woensdag 20 februari 2013

Morgen ben ik 29 weken zwanger. En mijn buik groeit met de week. Dat zie je niet alleen, ik voel het ook goed aan mijn lichaam: een trekkend gevoel aan mijn buik en rug. En de baby vindt het reuze gezellig in die groeiende buik. Met de dag wordt hij sterker en dat voel ik door de dagelijkse harde schoppen en duwende bewegingen in mijn buik.

Ik heb door de krampen ook echt het idee dat de baby is ingedaald. Ook mijn manier van lopen is een beetje veranderd. Van de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben, dus mensen achter mij zullen wel denken!

Vanaf 30 weken is het wat mij betreft aftellen. Dus nog een weekje en dan ga ik dat doen. Toen ik eergisteren bij de huisarts was, vroeg hij of ik al had nagedacht over mijn bevalling. Tuurlijk had ik daar al aan gedacht, maar niet specifiek hoe of wat. Hij stelde een geboorteplan voor, iets dat ik binnenkort ook ga bespreken met de verloskundige. Het leek hem een goed idee voor het gesprek met de verloskundige al wat wensen te noteren.
Ik heb mij braaf aan zijn advies gehouden en ben er gister dan ook voor gaan zitten.
Zo wil ik van mijn bevalling geen show maken. Alleen Pablo mag aanwezig zijn en de nodige verloskundigen en zusters/dokters. Waar we Hayley laten is mij altijd nog een grote vraag. Sowieso kan ze terecht bij de buurvrouw of mijn ouders. We zullen zien...

Het liefste beval ik in het ziekenhuis. Een thuisbevalling lijkt mij niet zo ideaal. Ook is in het ziekenhuis pijnmedicatie aanwezig en medische zorg voor het kind en mij als dat nodig is.

Verder heb ik eigenlijk best wel wat wensen en verwachtingen van mijn bevalling. Maargoed je kunt wel leuk opschrijven wat je wilt en wenst, uiteindelijk kan het héél anders lopen. Momenteel houd ik mij vast aan mijn geboorteplan en het idee dat de kleine man een aantal weken eerder komt dan de uitgerekende datum. Hoe ik dat weet of waarom ik dat voel? Geen idee, het is gewoon echt een gevoel.
Categories:

6 opmerkingen:

  1. Je bent echt heel erg mooi zwanger. Ik wist niet dat je op voorhand al een bevallingsplan moet opstellen, best wel spannend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, mooie buik heb je! Succes met alles :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie buik heb je. En goed van je op een geboorteplan op te stellen, zo weet je straks van elkaar wat wel en wat je niet wilt hebben. En wat de mogelijkheden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, mooie buik zeg! Heel veel (plezier)succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie buik! Laatste loodjes komen eraan :-) Goed om zo'n geboorteplan te hebben, maar pin je er niet te veel op vast. Het kan ook heel anders lopen. En dat is goed. De natuur zoekt zijn weg wel. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!