woensdag 7 november 2012

Morgen 14 weken zwanger. Ik kan niet wachten tot ik 15 weken ben, want dan kruipen we echt naar die 20 weken! En hoe dichter we bij de 20 weken komen, hoe dichter we bij het weten van het geslacht zijn.

Ik dacht eerst zeker te weten dat we een jongen krijgen, maar nu twijfel ik weer. Ik weet het gewoon echt niet, het is ook zo spannend weer.

De misselijkheid is nog steeds aanwezig. Ik word er echt niet goed van. Het leek beter te gaan, dus ik was begonnen met het afbouwen van mijn medicijnen, maar nee, dat was dus geen goed idee. En ik wil zo graag van die medicijnen af, nog maar even afzien dan.

Mijn buikje groeit echt hard, verbazingwekkend hard deze keer. Toen ik gister met een bekende moeder zat te kletsen terwijl onze dochters dansles hadden, vroeg ze naar mijn buik. Ik schoof mijn wijde shirtje omhoog en mijn buikje knalde eruit. Ze had de foto gezien van vorige week en had het idee dat ik mijn buik uitzette op de foto. Maar bij het zien van mijn buikje werd ze enthousiast. Meteen stak ze haar hand uit en streelde liefkozend het bolle omhulsel waar een klein kindje in zit verstopt.

Ik voel de baby ook al bewegen. Het zijn geen duidelijke schopjes, maar toch voel ik iets. Het begon met geborrel, maar sinds een aantal dagen voel ik een klein mensje bewegingen maken. Het gevoel is heel moeilijk te omschrijven, maar iedere vrouw die ooit in dit stadium is geweest begrijpt vast wat ik bedoel.
Het is een heel bijzonder gevoel en ik ben heel blij dat ik hem/haar voel.
Volgende week vrijdag moeten we weer naar de verloskundige en dan kunnen we eindelijk weer luisteren naar dat kleine hummeltje.

Hayley is altijd nog even enthousiast. De baby en mama worden al als twee aparte personen gezien. Ik krijg een knuffel als ik haar ophaal van de peuterspeelzaal en daarna wordt mijn buik geknuffeld en gekust. Zo lief!
Ik geniet er heel erg van dat zij zo ontzettend blij is. Al die mooie dingen, maken die misselijkheid dan even wat minder erg.


Categories:

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto van jou en Hayley. En balen joh, dat je nog steeds zo misselijk bent. Hopelijkt neemt dat echt snel af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Gelukkig is het de afgelopen 2 dagen weer stukken minder, we houden hoop :)

      Verwijderen
  2. Wat mooi zwanger ben je , je ziet er stralend uit! Hopelijk ben je snel verlost van de misselijkheid;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwww wat groeit je buikje lekker meis, superleuke foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, super leuk hè als je het beepje al begint te voelen :) Ik vond het in het begin lijken op een soort zachte gekietel in mijn buik. Vervelend dat je toch zo misselijk blijft. Wel fijn dat je er iets tegen slikt... moet echt verschrikkelijk zijn om je steeds zo te voelen.
    En de 20 weken echo: spannend!!! Toen ik (ik geloof) 17 weken zwanger was kreeg ik een echo en konden ze zien dat wij een meisje kregen. terwijl ik er echt 100% van overtuigd was dat het een jongen zou zijn. Dus zelfs al heb je een ontzettend sterk voorgevoel, het hoeft niet te kloppen. Maar ach, 't is allebei super leuk en het maakte mij ook echt niet uit. Als je heel nieuwsgierig bent kun je de VK betalen om een extra echo te maken (bij ons koste dat 15 euro). Wie weet dat zij het geslacht al kan zien :)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gevoel is heerlijk, gisteravond voelde ik hem/haar heel duidelijk! We gaan met 18 weken een pretecho doen. Na 17 weken is het 30 euro en voor de 17 weken 60 euro. 30 Euro vond ik duur genoeg en pas met 18 weken was er plek. We moeten dus nog 4 weekjes geduld hebben.

      Verwijderen
  5. Heerlijke foto,s... Wel vervelend dat de misselijkheid weer terug is. Maar toch geniet van de kleine dingetjes van de zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!