zondag 30 december 2012


2012 Is bijna voorbij. Nog 2 dagen en dan 'knallen' we het nieuwe jaar in. Ik vind oudjaarsavond eerlijk gezegd nooit zo boeiend. Dit jaar blijven we ook gewoon lekker thuis. In de avond ben ik voor al erg moe, dus ik heb geen zin in een feestje dit jaar.

Feest of niet, toch wil ik even terugblikken op mijn afgelopen jaar, zoals velen misschien wel doen.

Het afgelopen jaar heb ik genoten van mijn rol als thuisblijfmoeder in mijn gezin. Ik ben veel bezig met het opvoeden en vermaken van Hayley. Door dat vele samen zijn hebben Hayley en ik een ontzettend goede band gekregen. We doen dan ook echt alles samen zoals: samen naar de dierentuin, zwemmen, naar een voorstelling gaan, naar de kinderboederij of taarten maken.
Ik geniet momenteel ook heel erg van de tijd dat we samen zijn, want straks zijn we met z'n vieren. Daar kijk ik natuurlijk heel erg naar uit, maar de tijd alleen nog met Hayley is mij reuze dierbaar.

Mijn zwangerschap was ook een grote verassing dit jaar. We wilden hartstikke graag nog een kindje en hij is dan eindelijk onderweg! Ik heb dan ook zin in het jaar 2013, want dat is het jaar dat onze zoon geboren zal worden.

Dit jaar waren we ook al weer 1 jaar getrouwd en aankomende 3 januari zijn Pablo en ik 5 jaar samen. Dat willen we wel gaan vieren, want we vinden het allebei een speciaal jubileum. We hadden het er gisteren over dat er toch zoveel is gebeurd die afgelopen 5 jaar en dat is eerlijk gezegd ook de aanleiding voor dit blogje. Wat gebeurd er veel in een jaar. Verdriet en blijdschap, het maakt ons jaar zoals het is, we kunnen er alleen op terugblikken en denken aan alle momenten die ons bij bleven staan.

Zo bracht 2012 ons ook veel verdriet. Het verliezen van een kind in je omgeving is verschrikkelijk. Er is geen dag in mijn leven dat ik er niet aan denk. De ervaring was traumatisch en nog steeds zoek ik naar een plekje om dit te plaatsen. Dat is heel moeilijk. Sommige dagen vraag ik mij dan ook echt af of dit wel echt is gebeurd. Het zal altijd een pijnlijke terugblik zijn in het jaar 2012 met datums die ik nooit meer zal vergeten.

2012 Ben ik ook begonnen met openlijk bloggen. Schrijven is iets dat ik al mijn hele leven doe en met bloggen kan ik vele verhalen delen met de wereld. Voor mij een hele nieuwe ervaring in 2012.
Zo krijg ik ontzettend veel lieve en leuke reacties, heb ik vele bezoekers en het allerleukste vind ik, dat ik met mijn blog mensen op ideeën breng of aan het denken zet.

Met het bloggen heb ik ook ontdekt, dat het belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven. Als blogger moet je de wereld niet mooier maken dan het werkelijk is. Een goede blogger is naar mijn mening oprecht en eerlijk of zijn of haar leven. Het heeft geen zin er een soort van toneel van te maken. Bij het leven horen nou eenmaal ups en downs.

Dat was wel zo'n beetje mijn 2012. Wat 2013 allemaal heeft te brengen? Geen idee, ik laat mij verassen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet in de toekomst kan kijken. 2013 Moet sowieso het jaar worden waarin ik moeder word van een zoon, Hayley 4 jaar wordt en voor het eerst naar school gaat en we ons huis geheel klaar krijgen qua verbouwen.

Laat 2013 maar komen. Maar 2012 zal ik nooit helemaal achter mij laten.

Hoe was jouw 2012? Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Categories:

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk moment aan het einde van het jaar om terug te blikken! Mijn 2012 liep anders dan verwacht. Begon goed en eindige 'ziek' thuis. Gelukkig blijven er altijd momenten die je wel blij maken :)

    Voor jullie een leuk vooruitzicht in 2013 een kleine man erbij!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stukje, hoewel er uiteraard wat verdrietige dingen instaan.
    Ik wens jou en je familie een heel goed 2013... met een nieuw gezinslid erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dubbel jaar voor jullie waar blijdschap en verdriet heel dicht bij elkaar lagen. 2013 gaat iig een geweldig jaar worden met de komst van jullie mannetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel fijn 2013 !! Jullie hebben een roerig emotioneel jaar achter de rug.

    Fijne jaarwisseling meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt inderdaad iets verschrikkelijk van dichtbij meegemaakt (ik heb als kers verse mama vaak aan jullie verlies moeten denken en krijg er nog steeds de rillingen van... stel je toch voor...verschrikkelijk!)
    Maar wat een geweldig nieuws dat je zwanger werd in 2012. op naar 2013, een top jaar met de geboorte van jullie zoon :D

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!