dinsdag 18 december 2012


Wat heb je aan al die te kleine meidenkleding als de tweede een jongetje is? Niks dus!
Ik had nog 2 kratten vol kleding liggen. Een deel was al een aantal jaar geleden verkocht en weggegeven en een ander deel bewaar ik als aandenken aan de babytijd.

Ik heb laatst alles uitgezocht dat ik graag wilde verkopen op marktplaats. Telkens had ik geen zin om het er echt op te zetten, dat leek mij zoveel gedoe buiten al het huishouden om. Maar nu ik niet zoveel in huis mag doen, was dit dus een ideale taak om de dag door te komen. Gisteren ben ik er dan ook mee aan de slag gegaan. Hayley was een lange dag naar de peuterspeelzaal en zo had ik genoeg tijd om foto's te maken en de advertenties te plaatsen.

Al snel kreeg ik de smaak te pakken. En terwijl ik nog bezig was met kleding online zetten, kwamen de eerste biedingen al binnen. Ik heb de kleding dan ook voor een laag prijsje op marktplaats gezet, ik verwacht namelijk niet de hoofdprijs en dat hoef ik er ook niet voor te hebben. Zelf gebruik ik de kleding toch niet meer, dus een ander doe ik er graag plezier mee, dan wel voor een klein prijsje.

Na een aantal uur had ik al 12 artikelen verkocht. Vanmorgen is er een jurkje opgehaald van Lief! door een aardige mevrouw. Eind januari wordt er een hele stapel opgehaald dat nu al is betaald en voor een andere moeder doe ik straks een pakketje op de post. De eerste €25,- is binnen. Ik had echt geen idee dat het zo makkelijk zou gaan.

Ik kan wel zeggen dat ik mijn nieuwe 'hobby' heb gevonden. Met 2 kinderen is er nog meer kleding om straks te verkopen, want niks zal worden doorgegeven aan de kleine.
Vanmorgen heb ik nog een aantal artikelen erop gezet en ik hoop snel weer wat te verkopen. Dan ben ik er mooi vanaf, is een ander er blij mee en heb ik extra centjes om natuurlijk weer nieuwe kleertjes te kopen.

Wil jij ook kinderkleding verkopen via Marktplaats? Hier mijn tips voor een snelle verkoop:

- Vraag niet teveel geld, dan verkoop je de kleding nooit, prijs jezelf dus niet uit de markt,
- Als je weinig vraagt reageer dan niet op mensen die onder de vraagprijs bieden, dan kun je het beter weggeven,
- Maak mooie foto's van de kleren met een neutrale achtergrond en voldoende licht,
- Vermeld in je advertenties dat je meerdere kleding/spullen online hebt staan.

Wat doe jij met kinderkleding dat niet meer past? Geef jij het weg of verkoop je het liever?
Categories: ,

4 opmerkingen:

  1. Goed bezig, al lekker veel verkocht! Leuk is dat hè!

    Ik heb ook altijd Rob's kleding via Marktplaats verkocht, maar ik deed het altijd in pakketten van één maatgroep. Later ben ik, omdat ik het zooo leuk vond om te doen nog een eBaywinkeltje gestart met tweedehandskleding en outletkleding. Helaas had ik daar op een gegeven moment geen tijd meer voor.

    Tegenwoordig breng ik Rob's kleding maar naar de kledingcontainer omdat ik vaak geen tijd en rust meer heb om het op Marktplaats te zetten. En omdat je vaak van de onzinnige biedingen en reacties krijgt, helaas. Maar als het lekker loopt en je treft de goede mensen dan is het super leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig he ? Ik hou ook van MP-sen zoals we het hier noemen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe 2 maal per jaar mee met de tweedehandsverkoop van de gezinsbondbeurs. Altijd wel gezellig en het brengt altijd wel iets op.groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!