donderdag 15 november 2012

Vandaag ben ik 15 weken zwanger! En ik voel mij best goed moet ik zeggen. De misselijkheid wordt minder, maar ik heb er een hard hoofd in dat het helemaal over gaat.

Aangezien de ene kwaal een beetje verdwijnt, krijg ik er weer een andere kwaal voor terug. Ik ben hongerig en moe. Zodra ik honger heb, word ik hartstikke chagrijnig en ben ik pas weer aanspreekbaar zodra ik iets heb gegeten.

Daarnaast ben ik super verslaafd aan cola. Ik mag maar 1 á 2 glaasjes per dag drinken, dus ik kijk iedere keer weer uit naar het moment dat ik een glaasje neem. Ook ben ik gek op snoep en vettigheid, heerlijk.

Ik merk dat mijn hormonen mij soms extra chagrijnig maken. Ook kan ik beter voor mijzelf op komen. Zodra iemand in de bus tegen mij aan duwt of iets mij niet bevalt, spreek ik de persoon aan. Normaal vind ik dat moeilijk, maar nu draait de wereld om mij, ik ben zwanger en daar moet iedereen maar lekker rekening mee houden ;). Dus ik neem geen blad voor mijn mond.

De bewegingen van de baby zijn nu veranderd in af en toe een schopje. Van de week voelde ik een duidelijke tik onderin mijn buik. En vooral als ik even mijn rust neem en uitgebreid ga zitten, voel ik hem/haar. Wat een heerlijk en bijzonder gevoel is dat. Ik kan niet wachten hem/haar weer te zien op een echo. Nog een paar weken geduld en dan hebben we de pret- echo en dan gaan we eens kijken welke kleur de wolk gaat worden!

Ook sta ik heel anders in deze zwangerschap. De weken lijken opeens voorbij te vliegen. Doordat Hayley mij zo bezighoudt, heb ik geen tijd om continu stil te staan bij de zwangerschap. Niet dat ik het vergeet, want ik draag het altijd met mij mee. Maar ik ben niet de hele tijd aan het fantaseren. Ik laat het deze keer allemaal op mij af komen en heb ook veel meer geduld. Ik heb nog maar 2 rompers gekocht en verder nog helemaal niks. Al zijn we wel uit over de namen, voor zowel als een jongen als een meisje. Daar kon ik niet vroeg genoeg mee beginnen. We weten de namen echt 100% zeker en ik ben er heel blij mee.

Morgen weer op controle bij de verloskundige, het wordt nu toch wel erg echt allemaal.
Categories:

11 opmerkingen:

  1. Zo een mooi buikje, wat kan je daar als mama toch fier over zijn en wat goed dat die misselijkheid weggaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de 15 weken! Je bent al bijna op de helft. Je buik gaat ook goed. Duim voor je dat de misselijkheid nog weg gaat. Bij mij ging het gewoon over in brandend maagzuur waar ik ook misselijk van werd dus echt een hoopvol verhaal kan ik je niet geven. Ben wel heel benieuwd naar het geslacht. Ga je het vertellen of houden jullie het geheim tot de geboorte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad bijna de helft! Jeej! We gaan het geslacht wel vertellen. Ik denk de dag na de echo. Eerst de familie vertellen en het nieuws even laten landen haha. Maar begin december maak ik het bekend :)

      Verwijderen
  3. Wat heb je toch al een mooi buikje meis! Nog even en jullie weten of het een broertje of een zusje gaat worden :-) Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel benieuwd, hayley vraagt al hoe de baby heet:" Hoe heet dat mama?" Gek om uit te leggen dat we dat nog niet weten haha

      Verwijderen
  4. Dat is een mooi buikje zeg, en wat goed dat jullie zo snel al een naam hebt zowel als het een jongen of een meisje wordt. Lijkt me leuk zo,n pret echo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O je hebt echt al een buikje? Snel! Lekker hoor, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooie foto van je buik! Geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof tof!! Alvast veel plezier met de pretecho!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!