zondag 17 februari 2013

Afgelopen woensdag was ik jarig. De dag zelf was een normale dag. Pablo ging gewoon een dagje werken en kwam alleen op tijd thuis voor het eten. Ik wilde met mijn verjaardag graag naar de Efteling, maar de 13e lag er nog sneeuw. We besloten dus het weekend te gaan na mijn verjaardag, dan zou het niet meer vriezen.

En gisteren was het dan zover. We verheugden ons al een tijdje op een dagje qualitytime. Even een dagje geen (werk)gezeur en de telefoon die 100 keer gaat, maar gewoon alleen tijd voor ons gezin. Pablo en Hayley zijn ook niet veel samen, dus we hadden flink behoefte aan zo'n dagje met elkaar.

Het is vanaf Almere ongeveer een uurtje rijden naar de Efteling. Maar dat ritje is zeker de moeite waard. Toen we eenmaal aankwamen begon Hayley te trappelen. "Kom we gaan naar binnen, ik kan niet wachten!"
Gelukkig hoefden we niet lang in de rij te staan en eenmaal binnen waren we klaar voor een leuke dag. Met 2 tassen vol broodjes, drinken en snoep zou dat helemaal goed komen! Alleen was het in de ochtend toch iets kouder dan verwacht. Ik had geen muts meegenomen voor Hayley, maar dat was toch wel nodig. Ze mocht dus een prachtige muts uitzoeken in het winkeltje.

We begonnen onze dag in het sprookjesbos dat ontzettend groot is. Het leek niet op te houden! Zelfs wij keken onze ogen uit. Alles is zo ontzettend mooi gemaakt en goed onderhouden. De toegangsprijs is best hoog, maar iedere cent meer dan waard! Hayley vond de bewegende poppen maar wat gek, soms zelfs eng. Dat had ik al een beetje verwacht, maar naarmate de dag vorderde, verdween de angst.



Ze is dan misschien wel bang voor bewegende poppen, maar een achtbaan zag ze als een uitdaging. "Ik wil in de achtbaan!" Geen attractie was voor haar te eng. Ook de caroussel die ontzettend hard bleek te gaan, vond ze fantastisch. Terwijl zij met de allergrootste glimlach zat te roepen "Harder paardje!" stond bij Pablo het zweet op zijn voorhoofd.

Pablo was dan ook degene die met haar meeging in de attracties. Met mijn dikke buik zag ik het niet echt zitten om in de wilde attactries te zitten. Maar dat mocht de pret niet drukken, vader en dochter hadden de grootste pret.



Het park in inmens groot. Wij hebben ongeveer 6 uur lang rondgewandeld en we hebben nieteens alles gezien/gedaan. Het is dan ook echt zonde van je tijd om in de Efteling uitgebreid te gaan eten in een restaurantje. Tevens zonde van je geld, want goedkoop is het zeker niet.

Toen de dag ten einde liep wilde Hayley graag nog eendjes vissen (net als op de kermis). Nou vooruit dan maar weer. Een meisje naast haar mocht het ook doen. Ieder eendje had een nummer en dat nummer stond verbonden met een prijs, van grote knuffels tot kleine knuffels. Ik had het nieteens door, ik dacht dat iedereen gewoon hetzelfde zou krijgen. Het meisje naast Hayley mocht een heel klein knuffeltje uitkiezen. Hayley pakte ook een eendje met de hengel en wij hadden nummer 10. "Hé dat komt niet vaak voor", zei de man,"Je hebt de grootste knuffel gewonnen!"
Hayley kreeg een grote schildpad en was ontzettend blij, terwijl het meisje naast haar staarde naar het iniminieknuffeltje dat zij had gewonnen. Heel lullig natuurlijk, maar wij hebben er hard om kunnen lachen.



Na 5 uur wandelen en plezier hebben waren we moe geworden. Ik had dan ook geen kinderwagen meegenomen voor Hayley. Dat leek mij niet nodig. Constant dat ding meesleuren, parkeren en hopen dat hij niet gestolen wordt. Een dagje zonder wandelwagen leek mij ideaal en het ging heel goed.
Maar Hayley begon stiekem te gapen en Pablo tilde haar dan ook het laatste half uurtje.

We sloten de dag af in een bootje in de Fatamorgana. Ontzettend leuk en mooi gemaakt. Ook hier keken we allemaal onze oogjes uit.
Rond 17:00 uur besloten we naar de auto te lopen. Hayley slofte maar wat en ook Pablo en ik waren moe en voldaan. Eenmaal bij de uitgang stond Hayley eventjes stil. Rustig nam ze een slokje van haar Capri-Sun, zuchtte diep en zei: "Zo daar word je wel moe van zeg, van de Efteling!"
We begonnen hard te lachen, wat een heerlijke opmerking na een super dagje!
Dit was dan ook ons laatste uitje als gezinnetje van drie. Het eerstvolgende uitje zal pas van de zomer zijn, zodra de kleine man is geboren.

Toch een gek idee dat dit ons laatste uitje met z'n drietjes was, maar daardoor hebben we er wel extra veel van genoten.



Categories:

13 opmerkingen:

  1. Super leuk! Ik ben vorig jaar naar de Efteling geweest. En het blijft echt leuk, helemaal met kids (denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Het klinkt als een heerlijke dag! Die foto's van jullie blije koppies spreken boekdelen. Lijkt me inderdaad moeilijk voor te stellen dat dit jullie laatste uitstapje is met z'n drietjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk meis! De foto's zeggen genoeg. Nog even lekker genieten met zn drietjes wat lijkt me dat gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zo,n dagje met je gezinnetje naar de efteling... En wat super dat ze een grote schildpad won, dan sta je toch wel even verast te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk dagje hebben jullie gehad.
    Zo gezellig moet dat zijn geweest.
    En wat zal Hayley blij geweest zijn met zo'n grote knuffel.
    Lekker nagenieten van deze mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto's, ziet er heerlijk uit!
    Las op Twitter dat je wel spierpijn had hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind jullie zo'n mooi gezinnetje! En die foto van Pablo en Hayley is echt prachtig, beide met zo'n grote glimlach.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De efteling is een mooi park. Ik wil er altijd nog een keer naar toe, maar vindt het prijzig en te ver weg. Jammer. Maar jullie hebben een gezellige en mooie dag gehad. En leuk dat ze een grote knuffel gewonnen had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad erg prijzig! Maar op zo'n rustige dag konden we alles doen en alles goed zien. Met (zomer) drukte en lange wachttijden zou ik er absoluut niet aan beginnen. Wij hebben nu het uiterste eruit kunnen halen. Over een paar jaartjes gaan we pas weer als de kleine man een jaar of 3 is.

      Verwijderen
  9. Wat leuk! Gefeliciteerd ook nog met je verjaardag. De Efteling is echt superleuk, wij zijn er afgelopen zomer geweest en hebben net als jullie enorm genoten. Gek idee ja, laatste keer met zn drietjes. Maar straks weet je vast niet beter dan dat de kleine man er altijd al bij hoorde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blog, als je nog een keer wilt gaan, niet vergeten korting mee te pakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk dit vooral dat jullie het zo gezellig hebben gehad! De volgende keer ga ik ook meer is als het rustig is, lijkt mij beter dan steeds uren te wachten per attractie.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!