donderdag 31 januari 2013

Bijna in het 3e trimester aangekomen en het wordt zwaar.
Ik merk dat mijn lichaam veel dingen niet meer aankan en ook mijn humeur kan niet zoveel meer aan. De hormonen razen door mijn lichaam. Ik heb een ontzettend kort lontje en kan om de meest stomme dingen al huilen. Belachelijk. Ik schaam mij soms tegenover mijn man, maar ik kan er echt niks aan doen!

Nu ik niet veel de deur uit kan met Hayley, begint zij zich te vervelen. Bij verveling gaan we meestal naar een indoor speelparadijs of we gaan samen zwemmen. Nu heb ik daar niet zoveel energie voor. Ik word al moe van het idee. Door die verveling, kan Hayley nogal veel gaan zeuren. "Mama ik wil wat anders doen." "Mama wat gaan we doen vandaag?" "Mama ik wil een film kijken." Mama ik wil niet met de My Little Pony spelen." "Mama komt papa zo thuis?" "Mama ik wil geen brood eten."

Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is. En een mama met een kort lontje is dan geen lieve mama meer. Van de week trok ik het dan ook niet meer.
Ik voelde mij schuldig door het vele boos worden op haar en belde mijn moeder. Mijn moeder is elke donderdag vrij en nu gaat Hayley ook elke donderdag naar mijn moeder. Iedere donderdag en zaterdag krijgt ze volop aandacht van mijn ouders en zo kan ik ontspannen thuis. Het zal zorgen voor meer rust voor mij en zo kan ik vast een veel leukere moeder voor haar zijn op de dagen dat we met z'n twee├źn zijn.

Vandaag was dan de eerste donderdag dat Hayley naar mijn moeder ging. Ik ging een middagje naar de stad om te shoppen voor de baby. Als Hayley met mij mee is krijg ik vaak de kans om naar 2 winkels te gaan en het eerste en beste te kopen dat ik zie. Nu kon ik ontspannen op pad. Zo kon ik echt in iedere winkel kijken wat ik leuk vond en thuiskomen met een tas vol spullen waarmee ik 100% tevreden zou zijn. En dat is dan ook gelukt. Op de bovenstaande foto zie je wat ik vandaag heb 'gescoord'.

De verzameling kleren en spullen begint nu ook flink te groeien. Shoppen voor een jongen is veel lastiger dan voor een meisje vind ik. Voor een meisje is bijna alles schattig, maar voor een jongen valt dat flink tegen. Het is  dus even goed zoeken naar leuke kleren, maar de missie van vandaag is goed geslaagd.

Met babykamer 2 gaat het qua klussen ook vooruit. De vloer ligt er bijna in en vanavond zet Pablo de kledingkast in elkaar zodat ik alles kan inruimen. Leuk!
Categories:

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je moeder kan inspringen! Geniet van de tijd en rust die je daardoor krijgt.
    Shoppen voor een jongen is inderdaad lastiger. De winkels lijken overvol met lieve spulletjes voor meisjes, maar stoer spul voor baby jongetjes is niet makkelijk te vinden. Zo te zien heb je toch aardig wat kunnen inslaan. Heerlijk! Weer een puntje van de to-do-lijst he? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heb aardig kunnen slagen :) wel veel winkels in en uit geweest. Ik heb aardig wat dingen kunnen halen van mijn lijstje ja! hihi

      Verwijderen
  2. Valt niet mee he voor jochies. Maar je bent goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je moeder kan inspringen. En wat een leuke kleertjes heb je gekocht voor de baby die onderweg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je het hebt opgelost met een dagje naar je ouders.
    En leuke kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!