donderdag 7 februari 2013

Vandaag 27 weken zwanger. Nog 1 week en dan ben ik aangekomen in het laatste trimester. Dat voelt best goed. Ik weet dat alles in het laatste trimester zwaarder wordt, maar de bevalling komt wel steeds dichterbij dan.
Kom maar op met die laatste loodjes! (*kuch*)

Naast lichamelijk kwaaltjes heb ik ook de meest bizarre zwangerschapsgewoontes/kwalen:

Glazen breken
Net zoals bij Hayley ben ik meesteres in het breken van glazen. Aan het eind van mijn zwangerschap bij Hayley hadden we nog 4 glazen over en het aantal glazen in de kast begint nu ook weer flink af te nemen. Geen idee hoe ik het doe, in mijn handen gaan ze gewoon steeds stuk.

Alles laten vallen
Bukken is niet fijn als je zwanger bent. Schoenen aandoen moet dus altijd zittend en iets oppakken moet erg oncharmant met de benen wijd. Buk zo weinig mogelijk zou je dus zeggen. Onmogelijk bij mij, ik laat constant alles vallen. En het is zo erg, dat als ik het met pijn en moeite heb opgeraapt, dat ik het nog een keer laat vallen! Dramatisch kun je dus wel zeggen. Want het opstaan van een gehurkte of oncharmante gebukte houding is ook nog eens een zware opgave.

24 Kitchen
Misschien ken je deze zender wel. De hele dag zie je kookprogramma's. En ik kan er de hele dag naar kijken. Voedsel is een obsessie voor mij momenteel. Zodra ik een broodje heb gegeten, heb ik een half uur later weer het gevoel alsof ik omval van de honger. Ik ben onverzadigbaar en wil mijzelf het liefste ook de hele dag volproppen. En ja, dat doe ik ook! Maar vooral met brood, fruit, yoghurt en koekjes.

Alles kwijt
Mijn spullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik ben constant alles kwijt. Ik leg mijn spullen waarschijnlijk op de meest onlogische plekken, om ze daarna dus nooit meer terug te vinden. Ik ben nu zelfs mijn zwangerschapskaart kwijt, niet zo handig dus!

Pablo die lacht mij constant uit. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, momenteel ben ik gewoon ontzettend lomp. Maargoed verder gaat alles goed hoor.
De kamertjes schieten heel erg op en de voorraad babyspul begint ook aardig toe te nemen.

Vandaag kwam dan al mijn kraampakket binnen. Pablo opende het ontzettend enthousiast alsof het vol zou zitten met kado'tjes. Bij het openen vliegen de megamaandverbanden en wondcompressen om je heen. Dat is toch wel weer eventjes slikken. Over 2 dagen ben ik over 3 maanden uitgerekend, het komt nu toch wel erg dichtbij.
Categories:

18 opmerkingen:

  1. O ja, dat kraampakket!! Daar heb ik uiteindelijk meer dan de helft van aan een goed doel kunnen schenken jaren later. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wat goed! Ik kreeg net op twitter meteen al een bericht van zo'n organisatie. Ga ik zeker doen met alles dat ik dan over heb!

      Verwijderen
  2. hahaha klinkt herkenbaar allemaal. Hoop dat ik het ook nog een keer mag meemaken. :-D Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je al een berg spulletjes. Heerlijk om al zoveel op orde te hebben. Dat eten herken ik zo haha. Nog steeds trouwens, door de borstvoeding heb ik zo'n onverzadigbare honger! Geniet nog even van je buik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik doen, kan niet wachten om ook honger te hebben door de borstvoeding :D

      Verwijderen
  4. Dat wordt dus na de bevalling glazen kopen. Ik heb ook wel eens een periode gehad, dat ik alles uit mijn handen liet vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voed nu 1,5 jaar en heb nog barstende honger ! whaha heerlijk. Lekker alles verzamelen.

    Ik heb nog een mini kadootje voor je .. Ik weet niet of je het wilt maar het is woezel en pip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He Elise, ik heb je op mijn blog genomineerd voor een Liebster award! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, even bij lezen hoe het met je gaat hoor :)
    Haha, ik had dit blogje kunnen schrijven...had echt precies dezelfde kwaaltjes!!
    Omdat ik zo lomp was, liep ik ook nog eens overal tegen aan. Mijn ruimtelijk inzicht was even uitgeschakeld geloof ik.
    Nou, zet 'm op hè! Enneh, wees lief voor jezelf, want het is nogal wat om zwanger te zijn!
    Liefs
    Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom via via op je blog terecht. Wat schrijf je leuk! En dit stukje is wel heel erg bekend. Toen ik zwanger was vond ik eens mijn zeef niet meer terug. Uiteindelijk teruggevonden in de kleerkast (?) haha! En me volproppen, dat ook ja. Gelukkig maar 12 kilootjes bijgekomen toen :p

    Leuke blog, hier kom ik vaker lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey welkom op mijn blog :) ik heb mijn zwangerschapskaart teruggevonden, hij lag bij de VK! jeej :)

      Verwijderen
  9. Het komt steeds dichtbij! Geniet nog van de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met de laatste loodjes, maar blijf er vooral ook van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaat jou zwangerschap toch snel..ik lees vaak je blogjes wel..maar reageer meestal niet..jammer van het haakwerk..maar je hebt volop andere mooie dingen voor de kleine !!Gezellig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog even... gaat al opschieten zeg. Succes met de laatste loodjes Elise X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, hopelijk is alles goed gegaan? Altijd mooi om zwanger te zijn. Heb je ook een babyshower gegeven? Gezellig blijft dat.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!