woensdag 31 oktober 2012

Toen ik zwanger was van Hayley beleefde ik de zwangerschap zo ontzettend anders dan nu. Ik was toen nog een studentje en nog niet zo heel lang samen met Pablo. Het was mijn allereerste zwangerschap en ik had geen idee wat mij te wachten stond. Nu dus een tweede zwangerschap. Ik ben een stuk volwassener, getrouwd en ook al moeder. Ik weet zo'n beetje wat mij te wachten staat, ongeacht dat iedere zwangerschap natuurlijk anders is.

Bij Hayley was ik een dromer. Ik kon aan niks anders denken dan het kindje in mijn buik. Op internet kon ik uren lang kijken naar babykamers, babynamen, babykleren en babyspullen. Of ik kon eeuwig rondhangen in een babywinkel en een beetje duwen en trekken aan alle wagens en strelen over de kleine babyspulletjes.
Het liefst zat ik de hele dag thuis te fantaseren over hoe het leven toch zou zijn als moeder.

Nu ben ik moeder van Hayley en weet ik hoe het is om mama te zijn van een lief kindje. Dat dromen dat gebeurd veel minder, gewoon omdat ik de hele dag bezig ben met Hayley en alle andere dingen om mij heen. Langzaam aan ben ik weer opzoek naar babyspullen en babynamen aan het bedenken. Al merk ik dat ik nu minder haast heb dan bij Hayley.

Toen bestelde ik met 14 weken zwangerschap al een kinderwagen en complete babykamer. Met 21 weken stond alles al kant en klaar te wachten op de baby. Nu heb ik nog bijna niks gekocht. Ik heb van mijn beste vriendin een paar spulletjes gekregen en zelf 2 rompers gekocht. Het echte shoppen wil ik pas gaan doen zodra wij weten wat het geslacht is en dat zal begin december zijn. Dan gaat ook de Primark open in Almere en daar wil ik mijn slag gaan slaan.

Halverwege de zwangerschap zullen we langzaam beginnen aan de babykamer en rondkijken voor de duurdere spullen zoals een wagen. We moeten op de eerste verdieping nog laminaat leggen en dan hoeven we alleen maar te verven en de bewaarde babymeubels in elkaar te zetten. Tuurlijk heb ik daar ontzettend veel zin in, maar zoals ik al zei, ik heb gewoon geen haast. We hebben nog zolang de tijd.

Hoe meer ik begin te genieten, hoe meer ik Hayley en Pablo zie genieten. Hayley begint al te praten tegen mijn buik: "He baby als je bent geboren, gaan we dan samen in bad?" en dan geeft ze een kusje.
Ze is er veel mee bezig. Zelfs op 'school' heeft ze een kaartje voor mij gemaakt. Ik kreeg hem bij het ophalen in mijn handen van 1 van de leidsters. Hayley had mij getekend met de baby in mijn buik. De zwangerschapshormonen kwamen naar boven en de tranen rolde over mijn wangen.
En Pablo zie ik vol bewondering glunderend kijken naar mijn groeiende buik en andere ronde vormen. Mooi is dat. Langzaam aan komen we in de babyroes. Ik vind het super om zwanger en mama te zijn.
Categories: ,

6 opmerkingen:

  1. Geniet er maar lekker van! O en die Primark! Die heeft toch altijd zulke leuke dingen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh zalig! En wat een mooie tekening van Hayley!!
    Die eerste zwangerschap is altijd heel speciaal, daar ben je het meest mee bezig, hè. Dat was bij mij ook zo. Al begon ik voor mijn oudste pas 4 maanden op voorhand met alles in orde te maken, ik stelde het alsmaar uit, alsof ik het nog niet kon geloven. Voor mijn tweede had ik dan weer in de eerste week dat ik het wist iets gekocht.
    Geniet nog van dat zalig genieten samen met Hayley en Pablo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn!Geniet er ten volle meid!!Wat moet het voor Hayley spannend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk meis, geniet er maar lekker van! Wel herkenbaar hoor, toen ik 5 weken zwanger was van Dana hebben we alles besteld, kamertje, kinderwagen echt alles. Toen ik 12 weken zwanger was stond dan ook alles al binnen....wat duurde het lang voor dat dat kamertje gevuld was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!