donderdag 22 november 2012

Het schiet nu lekker op, dat is fijn. Morgen ben ik 16 weken zwanger en de kriebels beginnen wel te komen. Tenminste de kriebels om te beginnen met alles klaar te maken voor de baby, waaronder de babykamer.

Gisteren heeft Pablo de 'babyopbergbox' van de vliering gehaald. Zo kon ik eens kijken wat we nog precies hebben liggen en we kunnen gebruiken. Tussen alle kleertjes zit een hoop roze. Dat gaan we natuurlijk niet gebruiken als het een jongen is. Ik heb dus eerst alle kleertjes eruit gehaald die voor zowel een jongen als een meisje kunnen. En Hayley is geboren in november en toen was het koud, alle eerste kleertjes zijn dus vrij warm. Deze baby wordt geboren in het voorjaar en dus hebben we heel ander soort kleertjes nodig. Jongen of meisje, het wordt sowieso shoppen!

Ook zat er nog wat speelgoed bij waaronder een speelkleed en wat knuffeltjes. Hayley heeft meteen haar 'baby-achtige knuffels' afgestaan aan de baby, ontzettend lief van haar.

Met het zien van al die spulletjes en kleding, begon het dus wel heel erg te kriebelen. Ik heb meteen de commode goed gezet en wat spullen erop gelegd, tot groot genoegen van kater Zeus. De grote kast en het bed moeten nog in elkaar gezet worden, maar daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen.

En ja, er moet een hoop veranderd worden, waaronder de vloer. Die vloerbedekking gaat eruit en er komt laminaat in de plaats.

Opeens irriteerde ik mij aan alles wat er nog gedaan moet worden in huis. Eigenlijk is dat niet zo heel veel, maar ik heb nu een hele waslijst aan klussen in mijn hoofd. Maar goed het komt wel. Pablo heeft zojuist het bad geplaatst in de badkamer en voordat de baby komt, moet de zolder af en de eerste verdieping. En dan zien we wel weer verder. Ik heb denk ik gewoon een beetje last van een beginnende nesteldrang.

Verder gaat het ok met de misselijkheid. Gisteravond voelde ik mij wel ontzettend beroerd en knuffelde weer met de w.c. Sinds een aantal dagen ben ik gestopt met de medicijnen. Ook met de medicijnen spuug ik om de zoveel tijd. En ik werd ontzettend misselijk van de geur. Alles rook naar medicijn, bah! Nu hoop ik dat het gewoon goed gaat en dat ik de medicijnen echt niet meer nodig heb. In het ergste geval ren ik wel weer naar de huisarts om ze op te halen.

Vorige week vrijdag moest ik weer op controle bij de verloskundige en alles ging prima. Mijn bloeddruk is weer zoals het hoort en het hartje van de baby klonk sterk. Al was het soms even zoeken, want hij/zij 'zwemt' druk rond. Op sommige momenten is hij/zij zelfs zo druk dat ik niet normaal kan zitten. Pablo heeft de baby daardoor al voelen schoppen, dat was heel bijzonder!

Ondanks het feit dat de zwangerschap een stuk zwaarder is dan bij Hayley kunnen we alsnog genieten. Ik weet gewoon wat ik ervoor terugkrijg en dat is het mij wel waard. Ik voel mij meer goed dan slecht de afgelopen weken, dus dat is ook wel weer goed. Ik kom er wel doorheen (praat zichzelf moed in).
Categories:

1 opmerking:

  1. Fijn om te lezen en leuk dat je al bezig bent met de babykamer!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!