maandag 7 januari 2013


Het was een behoorlijke klus de muurschildering in Woezel en Pip style voor de babykamer, maar hij is klaar!
De 2 grote knuffels die ik had gekocht via marktplaats brachten mij op het idee een hondenhok te schilderen met vlindertje en zonnetje erbij.
Of ik Woezel en Pip ga schilderen op de kamer, weet ik nog niet, dat leek mij toch wel erg moeilijk. Ik begin dus maar 'makkelijk'.

Ik heb de boekjes van Woezel en Pip gebruikt als voorbeeld en ook wat plaatjes opgezocht via het internet. Het hondenhok heb ik precies nagemaakt uit een boekje. Alles heb ik 6 keer vergroot. Ja, ik ben erg precies te werk gegaan deze keer, het moest namelijk zoveel mogelijk lijken op het echte, anders zou de missie niet geslaagd zijn.

Van de week was ik al begonnen met tekenen en een klein beetje met schilderen, maar door mijn opname in het ziekenhuis, lag het werk eventjes stil.
Gisteravond ben ik volop gaan schilderen en ook vandaag ben ik druk aan het werk geweest. Het komende weekend willen we namelijk de muren afmaken en de vloer leggen, dus dan moest de schildering wel af zijn deze week. En hierbij het resultaat. Ik ben er erg tevreden mee! En Hayley vond het ook prachtig. Het hele Woezel en Pip thema was namelijk al haar idee.


Op de foto's zie je niet de gehele muurschildering. Boven het zonnetje staan namelijk dé naam van de kleine, maar die houden we natuurlijk nog eventjes geheim ;).



Ben je benieuwd hoe ik dit heb gedaan (ongeveer)? Kijk dan op mijn blogje op Mamaplaats.http://www.mamaplaats.nl/kind/fun-kind/nieuws-kind/de-naam-van-je-kindje-op-de-muur/
Categories: ,

23 opmerkingen:

  1. Oooh wat lief, het huisje is echt supergoed gelukt hoor.
    En leuk woezel en pip ervoor.
    Ik zou zoiets dus echt uit de hand tekenen, niet dat het er beter van word.
    Maar dat precieze gedoe, haha daar zou ik echt kriebelig van worden.
    Het is jou goed afgegaan...ben heel benieuwd naar de rest.
    Bij ons zou het een winnie de poeh thema worden.
    Kan daar nu al soms naar verlangen, lekker creatief zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit de hand tekenen kan ik niet hoor :) ben niet zo'n tekenwonder. ik heb zelfs gewerkt met een waterpas (zware uitzondering voor mij). ik ben ook graag creatief, dit soort dingen vind ik super leuk om te doen!

      Verwijderen
  2. Hey hey

    Wil ook zoiets doen op mijn mannetje zijn kamer,maar zou niet weten hoe ik moet beginnen en vind het zoooooo leuk...ben zoals je weet best crea...
    wil je me op weg helpen??

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey Es,
      Ik heb ooit een blogje geschreven voor Mamaplaats met hoe je het moet doen met de naam en figuurtjes: http://www.mamaplaats.nl/kind/fun-kind/nieuws-kind/de-naam-van-je-kindje-op-de-muur/
      Het hok heb ik getekend uit de hand met een hoop pas en meetwerk.
      Je moet beginnen met het maken van een ontwerp en vanuit daar op zoek gaan naar patronen en figuurtjes.
      Ik teken het ontwerp dan altijd eerst op de muur met potloot en als ik tevreden ben, dan kleur ik het in met verf.
      Bij de action zijn verspulletjes heel goedkoop!
      Liefs Elise

      Verwijderen
    2. Ow de linkt moet je ff knippen en plakken, die doet het zo te zien niet!

      Verwijderen
  3. oke thanxx ga zeker zo ff je andere blog lezen!!
    maar gewoon verf op waterbasis?

    kus essie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik vind juist ook wel heel leuk met dat 3d-effect door Woezel en Pip zelf als knuffels voor het hok te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeel mooi het lijkt ook precies zo die zon echt heel gaaf!

    Hoe gaat het nu met je ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks meissie! Ja wat beter, kan nog niet veel eten. Maar ben gelukkig niet zo ziek meer.

      Verwijderen
  6. Wat is het mooi geworden! Vind Woezel en Pip een erg leuk thema voor de babykamer. Net je blogje over je ziekenhuisopname gelezen. Heftig zeg! Wat moet jij je naar hebben gevoeld :-( Fijn dat je nu lekker thuis weer van je zwangerschap kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meis :). Ja voelde me zo naar :( Gelukkig thuis en sinds vandaag weer een beetje de oude.

      Verwijderen
  7. Wat is het mooi geworden en zo lief!
    Gelukkig gaat het weer wat beter, want ik kan me voorstellen dat je even ongerust was, normaal en vooral sneu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahhh dat is mooi geworden zeg! Goed gelukt! Hopelijk vindt je kindje Woezel en Pip leuk. Hier vinden beiden dochters er helemaal niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij MOET het maar leuk vinden haha. Hayley is een grote fan van de 2 hondjes.

      Verwijderen
  9. Dit ziet er echt super gaaf uit en ook erg knap gemaakt. Ik ga dit thuis ook maar eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!