zaterdag 19 januari 2013

Nu ik richting de 30 weken ga, kriebelt het allemaal heel erg. Er komt een baby en en dat duurt nog maar 3,5 maand ongeveer. Dat betekend dat de voorbereidingen nu toch echt wel in volle vaart moeten zijn. Maar hoe bereid je je nou voor op de komst van een baby?

Gisteren ben ik weer even naar de stad geweest om wat spulletjes te halen voor de baby. Bij de V&D hebben ze momenteel een leuke SALE en zo kon ik veel kopen voor weinig centjes. Wat een ontdekking is de V&D trouwens in Almere! De kinderafdeling is echt ontzettend groot geworden en de prijzen vallen reuze mee. Normaal ben ik geen 'warenhuis-shopper' maar ik ga er in de toekomst vaker kijken. Ook voor Hayley heb ik namelijk veel leuks gezien.
Met een volle zak babykleertjes en spulletjes gingen Hayley en ik weer richting huis. Ik legde alles in de box zodat ik er de hele avond naar kon kijken (zie: constant opppakken en vervolgens weer netjes opvouwen).

Toen Pablo thuiskwam van zijn werk, was hij reuze benieuwd naar de kleertjes. En toen hij alles bewonderde, kwam de vraag: "Wat hebben we nou nog nodig? Heb je wel een lijstje gemaakt met alles dat we moeten kopen?" Nee dat had ik niet, nooit gemaakt ook. We hadden toch al een keer een baby gekregen, dus ik dacht dat we het wel zouden redden zonder een lijstje. Dat lijstje staat namelijk prima in mijn hoofd! Maar toen ik eenmaal ging typen, kwam ik op een hoop spullen waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. Er moeten nog een hoop spulletjes worden gekocht.

Toen Hayley werd geboren, was het allemaal voor het eerst. We bleken de helft van de spullen nog niet te hebben en Pablo moest na haar geboorte hals over de kop naar de stad om voor een hoop geld nog ontzettend veel te kopen. Dat wilde hij dus nog niet nog een keer meemaken. Voor Hayley kocht ik meer kleren dan het broodnodige. Deze keer zullen we het heel anders aanpakken.

Kleren koop ik natuurlijk wel, maar niet teveel. Hayley heeft de helft van haar kleren amper aangehad. Ik weet nu dat je niet genoeg dekentjes, lakentjes, hydofiele luiers en spuugdoekjes kunt hebben en dat een voedingskussen een ideaal kussen is voor voeden en als ligkussen voor de baby.

Of je je perfect kunt voorbereiden op de baby? Geen idee, een bevalling kun je immers ook niet plannen, hoe graag je ook wilt. Om mijzelf zo goed mogelijk voor te bereiden ga ik samen met een zwangere vriendin naar de 9 Maanden Beurs eind februari. Ik heb er al heel veel zin in.

Heb jij als mama nog een leuke of orginele tip voor mij qua voorbereiding? Dan hoor ik dat graag!
Categories:

8 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, de 9 maanden beurs. Daar ben ik ooit heengeweest, maar toen was ik nog niet zwanger. Lekker struinen en ideetjes opdoen.

    Bij een 2e kindje zou ik vooral zorgen dat hij of zij ook iets eigens heeft, en dus niet alleen maar krijgertjes van broer/zus.

    Ook zou ik toch weer die hele lijst aan spullen die je nodig hebt erbij pakken en de rataplan weer in huis halen. Je weeet maar nooit of het ibj een 2e anders loopt.

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook zo'n wikkeldoek met oortjes van de V&D. Weet niet helemaal zeker of het dezelfde is maar hij is in ieder geval echt superzacht. Wij hadden ook lang niet alles in huis toen Sam kwam. Omdat ik bedrust moest houden is er van winkelen niet zoveel meer gekomen de laatste maanden. Een volgende keer zorg ik er dus echt voor dat ik met 20 weken klaar ben zodat dat me niet meer gebeurt. Verder weet ik het niet zo goed. Ieder kind is dus weer anders. Ik zit met een enorme stapel hydrofielen bijvoorbeeld omdat iedereen zei dat ik er veel nodig had. Gebruik die dingen amper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi grappig dat jij ze dan amper gebruikt. Misschien komt het ook door onze kraamhulp, die gebruikte ze voor zoveel. We gingen haar automatisch nadoen. Ik heb er nu 6 gekocht en ik denk ook wel dat het er genoeg zijn. Die badcape is inderdaad super zacht! Ik denk dat ik er maar nog 1tje bij ga halen.

      Verwijderen
  3. Ik ben er lang uit, maar een goede voorbereiding is echt wel makkelijk, en je leert ook ontzettend van die eerste keer zodat het bij de tweede toch net iets makkelijker gaat, niets is voorspelbaar natuurlijk, zo had ik in de zomer geen babysokjes voorzien, en in het ziekenhuis moest ons meisje die aan omdat ze haar voetjes pijn deed aan het ziekenhuisbedje, papa om sokjes...te klein voor een baby van 4,3 kilo. Wat ben je ontzettend mooi zwanger, geniet ervan, ook van je nieuwe aankopen, maar dat doe je zo te zien met volle teugen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke box vol heb je geshopt! Wat zien al die babyspulletjes er weer leuk uit zeg. Ik moet even kwijt dat je een prachtige dochterkrullebol hebt. Ik vind kinderen met krullen zo leuk! misschien komt het omdat ik vroeger zelfs zo'n enorme krullenbol had waar iedereen de handen door liet gaan.
    Geniet lekker van je zwangerschap en alles wat erbij hoort. Mijn dochter is ook zwanger, ik zit ook lekker een beetje in die roes maar dan anders!
    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk. Gefeliciteerd! Als oma kun je natuurlijk ook lekker meegenieten, dat doet mijn moeder ook heel erg.

      Verwijderen
  5. veel plezier bij de 9 maanden beurs. Ik heb geen tips aangezien ik geen kids heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke blog weer en wat een leuke spulletjes heb je gekocht.
    Ik dacht ook dat we voor de 2e niet zoveel hoefde aan te schaffen maar dat viel nog tegen hihi (hoewel het hartstikke leuk was want nu mocht alles roze)
    Maar van hydrofiel luiers kan je er niet genoeg hebben, ik heb er iets van 15. 1 ligt in de wieg 1 in het ledikant 1 in de kinderwagen. Heb het onder haar hoofdje voor het spugen dan hoef je niet meteen het hele bed te doen. Daarnaast gebruik ik ze als spuuglappen.
    Heb er ook 1 op m'n verschoningskussen, dan wordt die namelijk eerst vies (heb namelijk geen tien hoezen voor het verschoningskussen)
    En als ze in bad is geweest gebruik ik ze om mee af te drogen, heb haar dan wel in een baddoek liggen.
    Wat handig is om zeker in huis te halen is: bepanthen, vaseline, vit D (ook al geef je flesvoeding je moet nu extra vit D ernaast geven) en als je borstvoeding gaat geven Vit K, denk dan ook aan borstcompressen voor jezelf en een goede lekker zittende voedingsbh. 2flesjes, flessenborstel, magnetronsterilisator vind ik erg handig om ook al in huis te hebben. En als je BV gaat geven zorg dan toch dat je een beetje voeding in huis hebt. Je weet maar nooit, je kan bij Etos heel makkelijk een doosje kopen met 3 zakjes erin voor 100ml voeding dan heb je niet meteen zo'n groot pak wat je dan hebt aangebroken en maar 4wk na openen mag bewaren, want als BV wel lukt is dat zonde.
    Ik heb uiteindelijk toch een lijstje van de babydump erbij gepakt of ik alles een beetje had. (Navelbandjes hoeven trouwens niet, staat we nog steeds op maar wordt niet gebruikt) en koop een voorraadje luiers en billendoekjes, ik had 3pakken maat1 en een doos billendoekjes. Ik vond het erg fijn om dit x een lekker voorraadje in huis te hebben.
    Mocht me nog wat te binnen schieten dan laat ik t weten

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!