donderdag 28 februari 2013

En daar is hij dan: de magische 30 weken grens!
De laatste maanden/weken zijn voor mijn gevoel echt omgevlogen.
Ik beviel van Hayley met 38 weken en 1 dag, dus wie weet heb ik ook deze keer nog maar 8 weken te gaan!

Dat besef kwam deze week. Hoe moeilijk het ook was/is om optimaal van mijn zwangerschap te genieten, deze week kwam eindelijk dat gelukszalige gevoel naar binnen en het besef dat we nog maar zo kort verwijderd zijn van een nieuw wonder in ons leven. Tjee wat kijk ik uit naar het moment dat hij geboren wordt! Ik ben 9 mei uitgerekend, maar wij denken zelf dat hij eind april geboren gaat worden.

De voorbereidingen zijn in volle gang. De babykamer is dus klaar en de spullen om het kleine kamertje af te maken zijn gisteravond ook gehaald. Er moeten nog wel een aantal spullen worden gekocht, zoals een sitter en een wandelwagen, maar dat zullen we allemaal de komende maand gaan kopen. Zodra alle voorbereidingen zijn gedaan en alles in huis is gehaald, kan ik rustig zitten en broeden.

Deze week ben ik begonnen met het wassen van de babykleertjes, wat een heerlijk werkje om te doen. Van te voren heb ik de wasmachine schoongemaakt en schoongedraaid en daarna kon de eerste lading erin. Het hele huis ruikt naar wasmiddel, heerlijk!

Ook heb ik een lading tweedehands kleertjes van een kennis overgenomen. Zij heeft 2 zoons en zij dragen hele leuke kleren vind ik. Voor een prikkie kreeg ik een volle zak met 2 jasjes, shirtjes, vestjes en mutsjes. Ik ben er heel blij mee, want de kast hangt nu al aardig vol voor de kleine man.

Mijn lichaam is net zo druk met voorbereiden als ik. Vannacht heb ik veel wakker gelegen van de pijn. Mijn buik groeit momenteel ontzettend hard. De baby schopt, beweegt en geeft af en toe een flinke dreun tegen mijn ribben. Een fijn idee dat hij zo goed groeit en sterk wordt, maar het is ook zwaar.

Morgen mag ik weer op controle bij de verloskundige. Ik heb zelf het idee dat de baby is ingedaald. Ik ben benieuwd of ze mijn vermoeden gaat bevestigen. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Categories:

13 opmerkingen:

  1. Wow wat spannend allemaal. En 30 wat een mijlpaal zeg, nu word het echt aftellen! Wie weet nog 8 weekjes hou je blog goed in de gaten de komende weken.

    En wat leuk al die kleertjes en zo. Ik ga binnenkort (volgende week weten we het geslacht) naar mijn zus kleertjes uitzoeken ze heeft 2 meiden en 1 jongentje en ga natuurlijk ook wel nieuwe kleertjes kopen kan echt niet wachten tot ik kan shoppen! Eindelijk na bijna 3 jaar. Mag ik vragen hoe jij de wasmachine heb schoon gedraaid? en hoelang? moet daar nog iets in om schoon gedraaid te kunnen worden?

    Succes vandaag bij de verloskundige!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oee spannend ,ben erg benieuwd wat er in je buikje zit! Ik heb de wasmachine 90 graden laten draaien. Je kunt er ook azijn in doen zei mn moeder en dan laten draaien. Ik heb het gewoon met waspoeder gedaan en het 90 graden programma duurde 2 uur.

      Verwijderen
    2. Of met soda. Hoogste programma laten draaien.

      Verwijderen
    3. Oja soda! Dat is ook een goed idee.

      Verwijderen
  2. Wow, wat gaat dat snel! 30 weken is zeker wel een mijlpaal. Sam dreigde met 27 weken geboren te worden en ik weet nog hoe blij ik was dat ik de 30 weken had gehaald. Genieten is zeker moeilijk, achteraf baal ik ervan dat ik alleen naar heb lopen aftellen. Fijn dat je die kleertjes hebt kunnen overnemen. Als het leuk is, why not! Ik heb pas ook zak kleren voor Sam gekregen van een collega.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met hoeveel weken is sam nou ook al weer geboren uiteindelijk? Ja inderdaad, als het leuk is waarom niet. Het zijn allemaal kleertjes van het merk stoer! Dus dat is ook nog best goede kwaliteit ,ben er super blij mee.

      Verwijderen
  3. Je bent stilaan met aftellen begonnen.Spannend toch hé.Dat kamertje is zo mooi geworden, wat gaat broertje daar zalig in slapen.Ik ben zo benieuwd, ik blijf het goed opvolgen, liefs,Iris,x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!! Het gaat snel ineens he?! Spannend nog eventjes de puntjes op de I en dan kan meneer komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je huis naar wasmiddel ruikt. En je bent nu lekker alles aan het klaar maken voor de komst van jullie tweede kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, al 30 weken, wat gaat het toch snel! Ook al is het zwaar, geniet nog maar van al die bewegingen in je buik (en van de rust ;-))
    Nog veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom hier zo maar even langs. Wat een mooie blog! Fijne zwangerschap verder.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!