zaterdag 24 november 2012

De vraag spookt nu toch wel flink door mijn hoofd de laatste 2 weken: wat voor kindje gaat ons gezin compleet maken? Is het een jongen of een meisje?

Mijn gevoel zei in het begin heel sterk dat het een jongen is. Dat komt omdat mijn zwangerschap zo anders verloopt. Ik ben zoveel meer misselijk. Maar iedere zwangerschap is tenslotte anders, dus het zegt eigenlijk helemaal niks.

Dat sterke gevoel voor een jongen veranderde een aantal dagen geleden. Ik droomde dat Pablo thuiskwam met de auto. In de auto zaten Hayley en haar zusje. Ik hield haar vast en zei haar naam (de naam die mij al een tijdje achtervolgt, maar waarvan ik eerst niet zo zeker was). Ik keek eens goed naar haar en zag een heel mooi meisje van een paar maanden oud. De droom gaf mij zo'n gelukkig gevoel. Ik ben niet zo goed in het onthouden van dromen, maar dit beeld krijg ik maar niet uit mijn hoofd.
Of het betekend dat we een meisje krijgen, weet ik niet. Misschien betekend het juist wel het tegenover gestelde. Bij Hayley droomde ik namelijk steeds over een jongen. Eerlijk gezegd maakt het mij niks uit, het is gewoon echt de nieuwsgierigheid die mij af en toe wakker houdt.

In het begin van de zwangerschap dacht ik gewoon aan 'de baby'. En die baby die groeit nu lekker door en ik denk al na over de spullen en het kamertje. We moeten alleen nu nog weten voor wie die spullen zijn. Is het voor hem? Of voor haar? Die nieuwsgierigheid kan mij af en toe wel 'gek' maken, ik wil het zo graag weten! En dat er mensen zijn die het helemaal niet willen weten en het bewaren tot de bevalling, pfoe dat kan ik mij echt niet voorstellen. Dat vind ik zo knap. Ik verheug mij zo erg op het moment dat we de echo hebben en we het verlossende woord te horen krijgen.

Dat moment is niet zo heel ver weg meer. De datum houd ik liever nog eventjes geheim. Net als bij Hayley willen we eerst even zelf wennen aan wie er bij ons gezin komt, vertellen het aan familie en beste vrienden en daarna gooien we het op internet.

Wat denk jij? Een jongen of een meisje?
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Spannend hoor! Wij wilde het ook heel graag weten maar Dana wilde het niet zo graag laten zien ;-) Moest de andere dag terugkomen voor de 2d pretecho. Iedereen dacht ik een jongetje zou krijgen maar (gelukkig) was het een meisje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg spannend zeg. Ben benieuwd wat het gaat worden...
    Ik denk een jongetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend, maar nog eventjes geduld hebben.....

    Bij Amy wisten we het geslacht niet en was ik er zoooo van overtuigd dat ze een jongen was, k heb wel een paar keer moeten kijken of het echt een meisje was hihi.... Bij ashley was ik overtuigd dat het een meisje was en na 16 weken pretecho laten maken en was gevoel goed.

    Ik heb ooit eens gezegd, toen mijn zus van haar. 2de zoontje bevallen was...... Let op ik ga 2 meiden krijgen hihi......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) Spannend! Ik denk dat het een jongen wordt. Maar boven alles... is het niet veel belangrijker dat het gezond geboren wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat hopen we natuurlijk! Maar het geslacht is ook wel leuk om te weten :)

      Verwijderen
  5. Wij wisten het niet dus het was een verassing. Het kamertje was met kleurtjes die voor een jongen en een meisje kon. Had je trouwens nog gezien dat ik je vorige week had "genomineerd" voor een Liebster Blog Award? Groetjes, Josine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey ja shame on me, had nog helemaal niet gekeken! Lief dat je mij hebt genomineerd, maar ik sla het over.

      Verwijderen
    2. Haha prima hoor, er waren er meer die 'm voorbij lieten gaan. Ik ben nog niet zo lang in blogland en blijkbaar gaan dat soort kettingbriefachtige dingen hier ook veelvuldig rond ;)

      Verwijderen
    3. Het is eerlijk gezegd de eerste die ik heb gezien! Weet niet of veel blogsters meedoen aan zulke kettingbrieven.

      Verwijderen
  6. Heey Elise, sorry dat ik even niet meer op je blog bent geweest (vanwege ICSI traject) IK wil je als eerst van harte feliciteren met je zwangerschap!! Dat deze maar heel goed gaat gaan he dat verdien je.

    Spannend wat het zal gaan worden zeg. Ik denk een meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meissie. Hopelijk zijn we straks samen goed zwanger!!!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!