vrijdag 19 oktober 2012

24 Augustus 2012: ik voel mij anders en mijn  lichaam had overal zichtbare aders. Ik leek (lijk nog steeds) een wandelende landkaart. Inmiddels 1 dag over tijd, dus maar eens een testje halen.

Het zal wel negatief zijn, dus met die gedachte doe ik midden op de dag een testje. Maar nee, na 5 minuten wachten, wordt hij positief. Geen knal streep, maar toch een streepje! Wouw wat een ongeloof! Ik ben weer zwanger. Meteen bel ik Pablo op, die verrast en dolblij even later weer ophangt. We krijgen nog een kindje!

Tuurlijk zijn we blij, maar ook nog onzeker. Ik besluit dan ook een bloedtest te doen en ook deze zegt dat ik hartstikke zwanger ben. Ook kreeg ik met 5 weken al een echo. Er was nog niet veel te zien, maar wel een eitje met vruchtje.

Langzaam landde het nieuws. Maar toen de kwalen eenmaal kwamen, moest ik er echt aan geloven. Rond de 7,5 week knuffelde ik ongeveer 3 keer per dag met de w.c. het was vreselijk. Uiteindelijk heb ik de dokter gebeld. Al mijn kracht was uit mijn lichaam. Mijn urine werd getest en ik kreeg meteen medicatie tegen het braken. Uit mijn urine bleek dat mijn lichaam vetten aan het afbreken was, dus de medicijnen moesten echt gaan aanslaan, anders was het een paar nachten ziekenhuis. Gelukkig sloegen ze aan. Ik knuffel nog weleens met de w.c. maar tenminste geen 3 keer per dag

Rond de 9 weken hadden we de echte termijnecho. Super spannend. Ik had de nacht van te voren geen oog dicht gedaan. Toen de kleine in beeld kwam begon hij druk te zwemmen. "Kijk mama, de baby wiebelt!"
Hayley vindt het fantastisch! Ze heeft het nog steeds over de echo. Het hartje klopt mooi, maar ik werd wel een week terug gezet. Inmiddels ben ik 11 weken en 1 dag zwanger.

Vanmorgen zijn we alweer voor de 2e keer naar de verloskundige geweest. We zouden het hartje gaan beluisteren, super spannend. Na even zoeken, hoorden we het dan. En er is maar 1 woord voor dat moment: magisch! De tranen stroomden over mijn wangen. Na zoveel verdriet, komt er weer een zonnestraaltje in ons leven. En het is een jongetje, ik weet het zeker!

9 Mei 2013 ben ik uitgerekend van ons 2e wondertje, ieder kindje is een wonder!


Categories:

24 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! geniet er maar lekker van liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, van harte gefeliciteerd!!!! En wat zal je een storm van emoties hebben doorgemaakt in de afgelopen weken, je verdriet om je vriendin en haar kindje en jullie eigen blijdschap. Wat liggen leven en dood toch dicht bij elkaar hè?! Ik wens je een goede gezonde zwangerschap toe! Groetjes,Josine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. ja het is heel dubbel allemaal. we zijn nog steeds erg verdrietig, maar toch ben ik ook blij met het nieuwe leven dat in mij groeit. het is inderdaad een storm van emoties, goed gezegd.

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd voor jou, je mannetje en natuurlijk je dochter!

    xxx Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat geweldig nieuws, een voorjaarskindje, 2013 wordt super, Kijk er met veel plezier naar uit en geniet vooral samen met Hayley en Pablo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk he een voorjaarskindje. Hebben we ook een verjaardag rond de lente :) nu al zin in!

      Verwijderen
  5. Whaaaa wat goed meis, van Harte Gefelciteerd!! Geniet er maar lekker van.

    Ik ben heel benieuwd of je gelijkt hebt en dat het een jongetje is. Ik wist ook zeker dat het een jongetje zou zijn maar dat kwam meer omdat ik heeeeeeeeeeeeeeeel graag een meisje wilde. Dana is toch echt een meisje :-)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja het maakt mij echt niks uit. Dat ik zo denk komt door Hayley. Zij is er heilig van overtuigd dat de baby een "piemol" heeft en geet "tut", dus ik ga op haar gevoel af ;) xxx

      Verwijderen
    2. Haha heerlijk toch die logica van je meisje :-) Zou wel leuk zijn natuurlijk een jongetje en een meisje! Misschien ohhh zo cliche maar gezondheid is toch echt het allerbelangrijkste he....maar dat hoef ik jou zeker niet te vertellen :-(

      Verwijderen
    3. ja leuk he, kan echt om haar lachen dan. ze begon er net weer over. een meisje zou praktisch zijn qua bewaarde spullen en kleding. maar een jongen is net zo welkom. en ja idd als het maar gezond is, dat is het allerbelangrijkste.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd... Wat onwijs leuk nieuws zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw, van harte gefeliciteerd! geniet van je zwangerschap en het wondertje wat in je buik leeft.

    Benieuwd of het inderdaad een jongetjes wordt..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd meid, leuk. Hoop dat je je snel beter voelt. Die wc moet niet je beste vriend zijn. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :) pff nee. wc is om op te plassen en niet om mee te knuffelen :(

      Verwijderen
  9. Wat gaaf meid :-) Gefeliciteerd! Snap nu hoe dubbel je gevoelens zijn rondom Gianni. Het leven en de dood ligt nu wel heel erg naast elkaar. Ben benieuwd of je een jongen of meisje krijgt. Hoop dat je een fijne zwangerschap krijgt. Liefs! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh, super proficiat! Ik vroeg me al iets af doordat je zo lief vroeg naar hoe het met mijn zwangerschap vorderde :-)
    Het moet wel dubbel zijn met het plotse overlijden van de pasgeboren Gianni. Ik hoop dat je toch van je zwangerschap kan genieten - ondanks de wc-knuffelmomenten - en dat alles prima loopt en dat je niet te veel ongerust hoeft te zijn.
    Tof dat Hayley er ook zo naar uitkijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd! Maar oh, wat moet dit dubbel voelen ten opzichte van het verlies van het zoontje van je vriendin. Veel sterkte nomaals en hopelijk kun je toch ook een beetje genieten van jullie 2e wondertje in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw, gefeliciteerd. Ik hoop dat je snel een beetje kunt genieten van jullie 2de wondertje. Het lijkt me zo mooi om het mee te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geweldig mooi en wonderlijk nieuws. Heftige tijd nu; die tranen van je kan ik me zo goed voorstellen! (én dan heb jij de hormonen ook nog eens) Leuk ook dat Hayley zo fijn betrokken is van de kleine in je buik! Ben benieuwd..mijn gevoel is een slechte raadgever wat geslacht betreft; als ik er zo duidelijk van overtuigd ben dat er een jochie in mijn buik zit..komt er een famke! Pas op jezelf én geniet van je wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een prachtig nieuws! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super nieuws! (kom hier via McDid) Gefeliciteerd en geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh zo leuk zo'n echo foto! Op de eerste echo was Zoë 9 weken en had ze knopjes als handen en voetjes. Ook zij bewoog als een klein wurmpie flink heen en weer....zoooo lief :) Leuk dat Haley enthousiast was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd! ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel gehad aan haptonomische begeleiding.. mss is dat ook iets voor jou? Geniet van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!