zaterdag 20 oktober 2012

Afbeelding van springest.nl
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en felicitaties. Hartstikke leuk natuurlijk om dit fijne nieuws eindelijk te kunnen delen.

Alleen kreeg ik veel de reactie: "Wat moet dit dubbel voelen." en daarmee wordt geduid op het grote verlies van zo kort geleden. En ook de reactie: "Ik hoop dat je er van kan genieten." Deze reacties raakten mij heel erg. Ik kreeg ze namelijk zo ontzettend veel. En ik begrijp het ook heel goed dat veel mensen zo denken, maar ik zie het anders.

Blijdschap en verdriet liggen momenteel heel dicht bij elkaar, dus dat geeft inderdaad een dubbel gevoel. Zoals 1 van mijn medebloggers zei: een storm van emoties. En dat is denk ik de beste verwoording voor alles. Maar voor beide emoties moet ruimte worden gemaakt, voor zowel verdriet als voor blijdschap.

Het verdriet kan niet op tegen de blijdschap en de blijdschap kan niet op tegen het verdriet. De twee situaties en emoties moeten los van elkaar worden gezien. Want als ik het overlijden betrek in mijn zwangerschap, zou ik niet kunnen genieten en als ik mijn zwangerschap betrek in het overlijden, zou ik niet kunnen rouwen. En dat zou niet eerlijk zijn. Ik moet kunnen rouwen om het grote verlies en ik moet ook blij kunnen zijn om het nieuwe leven dat in mij groeit. Het zou niet eerlijk zijn tegenover mijn kindje als ik niet geniet van de zwangerschap.

Misschien is het wel erg dubbel, omdat dit zo kort na elkaar gebeurd. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat de hele situatie geen effect heeft op mijn zwangerschap. Maar voor mezelf en voor mijn gezin, moet ik de twee emoties scheiden. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is.

Categories:

9 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens meid,zijn twee aparte dingen die je niet met 1 gevoel deelt,je rouwt maar daarom kun je wel heel blij zijn dat er een wonder in je groeit en daar enorm van genieten

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn hele mooie woorden, en zo waar... Maar dit blijft natuurlijk erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegd! én wat een mooie stoere zus hier op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gezegd meis!! Lekker genieten van dit tweede wondertje! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie woorden. Vandaar dit wondertje in je buik koesteren!! prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi beschreven! Geniet van jullie nieuwe wondertje!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst gefeliciteerd! Leven en dood het ligt soms zo dicht bij elkaar en is soms zo moeilijk te bevatten. Mooi verwoord!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!