zondag 2 december 2012


Inmiddels 17 weken en 2 dagen zwanger. En ja ik kan zeggen dat ik straal. Lichamelijk voel ik mij goed, ik heb best veel energie en de misselijkheid is zo goed als over, gelukkig!

Maar hoeveel ik ook straal, hoe goed ik mij ook voel, ik ben een monster. De hormonen gieren als gekken door mijn lijf en daardoor heb ik soms de meest chagrijnige buien.

Zoals afgelopen donderdag. Toen zag ik het allemaal even niet meer zitten. Doordat de eerste 4 maanden erg zwaar waren, heb ik het huishouden flink links laten liggen. Ik zag het niet eens die rommel, het kon mij ook niks schelen. Ik moest maar goed de dag door zien te komen, Hayley verzorgen en deed het hoognodige aan huishouden.
Maar nu ik mij goed voel, vind ik het huishouden weer belangrijk, héél erg belangrijk zelfs.
ALLES moet schoon, ALLES moet opgeruimd en ALLES moet vooral klaar. De zolder moet nog worden afgemaakt en de babykamer. Het liefst vandaag nog!

Maar dat kan niet, manlief heeft het druk. Dus de klusjes gaan de komende maanden gebeuren, maar dan toch echt in een rustig tempo (grr). Ondertussen maak ik maar schoon. Overal om mij heen zie ik vlekken en ruik vieze geurtjes. Ik wil luchtverfrisser, lekker ruikend schoonmaakmiddel en veel bloemen in huis. Heerlijk. Alles moet perfect, alles MOET schoon. Nee dit is geen nesteldrang, dit is pure schoonmaakwoede. En als het niet schoon is, word ik pissig, ik ben gewoon boos op de vieze vlekken en de vuile was, bah!

Verder gaat het prima hoor. De baby reageert op geluiden, erg leuk. Iedere avond leg ik mijn telefoon op mijn buik en zet liedjes voor hem/haar op. Dan voel ik de baby richting mijn telefoon kruipen, heerlijk is dat.
Binnen nu en een week weten we of de baby een jongen of een meisje is. Dat nieuws zal ik uiteraard met jullie gaan delen, jullie zien vanzelf het blogje voorbij komen.

Zodra ik dat weet duik ik meteen de babykamer in om een compleet plan te maken en ook het echte shopwerk kan gaan beginnen. Spannend allemaal! Ik geniet momenteel intens van het kleine wondertje in mijn buik, wat is het toch heerlijk om zwanger te zijn.

Categories:

8 opmerkingen:

  1. Wow mooie foto! Je straat zeker. Hier ook een monster gisteren. Ik was echt niet te genieten erg tegenstrijdig en dat ben ik echt nooit. Herkende mezelf gister niet eens meer.

    Oeh lekker bloemen ja! Parfumpje neerzetten en af en toe sprayen hihi of lekker ruikende bloemen kopen voor op tafel.

    Haha die schoonmaakwoede heb ik al zonder zwanger voor te hoeven zijn. Kan niet tegen rommel word ik gewoon gek wordt wat als ik zoveel zou zijn :S ben bang dat ik dan nog gekker wordt dan ik al ben daarmee.

    Ik hoop dat het kamertje gauw afgemaakt kan worden. Is toch heerlijk als alles klaar is straks.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi erg he dat schoonmaken. ik had alles zo verslonst de afgelopen maanden, ik had er gewoon echt geen kracht voor, gelukkig nu wel weer. grappig dat jij ook zo monsterlijk was:P het doet echt wat he die hormonen! blijf jij maar lekker een monster ;) liefs

      Verwijderen
  2. Heerlijk dat het nu allemaal zo goed gaat, je ziet er idd stralend uit en je buikje groeit lekker!! Die opruimwoede en poetsdrang is een deel van mij ;-) Dat heb ik zonder zwanger te zijn haha. Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks meis :) ach liever opruimwoede dan een sloddervos toch! :D

      Verwijderen
  3. Erg mooie foto!
    Ben zo benieuwd wat de baby gaat zijn... ^^
    Ik wacht je blogje af ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto! Je ziet er heel goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha... 't is erg herkenbaar. Maar gelukkig heb je zelfkennis en kun je het relativeren (achteraf ;-) ).

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!