woensdag 12 december 2012

Afbeelding van www.oeiikgroei.nl

We zijn helemaal gewend aan het idee dat er binnenkort een klein mannetje in huis woont. Ik ben dan ook gisteren begonnen met een lijstje te maken. We hebben natuurlijk het 1 en ander voor hem nodig. Tijd voor een baby-uitzetlijst!

Pas toen Hayley 2 jaar oud was, kregen we de kriebels voor een 2e kindje. Daarvoor waren we er heilig van overtuigd dat we dat niet wilden. Veel babyspullen hadden we dus weggedaan: kinderwagen, box, kleding, speelgoed etc. Behalve de babykamer, de meubels gebruikten we nog op andere plekken.

We hebben dus veel nodig. En ook omdat het een jongetje is, kan ik bijna niks gebruiken van kleding dat ik heb bewaard.

Gisteren ben ik begonnen met een baby-uitzetlijst. Een baby is voor ons alweer een aantal jaar geleden, dus het was even flink nadenken. Maar het is gelukt. Ik weet nu ook wat we wel en niet nodig hebben. Zo zal ik veel sokjes en doeken inslaan en minder kleren. Voor Hayley had ik zoveel gekocht, dat ze sommige pakjes maar 1 of 2 keer heeft gedragen. Ook weet ik nu dat je niet genoeg spuugdoekjes en lakentjes/dekentjes kunt hebben. En dat een luieremmer en flessenwarmer de meeste grote onzin-producten zijn. Ik heb dus veel geleerd van de babytijd van Hayley en zal nu op een hele andere manier spullen kopen.

Eerlijk gezegd heb ik nog niks gekocht, behalve de rompertjes en sokjes zo'n 2 maanden geleden. Maar nu we richting de 20 weken zwangerschap gaan, willen we wel gaan beginnen in spullen verzamelen en de kamer gereed maken.
Het wordt wel even wennen hoor om kleertjes te kopen. Op internet of in de winkel ga ik automatisch naar de rokjes en al het roze, nu mag ik ook de andere kant op lopen, naar het blauw en de stoere spijkerbroekjes! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Categories:

8 opmerkingen:

  1. Als "beginnende" moeder heb je inderdaad veel te veel onzinnige spullen ja, dat is ook mijn ervaring. Wel weer leuk om van alles nieuw te kopen ;).

    Zal je alvast waarschuwen, het is één van mijn grootste frustraties, voor jongens is er veel minder te koop qua kleding dan voor meisjes. De jongensafdeling zit altijd een beetje saai in een hoek van een winkel weggepropt en er is lang niet zo veel keus als voor een meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja dat viel me al een beetje op inderdaad. Gelukkig hebben we hier in almere best veel winkels waar ze babykleding verkopen, dus het komt wel goed :)

      Verwijderen
  2. Leuk hoor shoppen voor jongens! Maar toch een stuk minder keuze als voor meiden. Maar als ze weer wat groter zijn komt dat ook wel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh super leuk, shoppen voor je kleine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel weer leuk om nieuwe spulletjes te kopen! Shop-ze!! Ik ga nu ook de stad in zouden vanavond gaan maar we gaan nu al. Meteen even ook voor de aanstaande baby wat kleine dingetjes kopen. Super spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Veel plezier. wel even Twitteren wat je hebt gekocht he?:D

      Verwijderen
  5. Leuk, nieuwe spulletjes kopen :)
    Ik kocht heel veel nadat Zoë geboren was. Van te voren had ik echt geen idee wat ik allemaal nodig zou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier met shoppen voor de kleine

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!