zaterdag 29 december 2012


Ik had jullie al verteld over mijn nieuwe hobby: Marktplaats.
Ik had niet gedacht dat de moeite die ik erin heb gestoken, zoveel zou opleveren. De afgelopen week heb ik weer ontzettend veel kleertjes verkocht. Gister heeft een jonge vrouw van mijn leeftijd een hele stapel gekocht.
Ze kwam enthousiast binnen met de vraag of ik niet nog meer had liggen dat ik nog niet op marktplaats had gezet.
Dat had ik inderdaad, een jurkje. "Ja die wil ik dan ook overnemen, wat kost hij?" vroeg ze enthousiast. Ik vroeg er 2 euro voor, het lint ontbrak immers en hij lag al 2 jaar in de kast te niksen. Tijd voor een nieuwe bestemming dus. Ze was er hartstikke blij mee. "Ik kijk bijna elke dag bij je advertenties, je hebt zulke leuke dingen staan!" Tjee, ik werd er gewoon een beetje verlegen van. Maar ik was blij dat ze zo enthousiast was. Voor die 15 euro heb ik iemand heel blij gemaakt.

Vanmorgen had ik nog een stapel pakketjes liggen. Dat was allemaal betaald en klaar om verzonden te worden. Ik ga niet meer zo heel vaak naar de stad, dus vanmorgen heb ik alle pakketjes van deze week in 1 keer op de post gedaan. Hayley vond het wel best, weg met die oude kleren, tijd voor nieuwe!
Minus de verzendkosten heb ik deze week €70,- verdient. En aangezien het allemaal kleren zijn van Hayley die zijn verkocht, mocht ze van het geld nieuwe kleertjes uitzoeken. Nou dat hoef je Hayley geen 2 keer te zeggen.

We gingen naar de H&M, want de nieuwe collectie is alweer binnen. Veel leuke prints en vooral veel roze.
Als een ware shopper liep ze enthousiast door de kinderafdeling en zocht uit wat ze wilde hebben. Natuurlijk wel met de goedkeuring van mama. En we zijn geslaagd!
Hayley blij en wij blij. Want de kleren hebben helemaal niks gekost, bij wijze van spreke dan he. De oude kleertjes hebben tot nu toe zoveel opgebracht dat we de onderstaande kleertjes hebben kunnen kopen.

Intussen blijven de biedingen binnen komen en komt er nog wat geld binnen. Ik heb er ontzettend veel lol in. Zodra ik weer een leuk bedrag bij elkaar heb gespaard, ga ik shoppen voor de kleine man.

Mijn tip: Mama's zet je te kleine kinderkleren op marktplaats! 3 Keer raden waar deze kleertjes zijn te vinden over een jaar ;).


Categories: ,

8 opmerkingen:

  1. Ik houd van MP en verkoop dus ook regelmatig kleding van Dana via daar. Van de opgebrachte centjes koop ik dan idd ook altijd weer nieuwe. Ik verkoop meestal in Maart en in Augustus, in Maart de zomerkleding van het jaar ervoor en in Augustus de winterkleding van het jaar ervoor.

    Wat een superleuke kleertjes hebben jullie gekocht zeg, dat vestje is echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook enorme fan van Marktplaats, maar verkopen... dat halen C. zijn kleren niet. Die zijn gewoon echt versleten tegen de tijd dat hij eruit groeit. Zal wel jongens-eigen zijn ;-) Fijn dat je iemand anders (en jullie zelf) zo blij hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moet inderdaad wel verkoopbaar zijn. Hier beland ook weleens wat in de prullenbak. Zoals spijkerbroeken met gaten of shirtjes met vlekken die er niet meer uitgaan.

      Verwijderen
  3. Super leukkk!
    Ik koop vaak boeken via marktplaats en eigen spullen verkoop ik :)
    Toch erg handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het geduld er niet voor om iets te verkopen via mp.
    Als ik zie hoeveel jij verkocht heb denk ik echt; wow!
    Denk dat ik toch ook meer weer eens het huis door ga om te kijken als ik nog wat spullen heb om te verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het geduld er ook echt niet voor, moest mijzelf er toe zetten om alles eens op mp te zetten. Maar ik heb er geen moment spijt van. Inmiddels hebben we ook onze wii verkocht binnen 2 dagen en zetten we langzaam aan meer erop waar we vanaf willen. Kleine moeite en makkelijk verdiend.

      Verwijderen
  5. Wat een uitkomt toch, dat marktplaats! :)
    (en gevaarlijk, heb af en toe van die MP koop-buien die niet altijd even goed uitpakken...)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!