maandag 24 december 2012


Gisteren zijn we begonnen met het schilderen van de babykamer. Uiteraard wordt de kamer blauw. Het was nog even zoeken naar een mooie tint. Ik wilde geen fel blauw en ook geen donker blauw, het moest een subtiel kleurtje zijn dat goed in het Woezel en Pip thema zou passen.
Pablo vond na was vergelijken en zoeken een goede kleur.
Het is iets donker dan hemels blauw en wat zachter, helemaal perfect!

Ik had Hayley een tijd geleden al beloofd dat zij ook de babykamer mocht schilderen. En gisteren mocht ze dan met haar vader aan de slag gaan. Hij rolde in no-time de hele muur, terwijl Hayley hier en daar erg precies te werk ging. Ze depte haar kwast netjes, veegde hem af aan de rand en schilderde zonder te knoeien op de muur.
Ik keek toe met een vochtige handdoek om haar handen schoon te maken zodra ze dat wilde (Hayley houdt niet van vieze handen).

Na zo'n drie kwartier schilderen en rollen was de muur helemaal klaar. Ik stopte Hayley lekker in bad, zij had inmiddels wat verf in haar haren gekregen en Pablo en ik keken tevreden naar het blauwe muurtje.Wat kan een nieuw laagje verf toch al veel doen met een kamer. We besloten het dan ook niet bij 1 muur te houden. De muur om de ramen wordt vandaag nog blauw gemaakt, we hebben genoeg verf over en 2 blauwe muren is leuker dan 1 blauwe muur.



Verder moeten we het bloemen-behang nog een beetje verwijderen van de andere 2 muren en die krijgen glasvezelbehang en worden dan spierwit geschilderd. Daarna kan ik aan de slag met een muurschildering voor de kleine man. En zo krijgt de kamer toch al aardig vorm.

Het thema voor de kamer is Woezel en Pip, zoals ik al zei. Deze keer ben ik niet bang voor een beetje kleur in de kamer. Toen we voor Hayley een babykamer maakte, moest het zo kleurloos mogelijk zijn. Alles was zilver en grijs. Maar de kamer is voor een kindje en een kindje houdt van kleur en vrolijkheid, een baby is hij tenslotte maar heel eventjes. En ik wil een kamertje maken waar hij een aantal jaren plezier van heeft.
Daarnaast vindt Hayley het ook erg leuk om mee te helpen, het Woezel en Pip thema was haar idee en nu begint haar idee vorm te krijgen, ik merk dat ze daar erg trots op is.

Woezel en Pip spullen en knuffels zijn best prijzig (vind ik). En aangezien ik momenteel erg actief ben ik Marktplaats, ben ik daar ook gaan kijken voor spulletjes van Woezel en Pip. Ik vond een hoop leuke dingen in Almere en vrijdag en gister hebben we alles opgehaald.


Voor €31,- heb ik de hele lading spulletjes hierboven op de foto gekocht. Het zijn echt ontzettend veel spullen en alles in prima staat, al helemaal na het wassen. Inmiddels heb ik zo'n €50,- verdient met de verkoop van mijn kinderkleding op marktplaats en van dat geld heb ik deze spulletjes gekocht. Ik kan wel zeggen dat ik de smaak te pakken heb! Ik ben er echt heel blij mee. Woezel en Pip genoeg voor de baby.
Categories:

4 opmerkingen:

  1. Mooie kleur hoor ! En woezel en pip zijn ook gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat ze zo goed geholpen heeft! En gefeliciteerd met je goede mp verkoop en nieuwe inkoop ;) spannend allemaal zon nieuw mensje op komst.. Geniet er nog van. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht. En harstikee slim om van het geld wat je verdiend hebt, dit weer te kopen. Mooi makkelijk. Woezel en pip zijn zo lekker vrolijk, 2 huppelende hondjes op een babykamer. Hoop dat jullie er veel plezier aan gaan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk... en ook dat ze zo geholpen heeft. Ben benieuwd naar het eind resultaat...

    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!