zondag 16 december 2012


Zo hadden we de babykamer van Hayley met 22 weken al compleet ingericht en wel, deze keer zijn we een stukje later begonnen.

Eerlijk gezegd zijn we vandaag pas begonnen. Pablo heeft de roze vloerbedekking eruit gehaald en we hebben met z'n drie├źn grotendeels het bloemetjesbehang eraf getrokken.
De kamer voelt weer lekker ruim en opgeruimd (ondanks de resten behang op de vloer). De kamer is klaar voor een nieuwe start, klaar voor een baby!

Wij hebben geen doorsnee babykamer deze keer. Het wordt een dubbele-babykamer. Op de eerste verdieping hebben we namelijk 2 kleine kamertjes naast elkaar. Je zou zeggen, maak er dan 1 grote kamer van. Nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ten eerste kost het een hoop troep/geld. Ten tweede zitten beide verwarmingen tegen de muur aan die eruit zou moeten, dus zitten we met de leidingen. En ten derde: we wonen in een huurhuis. Het zit er dus dik in dat we dan de muur weer moeten herstellen als we over een aantal jaar weggaan. We laten de muur dus lekker staan en besparen zo een hoop moeite en geld.


Ach, het is eens wat anders he zo'n dubbele babykamer. Het kamertje rechts is het grootst. Daar komen het bedje en de commode te staan. Dat zal voor al zijn kamer zijn. In de kamer ernaast komt zijn grote kledingkast, het badje en andere babyspullen te staan.

Beide kamers krijgen wel dezelfde look. Ik dacht aan blauw, wit en een hoop Woezel en Pip. Dat lijkt me zo leuk voor een jongen!
En Hayley vindt dat ook een goed idee. "Ga jij maar de tovertuin schilderen mama." Tja, dat moeten we maar eens zien, want dat lijkt mij reuze moeilijk.

Komende maanden hebben we nog genoeg te doen. Vanaf nu zullen we iedere zondag wat tijd stoppen in de babykamer. Volgende week beginnen we met het uitzoeken van de verf en halen we alle resttanten behang weg.

Als ik 30 weken zwanger ben moet de kamer wel helemaal klaar zijn. Dan kunnen we de huiskamer babyklaar maken met box en al. We hebben nog even de tijd, maar het kan voor mij niet snel genoeg gaan. Ik heb er zin in!
Categories: ,

7 opmerkingen:

  1. Handig twee kamertjes, kan je het slapen en het aankleden/wassen gescheiden houden.. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel leuk zo,n dubbele baby kamer... Heel veel plezier om hem baby proef te maken, lijkt me zo super leuk te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat word vast heel mooi een dubbele kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het :) we gaan er hard aan werken, teminste mijn man, haha ik kijk vooral toe denk ik :p

      Verwijderen
  4. Oh leuk! Heel veel baby-proof-maak plezier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam in mijn rss-reader een prachtig gedicht tegen over moeder natuur. Daar wil ik je nog even voor complimenteren. Verder: veel plezier met het maken van een echte jongenskamer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meis :) ik vond het gedichtje toch wat te emo, ik kreeg van mensen bezorgde reacties over onze baby, terwijl het over het verlies gaat van 2,5 maand geleden en dat dat toch wel veel effect heeft op mn eigen zwangerschap. vanwege de verwarring heb ik hem maar terug gezet in concept. liefs elise

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!