zaterdag 23 maart 2013

Toen Hayley eenmaal geboren was, werden we een gezinnetje. Dat gezin voelde compleet. Het was goed, helemaal perfect. We verkochten alle babyspullen die we niet meer nodig hadden. Misschien zou er in de toekomst nog een kindje bijkomen, maar pas over een aantal jaren. Als we twee kindjes zouden krijgen, wilden we daar een groot leeftijdsverschil tussen hebben. (Niet dat je dat helemaal kunt plannen natuurlijk. Een kindje krijgen doe je niet op bestelling, dat moet je gegund zijn.)

Aangezien ik ook psychisch ook moest bijkomen van de bevalling was ik nog lang niet toe aan een volgende zwangerschap/bevalling. Wie weet zou ik er wel nooit meer aan toe zijn. We zouden wel zien, eerst maar eens genieten van ons leven met z'n drieën.

Dat voelde als een ontzettend goede keuze. We hebben al onze aandacht volledig op Hayley kunnen storten. Mijn ogen hebben al die jaren 1 kant op gekeken en dat is richting haar.
Daardoor heb ik het gevoel gekregen dat we (op onze manier) een speciale band hebben met elkaar. We zijn altijd samen, onafscheidelijk. En we kennen elkaar door en door. Dat voelt goed, ontzettend goed. Het is dan ook bijna niet voor te stellen dat we straks niet meer met z'n drieën zijn.

Pas toen Hayley ongeveer twee jaar was, begon ik toch wel weer babykriebels te krijgen. We waren inmiddels getrouwd en we woonden in een groter huis met een tuin. Hier zou het wel passen, in de flat in de stad hadden we (naar mijn idee) geen ruimte voor een tweede kindje.

Toen we bijna 1 jaar getrouwd waren, was ik in verwachting. Super blij waren we natuurlijk. Hayley ziet het ook wel zitten om een grote zus te worden. Doordat ze al 3,5 jaar is, maakt ze de zwangerschap ook heel bewust mee.

Ik ben blij met het leeftijdsverschil dat er straks is tussen onze kindjes. Als de baby is geboren zullen Hayley en ik samen een halfjaartje moederen. Vanaf november gaat zij 5 dagen in de week naar school en zal ik ook veel tijd samen hebben met de kleine man. Voor mijn gevoel is het precies goed zo. Hayley wordt nu al erg zelfstandig en groot waardoor ik mijn handen veel vrij heb en deze straks kan vullen met de baby. Dat idee is fijn.

3 Jaar geleden had ik niet gedacht dat er nog een tweede kindje zou komen en nu zijn we heel erg blij. We kijken allemaal erg uit naar zijn komst, niet alleen als partners, maar als compleet gezin.
Categories: ,

18 opmerkingen:

  1. Wat schrijf je dat weer mooi. Heel eerlijk ook, je zegt wat je denkt en voelt.
    En zeker een mooi leeftijdsverschil, tussen max en Lisa zit 3 jaar en ben daar achteraf ook heel erg blij mee was geen bewuste keuze (zei altijd als t allemaal kan en lukt wil ik er 2 jaar tussen hebben) maar vanwege ons appartement dat te koop staat zijn we bewust gaan wachten. Tot we dachten maar als we nu blijven wachten en wachten dan zit er straks wel heel veel verschil tussen. En nu ben ik heel blij hoe het zo gelopen is. Max is al heel zelfstandig nog een half jaartje en dan gaat hij naar school en dan heb ik straks ook momentjes alleen met Lisa.
    Geniet nog van de laatste weekjes met z'n drietjes en van je zwangerschap. Voor je het weet is de kleine man er en kan je je niet meer voorstellen hoe t was met z'n drietjes en lijkt t alsof je altijd met z'n vieren bent geweest. XxxxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik denk precies zo en wil ook een "groot" leeftijdsverschil tussen onze dochter en een eventuele tweede kindje. Soms denken we er weleens stiekem aan om lekker met zijn 3-tjes te blijven, maar ik denk zelf dat dit wel zal veranderen.. ALS het ons gegund is natuurlijk.

    Op dit moment wonen we ook in een flat in de stad en past het perfect op deze manier. Voor een eventuele derde kindje zouden we ook "moeten" verhuizen. We gaan het zien! Ik deel in ieder geval je gevoelens en gedachten betreft een tweede kindje en het bijkomen van de bevalling.. Zowel lichamelijk als psychisch.

    Ik ben benieuwd naar je zoontje! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel natuurlijk 'tweede' kindje, en niet derde kindje, haha.

      Verwijderen
    2. Wat leuk! Tja derde kindje, you never know ;) toen ik net zwanger was droomde ik steeds dat we een tweeling zouden krijgen haha. Met de eerst echo was pablo niet mee en toen heb ik hem dat ook wijsgemaakt gnagna. Geniet van jullie pasgeboren meisje en dan zien wat de tijd en het gevoel brengt!

      Verwijderen
  3. hier had ik ook altijd voor ogen zo'n 4 jaar ertussen, alle tijd voor kindje nr2.... helaas liet kindje 1 wat jaartjes op haar wachten, waardoor we besloten vrij snel voor een 2de te gaan.....(in je achterhoofd die jaartjes) maar ashley was iets eerder dan we dachten 20 maandjes verschil....... maar ben zielsgelukkig met mijn mooie meisjes hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. weet ik mop. je hebt ook 2 prachtige meiden en daar gaat het ook om he uiteindelijk. wat ik al zei ,het is niet te plannen. het moet je gegund zijn

      Verwijderen
  4. Ik vind t niet zo heel lang hoor hier bewust nog langer..schelen 5 jaar..1e op school voor de 2e er was. Heerlijk 4 jaar alleen met mn zoon kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kun je vinden idd. Bij ons speelt de leeftijd van pablo ook een rol. Hij is 36 zodra de kleine wordt geboren. En hij wilde niet na zn 40e nog een x papa worden.

      Verwijderen
  5. Mooie blog! Ook ik moet voorlopig niet aan een nieuwe zwangerschap denken na alles wat er gebeurd is rondom de geboorte van Sam. Het lijkt me erg mooi dat Hayley de komst van haar broertje bewust meemaakt. Ik was 3 toen mijn broertje kwam en vind dat leeftijdverschil echt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad niet zo gek in jouw situatie. Rustig aan meis.

      Verwijderen
  6. Ik vind jullie verschil qua leeftijd ook precies mooi. Of wij voor een tweede gaan .. Voorlopig roep ik nog heel hard nee. Mijn hoofd maar vooral mijn lijf kan gewoon niet weer 9 maanden spugen spugen spugen aan. En dan heb ik de kleine man er ook nog eens bij lopen.... Wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je dit zo schrijft. Wij zijn ook nog steeds met z'n drietjes (dochter is nu 4jr./4mnd) en vroeger heb ik altijd gezegd dat 2 kindjes wel heel erg leuk zou zijn.....maar nu onze dochter er is, hebben zowel mijn man als ik het idee dat we al compleet zijn. Al mijn vriendinnen om mij heen hebben ondertussen al lang hun 2de kindje...en ze vragen er wel eens naar... er is volgens mij ook een bepaald verwachtingspatroon van mensen dat een broertje/zusje wordt geboren met een leeftijdsverschil van 2 jaar... maar bij ons kriebelt er nog niets... we geven het nog wel eens de schuld aan een vervelende start van onze dochter (erg ziek prematuurtje)... maar wie weet? we zeggen in ieder geval niet meer 'nooit' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie en bewuste keuze hebben jullie gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat jullie kindjes in zoveel liefde geboren worden en opgroeien. Mijn broertje en ik schelen ook 4 jaar en we zijn nu heel dik met elkaar (ondanks dat we als kinderen ook flink ruzie konden maken ^^).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaha ja dat ken ik. Tenminste mijn buurmeisje en buurjongen hadden ook altijd flinke ruzie. Maar nu zijn ze onafscheidelijk :) leuk is dat.

      Verwijderen
  10. Wow echt mooi geschreven echt kippenvel gewoon. Bij de eerste paar zinnen lijkt het alsof ik mijn eigen verhaal lees. Wij zouden ook een 2e willen maar bij ons is het niet zeker of we ooit nog zwanger mogen raken.

    En inderdaad ook niet te dicht op elkaar vooral hoe ik het bij mijn zus ziet 3 kids. Gaat er net 1 naar school en peuter en baby heeft ze nog de volle handen aan maar ze klaagt onwijs veel en kan het niet meer bij houden!

    Maar dan kom ik weer terug wie weet proberen wij het over 2 jaar pas en gaat het weer 3 jaar duren bij ons, of helemaal nooit of het lukt dan opeens wel zonder behandelingen etc. vind dat echt heel moeilijk want ook de ruimte voor een 2e hebben wij in dit huis niet dan moeten we echt gaan verhuizen (terwijl we wel weg willen, graag zelfs) maar nu de huizenmarkt nog pff.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!