maandag 12 november 2012

11 November is de dag dat de lichtjes branden mogen!

Ook Hayley mocht dit jaar voor het eerst meelopen met de Sint Maarten gekte.

Vorig jaar zat ik met haar te wachten totdat de kindjes zouden komen, maar de deurbel ging geen 1 keer. Blijkbaar is Sint Maarten in Almere Poort nog geen hit, dus besloten we vandaag op het laatste moment naar Loosdrecht te gaan.
Daar woont een vriendin van mij met haar gezin en zij stelde gister al voor om naar hun toe te komen en samen Sint Maarten te lopen.

Van te voren 'vlogen' we nog even naar de stad om daar stad en land af te zoeken naar een lampion. Ik ben wel 10 winkels in gegaan en overal waren de lampionnen uitverkocht, behalve bij de Intertoys. Mijn vriendin had nog een lampje voor Hayley en dus konden we om 17:00 uur de straat op.

In Loosdrecht besloot de hele buurt eerst af te spreken op het plein en dan samen langs de deuren te gaan. Geen slim plan, want zo stonden er in 1 keer 30 kinderen voor 1 deur. Het begin was dus even stresvol, maar daarna begon iedereen zich toch op te splitsen.

Hayley vond het geweldig, ze kreeg gewoon overal snoep! En zelf hoefde ze het niet, het was allemaal voor mama! "Kijk eens mama, ik heb een snoepje voor jou."

Ook kende ze de liedjes totaal niet. Aangezien ik niet van plan was Sint Maarten te lopen, hadden we niks geoefend. Tijdens het zingen pikte ze de liedjes op: "Sinte, Sinte Maarten, de koeien en de apen..."
Hayley maakte haar eigen versie en had de grootste lol.

We zijn weer een ervaring rijker en ik mag een hoop lekkere snoepjes eten zo :) jammie!


Categories:

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Jammer toch dat het niet overal gevierd wordt. Ik woonde als kind in het noorden van het land en daar liep iedereen Sint Maarten. Vaak zelfs twee dagen ;) De 10e naar de boerderijen toe en de 11e langs de huizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuk blogje. En leuk dat ze ook haar eigen versie van het liedje maakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ziet aan Hayley dat ze er heel graag bij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh zo tof zeg! Sint Maarten lopen doen ze hier in de streek van Mechelen en Aalst ook. Bij ons in de provincie Antwerpen doen ze aan "nieuwjaar zingen", dat is op 31 december, om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ze krijgen dan ook snoep of centjes. Maar zonder lampionnetje.
    Toffe foto's, je ziet hoe fier Hayley met haar lampion is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha schattig! Is leuk he, Sinte Maarten lopen met die kleintjes? Em vond het ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!