maandag 19 november 2012

Sinterklaas is in het land en ook hier is de Sinterklaasgekte toegeslagen. En ik vind het heerlijk! Het doet mij zo denken aan mijn eigen kriebels toen ik nog klein was. Elke ochtend was ik nerveus of er iets in mijn schoen zou zitten en vooral voor pakjesavond.

Zaterdagavond heeft Hayley voor het eerst haar schoen gezet. Ik legde haar uit dat we mooi moesten zingen en dat Sinterklaas dan zou komen in de nacht om er een kado'tje in te doen. Ze keek mij verbaast aan en kwam meteen met de vragen: "Gaat hij niet mijn schoen stelen dan?" en "Heeft Sinterklaas de sleutel van de deur?" Tja deze peuter is nou eenmaal niet de gekste.
Ik vertelde dat Sinterklaas heus haar schoen niet zou stelen en dat hij een sleutel heeft die op alle deuren past.

De volgende ochtend haalde ik haar uit bed. Hayley heeft altijd een ochtendhumeur. Ze huilt en zeurt veel in de ochtend. Maar toen ik begon over haar schoen en dat er misschien een kado'tje in zou zitten, werd ze laaiend enthousiast. Eenmaal beneden schrok ze van het feit dat er echt een kado in zat. Die Sinterklaas was dus gewoon echt gekomen! Ze pakte blij haar kado uit en genoot van de lekkere chocoladekoek die erin zat.

Ik had alleen maar koekjes ingepakt als kado's, maar ik besefte dat het niet zo'n goed idee zou zijn om elke ochtend te beginnen met chocola of koek. Vandaag ging Hayley een lange dag naar de peuterspeelzaal en zo kon ik naar de stad om eens te gaan shoppen voor kleine schoenkado's. De Zeeman en Action zijn prima winkels voor betaalbare kleine kado's. En zo heb ik genoeg kado's zodat Hayley elke dag haar schoentje kan zetten.

En ik heb Hayley ook duidelijk uitgelegd dat als ze stout is en haar brood en avondeten niet goed eet, Sinterklaas niet komt voor een kado'tje. Ik denk dat ik een heel zoet kindje heb tot in ieder geval 5 december!

Hoe vieren jullie Sinterklaas?

Categories:

12 opmerkingen:

  1. Haha, die gedachte's spoken nu ook wel eens door mn hoofd, als je kinderen hebt en dan gewoon die leuke dingen van vroeger waar je je zo op kon verheugen, nu bij je kleine meid meemaakt, lijkt me echt kei leuk. Hayley zal zeker zoet zijn, dat geloof ik, wie wilt er nou niet elke dag een cadeautje van sinterklaas ;)
    Wij vieren geen sinterklaas meer, alle neefjes en nichtjes zijn te groot geworden, het is nu wachten tot we zelf kinderen hebben, me ouders zullen blij zijn als ze kleinkinderen hebben, en weer volop de sinterklaas en lampegietersavond kunnen meevieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dana mag drie keer per week haar schoentje zetten. Zij is geen snoepkont dus ik kan haar niet blij maken met snoep. Vandaar drie keer per week en dan krijgt ze ook steeds een kadootje. Tegen de tijd dat het 5 December is heeft Dana buiten thuis nog wat plekken waar ze haar schoen uit mag halen. Zondag twee December komen er twee zwarte pieten bij mijn schoonouders, zo leuk! De voorgaande twee jaar hebben we dat ook gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier viel het chocoladegeld erg in de smaak al dacht ze dat het geld was voor in haar spaarpot. Toen ik zei dat ze het kon eten begon ze me heel hard uit te lachen. Maar toen de chocola tevoorschijn kwam was het smullen. Leuk met pieten zeg! Misschien dat we dat ook wel een keer doen als de 2 allebei groot genoeg zijn :) geniet van de sinterklaastijd!xx

      Verwijderen
  3. Ik vind elke dag de schoen zetten wat veel. Hier gebeurt het ( nog) niet, R is net jarig geweest en ze vraagt er niet om dus ik vind het nog niet nodig.
    En als ze er om gaat vragen vind ik 1 keer genoeg, met 5 dec krijgt ze ook weer kadootjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gaan het wel doen maar denk dat we de week ervoor pas beginnen en dan 3 keer in totaal. Ze is nog klein. Geniet er van, het is zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons komt Sint pas a.s. zaterdag in het dorp aan dus Rob mag zaterdagavond zijn schoentje zetten. Hij heeft hem nu ook voor de zekerheid al bij de deur gezet maar ik heb hem al voorbereid dat er waarschijnlijk niets in zal zitten morgen omdat de Sint nu eerst in de andere helft van Nederland alle schoentjes af moet. Genieten maar de komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons komt de Sint in de nacht van 5 op 6 december maar af en toe liggen er al enkele koekjes in de schoen. En ja hoor, ik zeg ook wel als ze niet flink is dat de Sint misschien wel niets in haar schoentje legt, grappig toch hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk is deze tijd he? Vooral met kleine kinderen. Vond het ook altijd de leukste tijd op school, vooral in de lagere groepen.

    Elke dag de schoen zetten vind ik ook wel wat veel persoonlijk, maar dat mag iedereen zelf bepalen natuurlijk.
    Als kind mochten wij onze schoen elke dag zetten, maar... er kwam maar 2 of 3 keer wat in in een week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen vindt elke dag blijkbaar wat veel, dus ik heb het er gisteravond nog even met mijn man over gehad. Hij vindt elke dag prima en ik heb nu toch voldoende kado's in huis. Het is maar wat je eraan wilt uitgeven natuurlijk. Ik heb 20 euro aan schoenkado's uitgegeven, dus dat valt best mee (vind ik). En ach we hebben iedere ochtend een hele blije dochter. Volgend jaar zitten we met 2 kotertjes dus misschien denken we er dan wel anders over.

      Verwijderen
  8. Haha super leuk! Deze meid gaat elke dag wel genieten met een cadeautje in haar schoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een toffe topic! Zaterdag hebben we op tv naar de aankomst van Sinterklaas in Antwerpen gekeken en ondertussen gezellig geknutseld voor Sinterklaas. Zaterdagavond hebben we dan onze brief met de 2 knutselwerkjes van de kindjes klaargezet en de volgende ochtend lag er voor allebei een sinterklaas-kleurboek, een stukje chocola en een doosje smarties. We kijken elke dag naar "dag sinterklaas" op tv. Pas op de avond van 1 december gaan we onze schoen terug zetten en dan brengt hij 's nachts de echte cadeautjes en nog wat chocola. Normaal is dat in België de nacht van 5 op 6 december maar aangezien 6 december een schooldag is, vrees ik dat ik anders mijn dochter niet op school krijg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!