en modellenwerk vond ik niet meer zo belangrijk.

Vorig jaar wilde ik het weer oppakken, door mij aan te melden bij een nieuw bureau in Almere. Gewoon in mijn eigen stadje en af en toe iets doen, leek mij wel weer leuk. Maar een maand na de casting was ik in verwachting van Hayden en dus ging het niet door. Misschien pak ik het ooit weer op. De modellenwereld is bijzonder (hard), maar ook leuk. Het heeft mij altijd een kick gegeven en een hoop mooie herinneringen en foto's.

Fotoshoot Salvador Pozo

Campagne 2008 Ben Ouderwets


(Dit blogje is geschreven naar aanleiding van mijn blog ASK ME ANYTHING. Wil je dus iets van mij weten, stel hier je vraag.)
 
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een bijzonder verhaal en wat een mooie foto's van je! Ik vind je echt een knappe vrouw!
    Zou je ooit weer aan de slag willen als model?

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dank je wel! Ja zeker, maar dan wel alleen betaald werk en als ik niet te ver hoef te reizen.

      Verwijderen
    2. :-) hopelijk gaat het je lukken! Liefs!

      Verwijderen
    3. We zullen zien, wordt vervolgd zullen we maar zeggen :P

      Verwijderen
  2. Wat leuk om te lezen Elise, wat gaaf dat je modellen werk hebt gedaan! Je bent ook echt een prachtige vrouw, wie weet wat het je eventueel nog kan brengen. Op de foto van turnover vind ik je echt veel op je dochtertje lijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij een mooie vrouw! En wat bijzonder dat jij al deze mooie kansen hebt gehad. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een verrassend blogje!! Mooie foto's, had er nog wel meer willen zien, je hebt er zeker weten de looks voor om modellenwerk/catwalkwerk te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ben nu ook opeens weer aan het werk! Vandaag een fotoshoot ,leuk leuk!

      Verwijderen
  5. Wat een super mooie foto's zeg! En mooi ook deze blogjes, dat je toch iedere keer weer wat te weten komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je toch nog je droom kan najagen. Ik ben zelf ook model maar poseer alleen op andere soort foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!