donderdag 13 december 2012


Nog een weekje en dan ben ik op de helft! Wat gaat het nu toch hard zeg, heerlijk. Elke dag voel ik schopjes, tikjes en kriebels in mijn buik. Een super fijn gevoel is dat wanneer de baby even wat van zich laat 'horen'.

Lichamelijk moet ik nog meer stapjes achteruit doen. Van de week kreeg ik steeds snel een harde buik. Als bukte, aan het stofzuigen was of te snel opstond, werd mijn buik onderin hard. Ik begon me zorgen te maken en dus werd mijn buik nog sneller hard. Uiteindelijk heb ik de verloskundige gebeld en die kwam maar even langs. Ze voelde aan mijn baarmoeder en luisterde het hartje. Alles was goed, ze kon maar tot 1 conclusie komen, nog meer rust. Ik mag gewoon geen zware dingen meer doen, zoals stofzuigen en dweilen en moet vaker op mijn kont zitten.

Bij een 2e zwangerschap komt het eerder voor liet ik mij vertellen. Zo kreeg ik bij Hayley eind 20 weken voor het eerst harde buiken en bij deze dus nu al. Ik schrok ervan, ook al is het niet erg, het voelt niet fijn.
De afgelopen dagen heb ik alleen maar kunnen staren naar de stofzuiger en heb ik heel rustig aan gedaan. Ik heb geen hard buikje meer gehad, gelukkig, de verloskundige had dus echt gelijk. Ik moet beter naar mijn lichaam luisteren.

Toen ik mijn moeder vertelde wat er was, bood ze meteen aan iedere dinsdag mij te helpen in het huishouden. Mijn moeder werkt in de thuiszorg en op dinsdag werkt ze vlakbij mijn huis. Vanuit haar werk komt ze dan langs bij mij, en doet dan hier nog het 1 en ander. Tegen dat soort hulp zeg ik geen nee! Echt super lief. En daarnaast zal Pablo doordeweeks stofzuigen/dweilen en iedere zondag het nodige doen. Dat is fijn, want ik moet rust hebben, maar we houden ook van een schoon en opgeruimd huis.

Komende maanden zal ik voor al heel rustig aan doen, geen drukte, geen stress, gewoon thuis op de bank broeden. Het is nou eenmaal nodig, dan geef ik er maar aan toe. Ik wil deze zwangerschap zo goed mogelijk doorkomen en doe dan ook wat daarvoor nodig is.
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Er aan toe geven! Lijkt me echt moeilijk ook hoor (ik ben zelf geen stilzitter) maar jij volgens mij ook niet he? Lief dat je moeder nog even kwam helpen. Sterkte! En hopelijk blijven die harde buiken weg.

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat je rustig aan moet doen als je iemand bent die niet echt kan stil zitten... Maar wel verstandig om je eraan te houden.
    Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi buikje. Doe het maar rustig aan ook al is dit niet evident. lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Stilaan word je het gewoon om alles uit handen te geven; geniet maar van de rust! :-)
    Ik lig minstens 2 uurtjes plat per dag, heb al veel gelezen.
    En een zwangerschap van een volgende gaat toch veel sneller dan die van een eerste, dus geniet maar van de stampjes en al het leven in je buik!
    Hier nog een dikke 5 weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel buikje al, leuk. Rustig aan, luiste naa je lijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte en inderdaad luisteren naar je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooooie buik!!!!
    Heel goed, luister echt goed naar je lichaam! Pas toen ik dat ook ging doen voelde ik me weer ok. Daarvoor was het drama! Ik ben veel te lang doorgegaan terwijl ik helemaal op was! En net als jij veel last van harde buiken.
    Wat fijn dat je moeder jullie gaat helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kwam via via op je blog, wat leuk! Minder leuk natuurlijk die harde buiken.. En volgens mij vinden de meeste zwangeren het moeilijk om die 'verplichte' rust in te lassen. Helemaal als er al een kleintje rondloopt die ook alle nodige aandacht vraagt. Sterkte en ik kom zeker weer terug :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles oké met jou? Ik zag in mijn blog-reader een bericht met een gedicht van moeder natuur maar ik vind het hier niet terug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het gaat goed. Had besloten het gedichtje weg te halen ,was toch even te emo. Hier alles prima, alleen door al het verdriet nog onzeker.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!