dinsdag 27 november 2012


Een zwangerschap is een onzekere en spannende periode. Veel mensen leven daarom met je mee en tonen interesse. Er worden vele vragen aan je gesteld door bekende, maar misschien ook wel onbekende. Vast lief bedoelt maar niet altijd even leuk naar mijn idee. Mensen kunnen de meest stomme dingen vragen of zeggen. Waardoor je je misschien (nog) onzekerder voelt.

Tijdens mijn zwangerschap van Hayley heb ik veel vervelende vragen/opmerkingen gehad en ook deze zwangerschap stromen ze alweer binnen.

Daarom heb ik een lijst gemaakt van 25 dingen die je niet moet zeggen tegen een zwangere vrouw:

1. Was de baby gepland?
2. O, is je vriend de vader van de baby?
3. Nu is je leven voorbij he, nooit meer stappen of drinken.
4. Heb je daar wel geld voor, een baby?
5. O ben je zwanger? Dat zou je niet zeggen, zie totaal geen buik!
6. Wil je biefstuk eten vanavond?
7. Terwijl je zwanger bent vraagt iemand: "En komt er nog een volgend kindje?"
8. Jeetje wat ben je dik, de baby is zeker heel dik.
9. Heb je wel geld en ruimte voor een baby?
10. Ga je de baby houden?
11. Ik kan wel zien dat je zwanger bent, je haar heeft echt dode punten.
12. Wat zie je er slecht uit zeg!
13. Hoe wil je dat gaan doen met je school? Zo krijg je nooit een goede baan.
14. Jullie krijgen een meisje? Had je niet liever een jongen gewild?
15. Mag ik aan je buik zitten? (terwijl je over de buik streelt)
16. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een vriendin van mij heeft een miskraam gehad.
17. Daar gaat je rust en je privéleven.
18. Tjee, duurt wel lang he? Wanneer komt die baby nou?
19. Ga je de huisdieren houden? Is dat wel veilig met die dieren in huis?
20. Wat leuk een meisje, misschien is ze wel wat voor mijn zoon.
21. Wat erin gaat, moet er ook weer uit he.
22. O nu kun je geen wijn drinken of roken, wat vervelend.
23. En ben je er al klaar mee?
24. Wat weeg je nu?
25. Heb je er al spijt van?

Dat was een heel lijstje. Maar er zullen ongetwijfeld meerdere vervelende opmerkingen zijn die mensen kunnen maken. Heb jij weleens vervelende opmerkingen gekregen tijdens je zwangerschap? Zo ja, hoe reageerde jij daarop? En wat zeiden deze mensen dan tegen je?
Categories: ,

12 opmerkingen:

  1. Oh wat een stomme vragen zeg... Vooral de eerste paar van het rijtje.

    Ik ben zelf nooit zwanger geweest dus geen van de vragen gehoord. Wel veel na het trouwen: En wanneer komt er een kleintje? Gezinsuitbreiding... Je moet wel opschieten hoor pfff ^^ Gekke mensen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihihi, heel herkenbaar!

    Zou je het niet weghalen want die partner van je deugt niet!
    Of als er aan je partner gevraagd wordt of hij wel zeker is dat het van hem is waar je bij staat.

    Wat dacht je van als de baby geboren is:

    Wat is het geworden? wat denk je zelf als het een jurkje aan heeft!

    Of zeker IVF? want ze lijkt niet op jou of je vriend!

    Ben nogal laconiek wat dat betreft dus weinig reactie van mij kant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta meestal met m'n mond vol tanden en ben eigenlijk te lief om terug te happen. Ik trek het me ook niet aan, maar het kan wel reuze irritant zijn!

      Verwijderen
  3. Wat een flauwe opmerkingen allemaal, zeg! Jeetje! Iemand met een beetje verstand zou toch niet beginnen over een miskraam van een vriendin als je verteld dat je zwanger bent? :’)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, laat mensen lekker denken en vragen, jij weet beter toch? Mensen die er wel toe doen zullen dit nooit tegen je zeggen. Geef dat maar je energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig ken ik nauwelijk mensen die zulke domme vragen stellen..en als ze het al deden zou ik erom lachen..het getuigt puur van eigen slechte ervaring/opvoeding en heeft niks met jou te maken.
    Sommige zijn trouwens wel gewoon waar..wat er in gaat moet er ook weer uit..hahah en je rust en privé leven..tja..zit wel wat in! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha heel herkenbaar idd, domme mensen stellen domme vragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha ja vooral nr 23, wanneer je op het laatst loopt!!
    Ik vond zelf heel irritant toen ik zwanger was van onze derde dat ze elke keer vroegen: 'Jullie zullen nu wel voor een jongen gaan' (want al 2 dochters) en toen we vervolgens ook een jongen kregen, zeiden ze allemaal: 'Nóu zal je er wel klaar mee zijn! Pffff, ik ga niet voor het geslacht maar voor het aantal ;).
    Nu zwanger van de vierde maar wel veel minder commentaar moet ik zeggen.
    Lekker genieten hoor!! en laat je niet kisten. lieve groet, Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow haha tjee mensen hebben altijd wel commentaar he. Heerlijk de 4e! Geniet ervan :) Dank je wel voor je reactie.

      Verwijderen
  8. Lekker laten kletsen! Ik ken de vragen ook, niet allemaal gelukkig. Zekercdat ongevraagd aan je zitten is zooooo irritant...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vooral als vreemden het doen of mannen.

      Verwijderen
  9. Wat zijn dat nou weer voor domme vragen en opmerkingen zeg...
    Snap zulke mensen echt niet. Helaas zijn er dus genoeg mensen die dom genoeg zijn om dit soort dingen uit hun mond te laten rollen.

    Gewoon lekker genieten van je zwangerschap en je niks van die opmerkingen en vragen aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!